Logga in

Nya utställare och fler förstagångsbesökare banar vägen för en framgångsrik mässa

15 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Oktober och november dånar förbi, sen kommer december en hel månad tillägnad Lucia, röda dagar, julbord och så lite julgåvor såklart. Och sen är det åter dags för Nordic Profile Fair. Nytt inför mässan är bland annat ett nyhetstorg i mässhallen och en ”after fair”.

Den 15 januari är det ännu en gång dags att sätta Jönköping på kartan genom Nordic Profile Fair, Nordens största mässa för profilprodukter. Inför mässan så introduceras flera nyheter:

  • Ett nyhetstorg med plats för produktexponering kommer finnas i mittgången
  • Det kommer finnas ett Café inne i mässhallen
  • After Fair kommer hållas efter första mässdagen, ingen anmälan krävs.

Många nya bolag upptäcker mässan

– På Nordic Profile Fair i augusti så var 20 procent av besökarna förstagångsbesökare, berättar Roger Nilsson för Branschkoll Promotion.

Det här kombinerat med årets nyheter och ett bokningsläge som redan nu ser bra ut inför januari lägger grunden för vad som väntas bli en riktigt lyckad mässa.

– Bokningsläget för januarimässan ser väldigt bra ut, vi har redan ett 80-tal utställare som är bokade från både Norden och Europa. Vi har även många nya utställare vilket är roligt, säger Andreas Forsberg, försäljningsansvarig för Nordic Profile Fair.

Branschfesten äger rum på onsdagen. Anmäl dig till mässan här.

Avisera förvärvar förpackningsbolag på Västkusten – öppnar showroom

Tobias Olofsson, Mariella Zalbo Lundgren och Peter Lundgren.

Avisera har förvärvat Göteborgsföretaget Bags & More och ska öppna upp ett Showroom på Västkusten.

Hemlighetsmakeri bakom ny grafisk investerare i Norden

(Bild: Circle Media Group)

Nybildat investmentbolag ska konsolidera grafisk industri i Norden. Vilket blir nästa steg?

Tryckeriet K-Print från Estland står på Scen på Print Next 19

Helin Kliimann, Karol Karu, Magnus Thorkildsen, Katre Savi och Piret Närep.

Nätverksträffen Print Next är på väg att bli en mötesplats för hela den grafiska branschen i Norden och Baltikum – nu är två nya talare från K-Print i Estland bekräftade. (mer…)

Stibo satsar vidare i Katrineholm med ny tryckpress

Sörmlands Printing Solutions installerar sin tredje press – en 48-sidig rulloffsetpress som ska producera tidningar och tidskrifter för den svenska och norska marknaden. (mer…)

21 mars är skogens dag

Den 21 mars är det den internationella skogsdagen. Detta firas naturligtvis av alla skogsägare och många i de branscher som har kopplingar till träd och skog.  (mer…)

Dubbelt vd byte på Sveriges Annonsörer och Swedish Content Agencies

Hanna Riberdahl blir ny vd för Sveriges Annonsörer. (Bild: Press)

Sveriges Annonsörer har utsett Hanna Riberdahl som ny vd för Sveriges Annonsörer med tillträde den 1 april. Riberdahl har tidigare varit marknadschef på K-Rauta och Telenor. Även Swedish Content Agencies har ny vd.

Hur ser en förpackning ut 2030?

I årets PIDA-tävling, en förpackningstävling som arrangeras av Billerudkorsnäs, så har studenter på designhögskolor i Frankrike, Tyskland, Sverige och UK fått i uppdrag att ta fram ett förslag på hur en ”spännande och hållbar” förpackning kommer se ut år 2030. (mer…)

Installerar 50-meters offsetpress med rullmatning

Klaus Sauer är vd för Saxoprint som investerar tungt i ny teknik för att kunna vara billigast på marknaden.

Tyska online-tryckeriet Saxoprint (en del av Cewe) installerade i januari världens första Heidelberg Speedmaster XL162-8P med rullmatningstekniken Cutstar. Storleken på både pressen och företaget ger perspektiv.

Stor tryckeriupphandling avgjord – men få vinnare

Få vinnare i upphandlingshärvorna – allt högre kostnader att vara med i ”spelet”.