Olsson & Co och Wackes blir Wackes

Efter sammanslagningen i höstas har bolagen nu valt ett varumärke och stakat ut en väg framåt.
Efter sammanslagningen i höstas har bolagen nu valt ett varumärke och stakat ut en väg framåt.

Söker fler bolag att förvärva.

Efter höstens stora sammanslagning av Olsson & Co och Wackes står det nu klart att man väljer Wackes som sitt nya varumärke och målsättningen för bolaget framåt sägs vara att bli ledande i Norden på brandade produkter och merchandise.

Bland bolagets planer för framtiden nämns bland annat organisk tillväxt och fler samgåenden, eller rena förvärv samt ett tydligt fokus på kvalitet och hållbarhet.

– Vi är otroligt laddade för 2023. Tillsammans med vännerna på Olsson & Co har vi under hösten lagt planen som vi alla nu tror starkt på. Det är en härlig energi i hela den gemensamma organisationen och vi har utvecklat vår vision och kan nu ännu tydligare fokusera på kvalitet och hållbarhet. Vi ska visa den nordiska marknaden att produktmedia som marknadsföringskanal är såväl hållbarhetsmässigt som uppmärksamhetsmässigt överlägset. Samtidigt ska vi arbeta hårt för att göra vår familj större, söka fler bolag som vill vara med på vår resa, säger Thomas Davidsson, som fortsätter att vara vd för det nya Wackes, i ett pressmeddelande.

Vill hitta fler bolag som vill utveckla branschen

– Allt är ett ekosystem. Kunskap och efterfrågan måste finnas i alla led. När vi nu tillsammans med Wackes kan fortsätta vårt arbete med hållbarhet kan vi göra det med större tyngd. Därför är det viktigt med tillväxt både organiskt och genom att hitta fler bolag i branschen som tillsammans med oss vill utveckla branschen som en ledande aktör i Norden, avslutar Tomas Olsson, vice vd på Wackes, tidigare vd på Olsson & Co.

LÄS OCKSÅ: Wackes och Olsson & Co går ihop – ”vår bransch håller på att förändras i grunden”

Annons

Vd-byte på etikett- och förpackningsjätte

all4lables
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Förpackningstryck: Det avgör när Nestlé väljer digitalt eller offset

IMG 0734 1800

✔️Panelsamtal om ”inkjetrevolutionen” inom förpackning ✔️Så tänker storföretaget Nestlé i valet av förpackningstryck ✔️”Det är ett paradigmskifte”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boxon ska dubbla omsättningen och växa på nya marknader

IMG 0261 1800
Ämnen i artikeln: BoxonEtikett

✔️Boxon Groups vd Fredrik Ståhl om femårsplanen ✔️Ska dubbla omsättningen till 4 miljarder kronor ✔️Hoppas etablera sig i 5-6 nya länder ✔️Ökad e-handelsförsäljning och nya digitala kliv

Ämnen i artikeln: BoxonEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Walki investerar i ny produktionslinje för cirkulära förpackningsmaterial

walki2 1800
Ämnen i artikeln: Walki

Walki Group har investerat över sex miljoner euro i en ny produktionslinje vid sin anläggning i Steinfurt, Tyskland, för att stödja övergången till fiberbaserade förpackningsmaterial.

Ämnen i artikeln: Walki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De höjer priset på well

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nystartad ÅF av arbetskläder i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons