Logga in

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

15 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil.

Företaget levererar skyltar men också fordonsdekor och andra former av printade storformatsprodukter. Ett tredje produktområde är digital signage.

Neo betyder ny (neos) på grekiska och med det vill man visa att man ständigt utvecklar spännande erbjudanden genom ny teknik, nya produkter och nya tjänster, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Reklambyrån FCB Fältman och Malmén har tagit fram den nya plattformen för företaget.

– Den nya profilen ska spegla vårt arbete och visa på att vi är nytänkande och innovativa i det dagliga. Det ligger helt enkelt i vårt dna, säger Magnus Näslund, vd på Focusneo i en kommentar.

Symbolen som liknar en stjärna består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i Focusneos erbjudande (se film nedan).

FocusNeo finns representerade med kontor Sverige, Norge och Finland.

335 företag tar bort vilseledande påståenden om papper och tryck – Norden inget undantag

Projektet Two Sides, som drivs i Norden av nätverket Grafkom, sätter stopp för företags missledande kommunikation kring pappers- och tryckindustrin. Och man har nått stor framgång – även i Sverige. (mer…)

EU-parlamentet har röstat ja till att förbjuda vissa plastartiklar

För några veckor sedan röstade EU-parlamentet igenom ett förbud

Mackmyra kopplar upp whiskeyn med NFC-taggar på flaskorna

NFC-taggarna, som levereras av ett nordiskt bolag, ska möjliggöra ”digital proveniens”.

Nu kommer Amazons tryckta julkatalog

Amazon släpper sin första tryckta katalog för högtids-shopping någonsin – skickas ut till miljontals hushåll under november.

Han tar över som vd för Eskils i Borås

Henric Wiklund tillträdde nyligen tjänsten som vd för Eskils Tryckeri i Borås. (mer…)

Billes köper logistikföretag

Billes förvärvar logistikbolag. På bilden står Fredrik Bille, Klas Hedén, Niklas Bille och Christer Samuelsson. (Foto: Niklas Maupoix)

Billes är logistikbolaget Dios största kund och står för ungefär halva Dios omsättning på runt 17 miljoner kronor. Nu köper Billes sin underleverantör och får in flera nya tjänster under sitt tak. (mer…)

Massivt program på Grafkom Workflow Summit

Nästa vecka den 13 november arrangerar nätverket Grafkom sin kunskapsdag Workflow Summit för första gången. 25 talare i tre spår delar med sig av kunskap till de nu över 150 deltagarna från hela Norden. (mer…)

Husqvarna stänger in gräsklippare på flygplats – Interaktiv skärm från Storbildsfabriken vägleder

(Bild: Storbildsfabriken)

För att uppmärksamma sina robotgräsklippare har Husqvarna skapat en uppseendeväckande kampanj. (mer…)

Tryckeri tar lounge-koncept vidare till nästa stad

Onlinetryckeriet Flyeralarm har ett litet annorlunda showroom-koncept som de kallar för ”Flyeralarm Lounge”.