Logga in

Nyanställningar på Reklamproffsen och Swedol

20 maj, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

I ett nyhetsinlägg berättar Reklamproffsen att de har anställt Emil Levinsson som säljande projektledare. Emil har tidigare jobbat på Nespresso och Student Consulting. Hans anställning börjar omgående.

Ny HR-chef till Swedol

I ett pressmeddelande berättar Swedol att de anställt Ann Gårdmark som ny HR-chef till Swedol AB. Ann kommer vara HR-chef för koncernens samtliga verksamheter och ingå ledningsgruppen.

Hon har över 20 års erfarenhet av HR-arbete och bland annat jobbat som personaldirektör på Finansinspektionen, talent management direktör på Electrolux och head of people development and performance på SAS.

– Swedol befinner sig mitt i en tillväxtresa som går i ett högt tempo och en fungerande och tydlig HR-funktion är en av grundpelarna i den skalbara plattformen och en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att växa, säger Clein Ullenvik, vd och koncernchef på Swedol.

Ann Gårdmark tillträder den 1 augusti.

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)