Nystartade House of Regalo om mässan och företaget – ”Som mest chattade jag med 8 kunder samtidigt”

rony

Den nystartade leverantören av gåvokort House of Regalo tycks vara på mångas läppar, bakom bolaget står Rony Abou Nader som verkligen hade önskat sig en fysisk mässa, men som ändå är nöjd med hur det blev. Rony såg en lucka i branschen som han nu jobbar stenhårt för att fylla. Läs mer om Rony och House of Regalo i den här intervjun.

Hur har mässan varit för dig Rony? 

– Bra, även om jag hade drömt om en fysisk mässa – speciellt när man är en ny aktör så hade jag jättegärna velat träffa människorna i branschen och kunnat ge dom ett ansikte på mig. Men jag är definitivt nöjd och har fått fantastiskt bra respons från människor som verkligen gillar mina produkter.

Ja man får hoppas att du är nöjd, det gick ju inte att få tag på dig under hela mässan!

– Haha nä, det var mycket att göra, som mest chattade jag med åtta personer samtidigt, och eftersom jag sitter själv så vill man såklart hinna svara på alla och inte missa en enda chatt!

Vad har du gjort tidigare? Har du erfarenhet från branschen?

– Jag har inte jobbat i branschen tidigare men jag har jobbat mot branschen, jag kommer från modebranschen och har därifrån goda kontakter på framförallt producent-sidan.

Kvalitet behöver vi inte ens diskutera idag; för det är en så självklar grej

house of

På House of Regalo underskattar man inte värdet av en bra paketerad gåva. (Bild: House of Regalo)

Hur kom det sig att du valde att bli leverantör av gåvor? Vilken lucka såg du i branschen som du ville fylla?

Annons

– Jag såg en lucka inom paketeringen, ett gåvokort ska leveras på ett riktigt lyxigt sätt, så att slutkunden kan ge sina anställda något fint och inte bara ett litet vykort eller liknande. Jag vet hur det är att driva bolag och jag vill underlätta för chefer att visa sina anställda uppskattning, genom att skapa en produkt som hela ledet kan stå bakom från mig, via återförsäljaren ner till slutkunden som stolt kan ge det till sina anställda. Det ska vara kul både att ge bort och ta emot presenten, berättar Rony Nader och fortsätter:

– Paketeringen är nästan hela min affärsidé, visst kvalitet också, men det behöver vi nästan inte ens diskutera idag för det är en så självklar grej att det ska vara bra kvalitet på produkten och därför har jag valt att fokusera på paketeringen.

Skickade ut informationsmaterial till 600 aktörer – ”fick mejl från folk som var på semester som ville börja samarbeta”

Hur ser planerna ut för framtiden, har du någon målsättning?

– Planen var och är att växa och bygga upp företaget långsamt, men jag har fått mycket bättre respons än jag hade förväntat mig. När jag insåg att det inte skulle bli någon fysisk mässa satte jag mig ner och letade bolag som aldrig förr, jag spenderade veckor framför google för att hitta aktörer som sysslar med gåvokort och profilering och jag hittade för få tycker jag, ungefär 600 stycken. Till dessa 600 skickade jag ut mitt presentationsmaterial och mottagandet var helt sjukt. Jag fick mejl från folk som var på semester som skrev att de ville börja samarbete med mig, förklarar Rony och fortsätter:

– Men planen är fortfarande att ta det lugnt och växa i lagom takt, värna om kunderna man har oavsett storleken på kundens företag och bygga upp ett varumärke och en kännedom om mig som person. Så tillväxt är inte det primära just nu utan jag vill komma in på marknaden, göra ett bra jobb och växa organiskt.

Du framhäver att kvalitet är viktigt och att sakerna ska hålla länge, ändå kan du erbjuda jäkligt bra priser, hur hänger det ihop?

– Jag tror många kommer reagera på mina priser, men jag vill understryka att jag aldrig kommer prisa ut mig, utan det handlar om att kunna erbjuda fantastiskt bra produkter till fantastiskt bra pris. Och jag har inte alls samma omkostnader som mina kollegor har med stora organisationer och flera anställda.

”Det har aldrig varit viktigare att visa uppskattning”

Modigt att starta upp under brinnande pandemi, hur kändes det?

– Jag har haft House of Regalo som sidoprojekt och byggt upp det sakta men säkert. Men så kom pandemin som förstörde mycket för mig och för andra, min plan var ju hela tiden att ställa ut på mässan och visa upp mig för första gången. Men då fick jag ställa om och tänka nytt och så kom PWA med den här underbara lösningen med onlinemässan. Det var då jag fick min idé att skicka ut min presentation och på så sätt blev det här mycket mycket bättre än jag trodde.

– Och ska man göra nånting ska man fan göra de nu under pandemin, det är nu många behöver se något nytt, och grundtanken i mitt företag är ju trots allt glädje och jag tror att för arbetsgivare har det aldrig varit viktigare att visa uppskattning än vad det är just nu, vilket ger oss en öppning på marknaden. Men visst det fanns stunder jag tänkte att jag kanske gjort bort mig men jag bestämde mig för att jag ska stå fast och kämpa. Och nu har jag gått på moln i två veckor sen jag skickade ut presentationerna och kunderna började höra av sig, avslutar Rony Abou Nader.

Webbplats: www.houseofregalo.se

Annons

Rekordår för medieinvesteringar 2024

Medieinvesteringar Mediebyråbarometern
Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern

Starkt avslut på året – medieinvesteringarna för året som gick är på rekordnivå.

Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckeri vinner kommunavtal – värde 5 miljoner kronor

Totalt sex anbudsgivare deltog i upphandlingen – en tilldelades jobbet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Scandraft öppnar lager i Norge hos logistikpartner

Media 2 1800
Ämnen i artikeln: Scandraft

Satsningen kompletterar Scandrafts lager i Göteborg och ska ge snabbare leveranser, minskade ledtider och en stärkt position på den norska marknaden.

Scandraft, leverantören av grafiskt material, har öppnat ett nytt lager i Drøbak, Norge. Lagret är strategiskt placerat nära Oslo och transportleder för att minska ledtiderna och effektivisera leveranserna till norska kunder, meddelar företaget.

Kompletterar lagret i Göteborg

De norska kundleveranserna har hittills skett från lagret i Göteborg. Det nya lagret hos logistikpartnern Bring Warehouse kommer att komplettera företagets stora lager i Göteborg, som enligt Scandraft är Nordens största för grafiska material.

– Att ha ett lager i Drøbak i kombination med Bring Warehouse gör oss mer responsiva och ger oss en unik möjlighet att arbeta proaktivt med våra kunder. Vi strävar efter att förstå deras behov på djupet och hjälpa dem med de bästa lösningarna för deras verksamheter, säger Anders Trillkott, vd på Scandraft, i ett pressmeddelande.

scandraft 170822 0183 Redigera 2 1800
Anders Trillkott, vd för Scandraft i Sverige och Norge.

”Gör oss mer responsiva”

Enligt Scandraft är lageretableringen en del av företagets långsiktiga strategi för att stärka sin position på den norska marknaden. Satsningen ska förbättra servicenivån genom snabbare och mer flexibla logistiklösningar.

– Vår vision är att bli den självklara leverantören av grafiska material i Norge. Genom att ha lager och närvaro på plats tillsammans med en pålitlig logistikpartner som Bring Warehouse, kan vi skapa en närmare och mer effektiv relation med våra kunder. Det är en långsiktig satsning som ska göra oss ännu mer konkurrenskraftiga och bättre rustade att möta den ökande efterfrågan på grafiska produkter, säger Anders Trillkott, vd på Scandraft, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Scandraft
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lönsam e-handel med canvastavlor söker ny ägare

canvas 1800
Ämnen i artikeln: Till salu

Produktionen sker externt och avtal finns med tryckeri.

Ämnen i artikeln: Till salu
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny ägare till konkursat textiltryckeri

Textilprint 1800

Nya ägaren om tryckeriet – slimmar organisationen, bibehåller kundfokus och lokaler och ser på sikt synergier med huvudsakliga verksamheten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Justnu köper centralt Stockholmstryckeri

Roy Blom och Martin Ghaoui 2 1800
Ämnen i artikeln: JustNu

”Ett litet grafiskt center, riktigt nära våra kunder”.

M-Kopia, beläget på Malmskillnadsgatan i centrala Stockholm, omvandlas till en Justnu-enhet och får det nya namnet ”Justnu Norrmalm”.

– Stockholm är ett av våra viktigaste områden och vi befäster genom detta förvärv Justnu:s position som den enda tryckerikedjan i centrala Stockholm, säger Justnu:s vd Martin Ghaoui, i ett pressmeddelande.

Tar över personal

Tryckerikedjan tar över både personalen och verksamheten, medan M-Kopias ägare, Roy Blom, går i pension.

– Det viktigaste för mig är att mitt livsverk får leva vidare, att personalen trivs och får fortsätta, samt att kunder kan fortsätta få sina produkter och service precis som vanligt. Sedan känns det bra att det är ett stabilt och välkänt företag som Justnu som har förvärvat M-Kopia. Jag vet att de alltid sätter kunden först och därför känns det tryggt att informera mina kunder om vilka det är som tagit över, säger Roy Blom i en kommentar.

Annons

Grafiskt center nära kunder

Under Justnu:s paraply kan M-Kopia utvecklas till en komplett trycksaksleverantör mitt i hjärtat av Stockholm, enligt Martin Ghaoui. Han säger att erbjudandet till befintliga kunder kommer att öka och framöver innehålla allt från trycksaker och grafisk formgivning till profil- och textilprodukter.

– Ett litet grafiskt center, riktigt nära våra kunder, som kan leverera snabbt och ge personlig service.

”Kommer fortsätta expandera”

Han säger vidare att det är glädjande att träffa duktiga företagare som Roy Blom:

– Han har drivit M-Kopia på ett föredömligt sätt vilket påverkat hela affären positivt. Vår målsättning är att vara nära våra kunder överallt, vi är Sveriges lokala tryckeri och vi kommer att fortsätta expandera, vi välkomnar därför alla tryckeriägare som är intresserade av att bli en del av Justnu att kontakta oss, säger Martin Ghaoui.

M-Kopia hade, enligt bokslutet som stängde i april 2023, en omsättning på 5,1 (3,3) miljoner kronor och cirka fyra anställda.

Ämnen i artikeln: JustNu
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Produktportföljen växer hos nystartad grafisk leverantör – utökar med lasergravyr i Sverige

laser 1800

Tecknar distributörsavtal i Sverige: ”Detta är ett stort steg för oss”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Inkish stärker sin närvaro inom grafisk industri med strategiskt förvärv

Printing Connect Group Press Photo 1800
Ämnen i artikeln: Inkish.tv

Den grafiska tv-kanalen, och numera även nyhetssajt, bygger grafiskt community genom förvärv.

Inkish har köpt 50 procent av Resolve Business Management, företaget bakom de globala onlineplattformarna Printing-Expo.online och Printing-Connect.online. Enligt en avsiktsförklaring planerar Inkish även att förvärva ytterligare 30 procent av företaget inom två år.

Plattformarna når en stor publik inom tryckeribranschen och erbjuder tjänster som en 3D-mässa och en community-tjänst.

Henrik Klem Lassen, vd för Inkish, beskriver samarbetet som strategiskt:

– Matchningen mellan Inkish och dessa plattformar är perfekt och ligger i linje med våra långsiktiga mål.

Plattformarna kommer att fortsätta verka under sina egna varumärken, men uppdateringar av produkter och tjänster förväntas snart. Morten B. Reitoft blir chefredaktör för Printing-Connect.online och kommer att leda satsningen på utbildningsinnehåll, som tidigare erbjudits under Inkish varumärke. Fokus kommer att ligga på praktiska tips, utbildning och teknikanvändning för plattformens nästan 100 000 användare.

Ämnen i artikeln: Inkish.tv
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ahlsell expanderar inom workwear och profil – letar förvärv

peter skoglund ahlsell ww
Ämnen i artikeln: Ahlsell

Nyligen skrev Branschkoll om en butiksatsning hos Ahlsell som bland annat erbjuder 24/7-service och eget tryckeri. Men satsningar på workwear och profil stannar inte där.

Ämnen i artikeln: Ahlsell
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Z-Reklam i satsning mot profilåterförsäljare

Z Reklam 1800
Ämnen i artikeln: Z-reklam

Z-Reklam växer med återförsäljare av profilprodukter genom att erbjuda helhetslösningar för reklamprodukter. Med byråuppköpet, nya maskininvesteringar och rekryteringar ska de ta nya kliv.

Ämnen i artikeln: Z-reklam
redaktionen@branschkoll.se
Annons