Logga in

Nya utställare och fler förstagångsbesökare banar vägen för en framgångsrik mässa

15 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Oktober och november dånar förbi, sen kommer december en hel månad tillägnad Lucia, röda dagar, julbord och så lite julgåvor såklart. Och sen är det åter dags för Nordic Profile Fair. Nytt inför mässan är bland annat ett nyhetstorg i mässhallen och en ”after fair”.

Den 15 januari är det ännu en gång dags att sätta Jönköping på kartan genom Nordic Profile Fair, Nordens största mässa för profilprodukter. Inför mässan så introduceras flera nyheter:

  • Ett nyhetstorg med plats för produktexponering kommer finnas i mittgången
  • Det kommer finnas ett Café inne i mässhallen
  • After Fair kommer hållas efter första mässdagen, ingen anmälan krävs.

Många nya bolag upptäcker mässan

– På Nordic Profile Fair i augusti så var 20 procent av besökarna förstagångsbesökare, berättar Roger Nilsson för Branschkoll Promotion.

Det här kombinerat med årets nyheter och ett bokningsläge som redan nu ser bra ut inför januari lägger grunden för vad som väntas bli en riktigt lyckad mässa.

– Bokningsläget för januarimässan ser väldigt bra ut, vi har redan ett 80-tal utställare som är bokade från både Norden och Europa. Vi har även många nya utställare vilket är roligt, säger Andreas Forsberg, försäljningsansvarig för Nordic Profile Fair.

Branschfesten äger rum på onsdagen. Anmäl dig till mässan här.

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)