Logga in

Nyanställningar på Hot Screen och Sandryds

16 september, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Två nygamla och ett helt nytt ansikte i branschen.

Hot Screen anställer två nya säljare

Hot Screen har anställt Robin Östlund och Lotta Plenby Velin (längst till vänster och i mitten av bilden).

Robin har jobbat på bland annat Grolls och YP och har över tio års erfarenhet av att jobba med arbetskläder och profilkläder. Han kommer utgå från Uddevalla och hans säljdistrikt omfattas även av Norge.

Lotta kommer närmast från Nordiska Etikettbolaget där hon jobbat som säljare i 13 år, vidare har hon gedigen erfarenhet av modebranschen. Lotta kommer att utgå från Stockholm men säljdistriktet omfattas även av Dalarna med omnejd samt Norrland.

Ytterligare en innesäljare till Sandryds

Sandryds har anställt Maria Wickman (längst till höger i bild) som innesäljare, Maria har tidigare varit produktionsledare på Vitrolife som är ett medicintekniskt bolag. Men har nu alltså sökt sig till nya utmaningar i en bransch hon tycker verkar spännande.

Mässan Sign&Print ställs in – flyttar till nätet

Mässan Sign&Print Scandinavia blir digital i februari 2021.

Den svenska grafiska mässan blir digital i februari 2021 och planeras fysiskt till 2022 istället. (mer…)

200 miljoner kronor per år ska få barn att läsa mer och bättre

Regeringen och samarbetspartierna satsar 200 miljoner kronor årligen i ett ”läspaket” som ska hjälpa fler barn och ungdomar att läsa mer. Tryckta texter ska få ”fortsatt stort utrymme”.

Podd-premiär: Michael Mossberg om inkjet, affärsmodeller, miljö och pandemin

Branschkoll har startat en podd och har redan publicerat fyra avsnitt. De första tre har haft gäster från produktmedia-branschen men nu är det podd-premiär för tryckeribranschen. Först ut är Michael Mossberg från Edvard Schneidler. (mer…)

De blir exklusiv återförsäljare av laserstans i Europa

Motioncutter lägger ut försäljning och service av sin laserstans.

Storförlag säger upp avtal med Readly

(Bild: Readly)

Den digitala tidskriftstjänsten Readly tappar svenskt innehåll.

Reklamtröttheten fortsätter öka – men måste det finnas reklam så ska den vara fysisk eller på biografen

Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl är bekymrad över utvecklingen.

6 av 10, eller ja, 59 procent av svenskarna är negativa till reklam och andelen som är ”mycket negativa” har ökat till drygt 20 procent, enligt

Medieinvesteringarnas kraftiga nedgång mattades av i augusti

Siffrorna visar på en ökning men det är fortfarande minussiffror på grund av en kalendereffekt – men det finns tecken på återhämtning.

Tryckeriförvärv i Västerbottens inland

Till vänster står Lennie Nylén som är vd för Original Tryckeri tillsammans med Roger Broberg tidigare vd på Nya Tryckeriet i Lycksele.

Original Tryckeri har tagit över Nya Tryckeriet i Lyckseles konkursbo där även Lycksele Annonsblad ingår. Original tryckeri finns i dag i Umeå och Sundsvall och nu lägger man alltså till Lycksele till listan. (mer…)

Frontpac investerar 40 miljoner i ny produktionsutrustning

Ny produktionsutrustning hos Frontpac i Arlöv ska fördubbla kapaciteten.

Frontpac storsatsar och gör nu en investering på 40 miljoner kronor i ny produktionsutrustning, (mer…)