Gå till innehållet

Nytänkande utomhusreklam matar fåglar i Uppsala

Puls

Går det att skapa innovation i en reklamvepa? Självklart – vilket blir tydligt i det här exemplet på ”omtänksam” utomhusreklam.

Ramböll, ett konsultföretag inom infrastruktur och samhällsbyggnad, satte under vintern upp en specialbyggd vepa på fasaden till sitt kontor i Uppsala. Vepan, vars motiv är två utsträcka händer som möjligtvis ska symbolisera givmildhet, hade en smart funktion. Den matade nämligen småfåglar under vintern genom en specialbyggd anordning.

Bakom kampanjen står Garbergs och syftet med kampanjen sägs vara att ”illustrera företagets ambition om att skapa värde för både människor och miljö”, skriver Resumé.

– Vårt arbete går ut på att med hjälp av teknik skapa ett hållbart samhälle där människor, djur och natur blomstrar, säger Linus Almqvist, kommunikationschef på Ramböll Sverige.

Reklamvepan mäter 106 kvadratmeter och hur den fungerar förklaras i videon nedan.

Video från YouTube

Genom att spela videon accepterar du YouTubes dataskyddspolicy.


Källa: youtu.be

 

 

 

 

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll