Logga in

Olsson & Co kommer till kunden med The Brand Truck

15 juni, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Olsson & Co lanserade i dagarna sin Brand Truck, som är ett rullande kontor, konferensrum, showroom och eventyta, som möter kunden där kunden finns.

Fast lanseringen började faktiskt redan i maj med släppet av låten Beautiful World av ingen mindre and DJ Owenco, alltså O & CO – Göteborgshumor när den är som bäst?

Världen förväntade sig en ny artist och fick produktmedia på hjul! En minst sagt unik lanseringsmetod av ett unikt koncept. I lanserings-processen samarbetade Olsson & Co med PR-byrån Heyman & Friends som tidigare jobbat med bland annat Coca Cola och Mia Skäringer.

– Vi ville göra en lansering av vår ”Brand Truck” på ett helt annat sätt. Lekfullt och med ett stort leende säger Tomas Olsson, vd på Olsson & Co och fortsätter: Det var inte meningen att lura någon, men artisten, lanseringen av låten och att ”smyga ut” genom sociala kanaler var värt att prova. The Brand Truck är vår senaste satsning för att komma ut och träffa våra kunder och samarbetspartners. Med The Brand Truck har vi skapat ett rullande kontor, ett rullande konferensrum, ett rullande showroom och till och med en rullande eventyta med respekt för Folkhälsomyndighetens rekommendationer. För oss är mötet med människor det viktigaste och nu vill vi mötas på ett nytt sätt. Smidigt. Lustfyllt. Modernt. Vi kommer till er med våra produkter och bjuder på gokaffe.

Vill visa på den stora potentialen i produktmedia och merchandise

– Om du ska bygga varumärke långsiktigt och strategiskt så är produktmedia en oerhört stark kanal. När vi pratar employer branding med våra kunder i dag så ser vi att produkter som förstärker företagets värderingar bärs och används av medarbetare med stor stolthet. När vi pratar om lojalitetsstärkande produkter så ser våra kunder att de fungerar utmärkt som en förlängd arm till säljkåren och mässplatser, säger Tomas Olsson i ett pressmeddelande.

Merchandise, även det en del av produktmedia, säljs till exempel av mängder med idrottsklubbar och stora bolag runt om i världen och de som köper produkterna bär dem utan en tanke på att de betalat för att göra reklam.

– Produkterna skapar sammanhållning och en teamkänsla som stärker varumärket. Precis så som vi gör med vår nya familjemedlem DJ Owenco och med vår Brand Truck, avslutar Tomas Olsson.

Låten Beautiful World av ”Owenco” kan du höra här nedan.

 

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som kollegor på tryckeriet, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.

Här är branschens 21 superföretag inom print och promotion

Några av de företag som kvalat in på Bisnodes lista över svenska superföretag.

Branschkoll har ännu en gång gått igenom den långa listan över ”superföretag” och letat upp de bolag som verkar i de branscher vi har koll på så att säga. Hör företagen berätta om vad som står bakom framgångarna.