Logga in

Nya utställare och fler förstagångsbesökare banar vägen för en framgångsrik mässa

15 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Oktober och november dånar förbi, sen kommer december en hel månad tillägnad Lucia, röda dagar, julbord och så lite julgåvor såklart. Och sen är det åter dags för Nordic Profile Fair. Nytt inför mässan är bland annat ett nyhetstorg i mässhallen och en ”after fair”.

Den 15 januari är det ännu en gång dags att sätta Jönköping på kartan genom Nordic Profile Fair, Nordens största mässa för profilprodukter. Inför mässan så introduceras flera nyheter:

  • Ett nyhetstorg med plats för produktexponering kommer finnas i mittgången
  • Det kommer finnas ett Café inne i mässhallen
  • After Fair kommer hållas efter första mässdagen, ingen anmälan krävs.

Många nya bolag upptäcker mässan

– På Nordic Profile Fair i augusti så var 20 procent av besökarna förstagångsbesökare, berättar Roger Nilsson för Branschkoll Promotion.

Det här kombinerat med årets nyheter och ett bokningsläge som redan nu ser bra ut inför januari lägger grunden för vad som väntas bli en riktigt lyckad mässa.

– Bokningsläget för januarimässan ser väldigt bra ut, vi har redan ett 80-tal utställare som är bokade från både Norden och Europa. Vi har även många nya utställare vilket är roligt, säger Andreas Forsberg, försäljningsansvarig för Nordic Profile Fair.

Branschfesten äger rum på onsdagen. Anmäl dig till mässan här.

335 företag tar bort vilseledande påståenden om papper och tryck – Norden inget undantag

Projektet Two Sides, som drivs i Norden av nätverket Grafkom, sätter stopp för företags missledande kommunikation kring pappers- och tryckindustrin. Och man har nått stor framgång – även i Sverige. (mer…)

EU-parlamentet har röstat ja till att förbjuda vissa plastartiklar

För några veckor sedan röstade EU-parlamentet igenom ett förbud

Mackmyra kopplar upp whiskeyn med NFC-taggar på flaskorna

NFC-taggarna, som levereras av ett nordiskt bolag, ska möjliggöra ”digital proveniens”.

Nu kommer Amazons tryckta julkatalog

Amazon släpper sin första tryckta katalog för högtids-shopping någonsin – skickas ut till miljontals hushåll under november.

Han tar över som vd för Eskils i Borås

Henric Wiklund tillträdde nyligen tjänsten som vd för Eskils Tryckeri i Borås. (mer…)

Billes köper logistikföretag

Billes förvärvar logistikbolag. På bilden står Fredrik Bille, Klas Hedén, Niklas Bille och Christer Samuelsson. (Foto: Niklas Maupoix)

Billes är logistikbolaget Dios största kund och står för ungefär halva Dios omsättning på runt 17 miljoner kronor. Nu köper Billes sin underleverantör och får in flera nya tjänster under sitt tak. (mer…)

Massivt program på Grafkom Workflow Summit

Nästa vecka den 13 november arrangerar nätverket Grafkom sin kunskapsdag Workflow Summit för första gången. 25 talare i tre spår delar med sig av kunskap till de nu över 150 deltagarna från hela Norden. (mer…)

Husqvarna stänger in gräsklippare på flygplats – Interaktiv skärm från Storbildsfabriken vägleder

(Bild: Storbildsfabriken)

För att uppmärksamma sina robotgräsklippare har Husqvarna skapat en uppseendeväckande kampanj. (mer…)

Tryckeri tar lounge-koncept vidare till nästa stad

Onlinetryckeriet Flyeralarm har ett litet annorlunda showroom-koncept som de kallar för ”Flyeralarm Lounge”.