Nygammalt ansikte till Z-profil och två till Signcom

Katarina Haraldsson till Z-profil och Patrick Klemm samt Gari Kranshag till Signcom.

Z-profil har anställt Katarina Haraldsson som ny säljare från och med oktober.

Katarina kommer senast från Länsförsäkringar men har innan det varit ett välkänt ansikte inom profilbranschen i Umeå och varit verksam hos såväl Jobline men även jobbat 11 år på Z-profil förr i tiden.

– Vi känner nu att vi nu sätter en ny nivå med vår organisation och men Katarina så tar vi ett steg i de mål vi har med en jämställdare arbetsplats och med den kompetens och erfarenhet som Katarina tillför så har vi alla verktyg att fortsätta vår utveckling säger Jörgen Wikström vd på Z-profil i ett pressmeddelande.

Signcom anställer två

Signcom har anställt Patrick Klemm som är ett ”välkänt namn i storformatsbranschen” och har jobbat på Sericomex i 10 år samt en sväng på Papyrus. Nu blir han Account Manager på Signcom.

– Med en bred kunskap om materialen inom storformatsproduktion kommer Patrick att bli en perfekt rådgivare och fortsätta att bygga goda relationer.” Patrick utgår från Skåne och distriktet sträcker sig över södra Sverige, säger JJ Hendriks, Commercial Director på Signcom Group, i ett pressmeddelande.

Och på tekniksidan har de anställt Gari Kranshag som har erfarenhet från flera olika branscher, inom både tryck och tillverkningsindustri.

– Nu väntar flera utbildningar hos Mimaki varvat med träning av våra egna kunniga tekniker. Gari ingår i teamet som installerar och servar främst Mimakis produkter hos nya och befintliga kunder i Sverige. Vi jobbar även över gränserna och stöttar upp i alla Signcombolagen i Norden, säger Johan Millby, teknik- och servicechef hos Signcom.


Har du anställt någon och vill berätta för branschen? Mejla mig på david@branschkoll.se

Annons

Logistik- och efterbehandlingsbolag i rekonstruktion

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Globala jättar investerar i svensk förpacknings-startup

Produktionen kan vara igång under 2022.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Äntligen – den påfyllningsbara tandkrämstuben är här

redaktionen@branschkoll.se
Annons

En ”Popfree” Industri – projekt för att få bort PFAS

Många företag vill fasa ut PFAS, och är beredda att gå före kommande regleringar. Här är 22 av dem.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Plastindustritäta Småland ska öka plaståtervinningen med nytt projekt

Det saknas samordnade initiativ för att göra polymerindustrin mer hållbar. Nu kommer det ett sådant på initiativ av Handelskammaren i Jönköping.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Plasttillverkare ska öka cirkuläriteten

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Omfattande viktig certifiering till livsmedelsföretag i Sverige

Certifieringen B Corp växer nu med fler företag som har verksamhet i Sverige. Många förpackningsföretag finns på listan men ännu inga svenska.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

PFAS-fria förpackningar är framtiden

”Vissa företag inom exempelvis förpackningsindustrin vet inte om att deras produkter innehåller PFAS-kemikalier.”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

App för att panta plastförpackningar får tre nya partners

Bower hittar nya partners inom bygg, apotek och dagligvaror kring pant och återvinning av förpackningar.

Idag slängs ungefär hälften av alla plastförpackningar i hushållssoporna och sorteras inte ut. För att öka återvinningen av förpackningar förstärker nu dagligvaruföretaget Orkla sitt samarbete med återvinningsappen Bower.

Även Skruvspecialisten Heco Nordiska hoppar på Bower för sitt varumärke Fast.

Med den svenskutvecklade appen Bower kan användare panta förpackningar när de lämnas till återvinning och tjäna pengar samtidigt som de gör en insats för miljön. Varje poäng som genereras när man pantar förpackningar via appen kan omvandlas till kontanter eller kuponger som kan användas i butik eller skänkas till välgörenhet.

– Vi arbetar för att kunna få ett cirkulärt kretslopp för alla våra förpackningar. Genom att samarbeta med Bower hoppas vi bidra till att mer plast återvinns i Sverige och kan återanvändas i nya förpackningar, säger Sara Paulsson, kommunikationschef på Orkla Sverige, i ett pressmeddelande.

Bower har funnits på den svenska marknaden sedan 2019.

– Marknaden har saknat en lösning som tillgängliggör en direkt kommunikation mellan konsument och producent. Förpackningar får ett andrahandsvärde helt utan att förändra den befintliga infrastrukturen. Vi är stolta och glada över samarbetet med Orkla, Säger Suwar Mert, CEO på Bower.

Apotea gör samma sak när man nu vill öka andelen plastförpackningar som återvinns.

– På Apotea har vi jobbat hårt med att fasa ut plasttråg och onödig plast i leveranserna till oss och på att minska luft i pakten från oss till kund. Nu fokuserar vi på återvinning av konsumentförpackningar i samarbete med Bower och vill uppmuntra konsumenterna till ett nytt beteende, säger Erika Svensson, hållbarhet- och kvalitetschef på Apotea.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt etikettpapper från Sappi

redaktionen@branschkoll.se
Annons