Nystartade House of Regalo om mässan och företaget – ”Som mest chattade jag med 8 kunder samtidigt”
Den nystartade leverantören av gåvokort House of Regalo tycks vara på mångas läppar, bakom bolaget står Rony Abou Nader som verkligen hade önskat sig en fysisk mässa, men som ändå är nöjd med hur det blev. Rony såg en lucka i branschen som han nu jobbar stenhårt för att fylla. Läs mer om Rony och House of Regalo i den här intervjun.
Hur har mässan varit för dig Rony?
– Bra, även om jag hade drömt om en fysisk mässa – speciellt när man är en ny aktör så hade jag jättegärna velat träffa människorna i branschen och kunnat ge dom ett ansikte på mig. Men jag är definitivt nöjd och har fått fantastiskt bra respons från människor som verkligen gillar mina produkter.
Ja man får hoppas att du är nöjd, det gick ju inte att få tag på dig under hela mässan!
– Haha nä, det var mycket att göra, som mest chattade jag med åtta personer samtidigt, och eftersom jag sitter själv så vill man såklart hinna svara på alla och inte missa en enda chatt!
Vad har du gjort tidigare? Har du erfarenhet från branschen?
– Jag har inte jobbat i branschen tidigare men jag har jobbat mot branschen, jag kommer från modebranschen och har därifrån goda kontakter på framförallt producent-sidan.
Kvalitet behöver vi inte ens diskutera idag; för det är en så självklar grej
Hur kom det sig att du valde att bli leverantör av gåvor? Vilken lucka såg du i branschen som du ville fylla?
– Jag såg en lucka inom paketeringen, ett gåvokort ska leveras på ett riktigt lyxigt sätt, så att slutkunden kan ge sina anställda något fint och inte bara ett litet vykort eller liknande. Jag vet hur det är att driva bolag och jag vill underlätta för chefer att visa sina anställda uppskattning, genom att skapa en produkt som hela ledet kan stå bakom från mig, via återförsäljaren ner till slutkunden som stolt kan ge det till sina anställda. Det ska vara kul både att ge bort och ta emot presenten, berättar Rony Nader och fortsätter:
– Paketeringen är nästan hela min affärsidé, visst kvalitet också, men det behöver vi nästan inte ens diskutera idag för det är en så självklar grej att det ska vara bra kvalitet på produkten och därför har jag valt att fokusera på paketeringen.
Skickade ut informationsmaterial till 600 aktörer – ”fick mejl från folk som var på semester som ville börja samarbeta”
Hur ser planerna ut för framtiden, har du någon målsättning?
– Planen var och är att växa och bygga upp företaget långsamt, men jag har fått mycket bättre respons än jag hade förväntat mig. När jag insåg att det inte skulle bli någon fysisk mässa satte jag mig ner och letade bolag som aldrig förr, jag spenderade veckor framför google för att hitta aktörer som sysslar med gåvokort och profilering och jag hittade för få tycker jag, ungefär 600 stycken. Till dessa 600 skickade jag ut mitt presentationsmaterial och mottagandet var helt sjukt. Jag fick mejl från folk som var på semester som skrev att de ville börja samarbete med mig, förklarar Rony och fortsätter:
– Men planen är fortfarande att ta det lugnt och växa i lagom takt, värna om kunderna man har oavsett storleken på kundens företag och bygga upp ett varumärke och en kännedom om mig som person. Så tillväxt är inte det primära just nu utan jag vill komma in på marknaden, göra ett bra jobb och växa organiskt.
Du framhäver att kvalitet är viktigt och att sakerna ska hålla länge, ändå kan du erbjuda jäkligt bra priser, hur hänger det ihop?
– Jag tror många kommer reagera på mina priser, men jag vill understryka att jag aldrig kommer prisa ut mig, utan det handlar om att kunna erbjuda fantastiskt bra produkter till fantastiskt bra pris. Och jag har inte alls samma omkostnader som mina kollegor har med stora organisationer och flera anställda.
”Det har aldrig varit viktigare att visa uppskattning”
Modigt att starta upp under brinnande pandemi, hur kändes det?
– Jag har haft House of Regalo som sidoprojekt och byggt upp det sakta men säkert. Men så kom pandemin som förstörde mycket för mig och för andra, min plan var ju hela tiden att ställa ut på mässan och visa upp mig för första gången. Men då fick jag ställa om och tänka nytt och så kom PWA med den här underbara lösningen med onlinemässan. Det var då jag fick min idé att skicka ut min presentation och på så sätt blev det här mycket mycket bättre än jag trodde.
– Och ska man göra nånting ska man fan göra de nu under pandemin, det är nu många behöver se något nytt, och grundtanken i mitt företag är ju trots allt glädje och jag tror att för arbetsgivare har det aldrig varit viktigare att visa uppskattning än vad det är just nu, vilket ger oss en öppning på marknaden. Men visst det fanns stunder jag tänkte att jag kanske gjort bort mig men jag bestämde mig för att jag ska stå fast och kämpa. Och nu har jag gått på moln i två veckor sen jag skickade ut presentationerna och kunderna började höra av sig, avslutar Rony Abou Nader.
Webbplats: www.houseofregalo.se