OKI ska stärka inhouse-print inom retailbranschen

IT-konsultföretaget Pedab har tecknat avtal med printleverantören OKI.

Man ska vända sig till kampanjintensiva branscher som detaljhandeln, vilket är i linje med Pedab satsning inom Retail-området, säger man i en kommentar. Marknadsavdelningen kan designa en kampanj och med kontorsskrivarens hjälp skriva ut rolluper, fönsteretiketter och nytt kampanjmaterial på plats och med samma kvalitet som från ett traditionellt tryckeri. Det kapar ledtider och ökar möjligheterna att butiksanpassa kampanjer.

– Pedab som tidigare har saknat ett starkt print-erbjudande kompletterar nu produktportföljen med OKI för att kunna erbjuda en komplett lösning till våra partners, säger Jesper Bartholdson, Pedabs koncernchef.

Pedab finns på pedab.se.

De höjer priserna på offsetplåt igen

redaktionen@branschkoll.se

Scandinavia Print Group köper stort Köpenhamnstryckeri

En av Danmarks större grafiska aktörer köps upp av Scandinavian Print Group.

redaktionen@branschkoll.se

Emballator stor-investerar i ny tryckpress

Investerar 60 miljoner kronor i Ulricehamn och nu leter man efter fler företag att förvärva ute i Europa.

redaktionen@branschkoll.se

Startup tillverkar helt nedbrytbart förpackningsmaterial av svamp – flera stora varumärken bland kunderna

redaktionen@branschkoll.se