Logga in

Nya utställare och fler förstagångsbesökare banar vägen för en framgångsrik mässa

15 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Oktober och november dånar förbi, sen kommer december en hel månad tillägnad Lucia, röda dagar, julbord och så lite julgåvor såklart. Och sen är det åter dags för Nordic Profile Fair. Nytt inför mässan är bland annat ett nyhetstorg i mässhallen och en ”after fair”.

Den 15 januari är det ännu en gång dags att sätta Jönköping på kartan genom Nordic Profile Fair, Nordens största mässa för profilprodukter. Inför mässan så introduceras flera nyheter:

  • Ett nyhetstorg med plats för produktexponering kommer finnas i mittgången
  • Det kommer finnas ett Café inne i mässhallen
  • After Fair kommer hållas efter första mässdagen, ingen anmälan krävs.

Många nya bolag upptäcker mässan

– På Nordic Profile Fair i augusti så var 20 procent av besökarna förstagångsbesökare, berättar Roger Nilsson för Branschkoll Promotion.

Det här kombinerat med årets nyheter och ett bokningsläge som redan nu ser bra ut inför januari lägger grunden för vad som väntas bli en riktigt lyckad mässa.

– Bokningsläget för januarimässan ser väldigt bra ut, vi har redan ett 80-tal utställare som är bokade från både Norden och Europa. Vi har även många nya utställare vilket är roligt, säger Andreas Forsberg, försäljningsansvarig för Nordic Profile Fair.

Branschfesten äger rum på onsdagen. Anmäl dig till mässan här.

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)

Etiketter och tryckpapper av gräs

Det nya materialet är till 50 procent gjort av gräs – med bland annat kraftigt minskad vattenåtgång vid tillverkningen. Papperet som lanserades 2017 finns nu också som etikettmaterial.  (mer…)