Om trädplantering som klimatkompensation

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Annons

Polynex ansöker om 10 miljoner för att göra nedbrytbar plast av restprodukter

Ska bli först i världen med att producera plast av restprodukter från pappersindustrin.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Två förlag samarbetar för att ge ut tryckta böcker

”En riktigt bra historia funkar i alla format”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Danska branschföreningen släpper engelsk version av CSR-logotypen

Medlemmar i den danska branschföreningen Grakom har, förutsatt att man lever upp till vissa kriterier, sedan 2013 kunnat använda en dansk CSR-logotyp. Nu släpper man en engelsk version av densamma för användning internationellt.

53 av medlemmarna har anslutit sig till Grakoms CSR-kodex som är en standard för hur man hanterar CSR-frågor. Och nu när man släpper en version på engelska hoppas man att ännu fler danska grafiska företag ska ansluta sig.

– Som bransch ska vi visa att vi tar ansvar och beter oss ansvarsfullt och det gör genom att ansluta oss till det grafiska CSR-kodexet och skylta med det. Många danska företag lever redan idag upp till dessa standarder men har ännu inte anslutit sig, säger Thomas Torp direktör på Grakom.

Källa: grakom.dk

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Båstad-Gruppens ägare börsnoteras

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Framtidens profilaktör tar in 100 miljoner dollar

Håll i hatten för nu blir det åka av till profilbranschens 2050 eller annat valfritt futuristiskt datum.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Würth anställer hållbarhetsansvarig

arbetskläder hållbarhet verktyg

Würth i Sverige har anställt Cornelia Ljungberg i rollen hållbarhetsansvarig, hon har tidigare jobbat på bolaget som ekonom.

Inledningsvis kommer uppdraget att handla om att göra en nulägesanalys för att se hur långt bolaget kommit inom de olika frågorna och utforma en målbild kring hur långt företaget ska ha kommit i hållbarhetsfrågorna 2026, skriver man i ett pressmeddelande.

– Vi behöver ta ett steg och utveckla hållbarhetsarbetet inom Würth till följd av den utveckling som sker gällande hållbarhet. Hållbarhetsfrågan är inte längre en valfrihet utan alla aktörer måste bidra för att vi ska nå en förändring på marknaden, sägerCornelia Ljungberg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckeri köper profilare på Åland

redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Det är hett, det är hett” – FF Profilreklam om hösten

FF profilreklam produktmedia
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Company Line ”storsatsar” på Norrbotten uppbackade av Momentum Group

Boden arbetskläder
redaktionen@branschkoll.se
Annons

New Wave Group förslår extrautdelning

redaktionen@branschkoll.se
Annons