Obamas kampanjchef till Guldnyckeln

Jim messina

Jim Messina, längst till höger på bilden, vände 2011 upp och ner på hur världen tänker kring marknadsföring. 2014 kommer han till Guldnyckeln. (Photo by Pete Souza)

Mannen bakom Barack Obamas lyckade omvalskampanj 2012, Jim Messina, blir årets huvudtalare på Guldnyckeln, Swedmas årliga kunskapsdag kring direktmarknadsföring.

Jim Messina vände med sin kampanj för Obama upp och ned på hur världsledande verksamheter tänkte kring strategi, marknadsföring och varumärken. Den 20 mars 2014 står han på scen vid Guldnyckeln på Globen i Stockholm.

Annons

Som arkitekt bakom den amerikanske presidentens omvalskampanj vände Jim Messina upp och ner på hur världsledande verksamheter tänkte kring strategi, marknadsföring och varumärken. Han återuppfann den moderna politiska kampanjen med verktyg, teknik och taktik som kommer att omdefiniera företagens sätt att arbeta.

Med hjälp av bland annat Big Data vände Messina de traditionella presidentvalskampanjerna ryggen och sammanförde teknik och politik på ett sätt som var både oförutsägbart och helt nyskapande. Messinas strategier lade grunden för den moderna presidentvalskampanjen. Googles styrelseordförande Eric Schmidt har kallat omvalskampanjen för ”den bästa någonsin”.

– Vi känner oss fantastiskt glada och hedrade över att Jim Messina har möjlighet att delta vid Guldnyckeln och dela med sig av sin syn på den dramatiska förändring världen går igenom, säger Kristin Bernhardsson, Swedmas projektledare för Guldnyckeln 2014.

Foto: President Barack Obama meets with Senior Advisor Pete Rouse, Senior Advisor Valerie Jarrett, Counsel to the President Bob Bauer, Chief of Staff Bill Daley, Senior Advisor David Plouffe, and Deputy Chief of Staff for Ops Jim Messina in the Oval Office, Jan. 7, 2011. (Official White House Photo by Pete Souza)

Annons

Vd-byte på etikett- och förpackningsjätte

all4lables
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Förpackningstryck: Det avgör när Nestlé väljer digitalt eller offset

IMG 0734 1800

✔️Panelsamtal om ”inkjetrevolutionen” inom förpackning ✔️Så tänker storföretaget Nestlé i valet av förpackningstryck ✔️”Det är ett paradigmskifte”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boxon ska dubbla omsättningen och växa på nya marknader

IMG 0261 1800
Ämnen i artikeln: BoxonEtikett

✔️Boxon Groups vd Fredrik Ståhl om femårsplanen ✔️Ska dubbla omsättningen till 4 miljarder kronor ✔️Hoppas etablera sig i 5-6 nya länder ✔️Ökad e-handelsförsäljning och nya digitala kliv

Ämnen i artikeln: BoxonEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Walki investerar i ny produktionslinje för cirkulära förpackningsmaterial

walki2 1800
Ämnen i artikeln: Walki

Walki Group har investerat över sex miljoner euro i en ny produktionslinje vid sin anläggning i Steinfurt, Tyskland, för att stödja övergången till fiberbaserade förpackningsmaterial.

Ämnen i artikeln: Walki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De höjer priset på well

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nystartad ÅF av arbetskläder i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons