Nya affärer i fokus när Grafkom samlar branschen

GrafkomBarkarby

GrafkomBarkarby

Några av deltagarna på Grafkoms nätverksträff i Stockholm den 17 mars.

Efter succén i Malmö i november med över 150 deltagare ökar Grafkom nu fokus ännu mer på nya affärsmöjligheter.

UPPDATERAD: Nu 123 anmälda – säkre en plats redan idag genom att anmäla dig på grafkom.se/io.

Och man bjuder också in branschens kunder i allt högre grad. Den 17 mars samlar nätverket till en ny träff – denna gång i Stockholm.

– Digitaliseringen är den enskilt största förändringen i alla branscher just nu – den måste vi förstå bättre för att klara av att göra nya affärer – och därför är det extra roligt att vi har lyckats med att få en av Sveriges främsta experter inom området, säger Ulf.

Annons

Bland talarna finns både branschprofiler och personer från publiceringsindustrin i stort. Bland annat delar IBMs it-chef Mikael Haglund med sig av sin kunskap om digitaliseringens nästa steg.

– Målet är att alla som kommer ska få minst ett par nya idéer till hur man göra bättre affärer redan under 2016, säger Grafkoms ordförande Ulf Sunnberg. Vi har också flera samarbeten på gång med nätverk bland branschens kunder som vi hoppas ger effekt redan nu i mars.

Många andra idéer kommer att lyftas framav talarna. Det handlar om allt från automatiserad kommunikation och digitala displayer till nya möjligheter inom profilbranschen och logistik.

  • Elanders om framtiden – Elanders Sverigechef Gustaf Albért berättar om sin bild av framtiden i grafisk bransch
  • Så här fungerar Crossmedia och Event Automation hos Bisnode – Pia Törnqvist är marknadschef på Bisnode och hon delar tillsammans med sin kommunikationspartern På Media med sig av sina erfarenheter
  • 140 tryckerier i din tjänst – Print Providers Morten Reitoft berättar om resan med att bygga upp ett globalt tryckerinätverk som nu står till alla grafiska företags tjänst.
  • CRM-marknadsföring – automatiserad och händelsestyrd kommunikation – Jonas Rehn som är vd för nystartade Friends & Insights har mycket kunskap om hur marknadsföringen är på väg att skötas automatiskt med hjälp av regler – här lär du dig om fallgropar och möjligheter.
  • E-handel inom b2b – Urban Lindstedt är en av Sveriges främsta experter inom e-handel och han berättar om hur den nu växer sig allt starkare inom handel mellan företag.
  • Adobe om framtidens mobila publicering – Roger Risdal, som gjorde succé på Grafkom i Täby för ett år sedan är tillbaka med ny kunskap
  • Från papper till digitala skyltar – Lars Thunström är ny försäljningschef på PLAYipp och han berättar om hur digitala skyltar tar en roll inom marknadsföring och underhållning
  • Trimma InDesign för produktion – verktyget på allas prepress-avdelningar används bara till en bråkdel av sin potential – Lukas Engqvist från Brobygrafiska är Adobe Certified Instructor och ger sina bästa tips.
  • Ytterligare en handfull talare presenterar sin kunskap i två parallella spår under dagen.

Alla information fins på grafkom.se/io där man också anmäler sig. Där finns också, precis som vanligt, aktuell lista över de som anmält sig.

Av: Ulf Sunnberg

Annons

Energibolag har utsett tryckerier

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Branschaktörer varnar för monopol på postmarknaden – ”Det är oacceptabelt”

Postnord Svantesson
Ämnen i artikeln: 21gramsPostnord

Uppmanar finansministern att agera – Elisabeth Svantesson (M) slår ifrån sig.

Ämnen i artikeln: 21gramsPostnord
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Mindre folieringsfirma i konkurs

Har gjort minusresultat senaste tre åren.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Två tryckerier överklagar statens stora tryckeriupphandling

Kammarkoll overklagan
Ämnen i artikeln: Kammarkollegiet

Jätteupphandlingen är avgjord och tio tryckerier ska skriva kontrakt med myndigheten. Men tilldelningsbeslutet är överklagat av två aktörer.

Ämnen i artikeln: Kammarkollegiet
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så kan event bli en kassako för grafiska företag

IMG 1511 2 1800
Ämnen i artikeln: Print Next

Det våras för eventbranschen. Det säger Cecilia Perlind, vd på SES och ger tips på hur allehanda mötesplatser kan utveckla affärerna för grafiska aktörer.

Ämnen i artikeln: Print Next
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De får leverera trycksaker och skyltar till kommun

redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Fullt utrustat tryckeri” till salu

Tillsalu
Ämnen i artikeln: Till salu

Verkstadsdel finns i samma lokaler.

Ämnen i artikeln: Till salu
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Mindre tryckeriverksamhet säljes i sommarpärla

Ämnen i artikeln: Till salu

”God kundstock och finns betydligt mer att hämta”.

Ämnen i artikeln: Till salu
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intermail storinvesterar i maskiner – planerar att växa i Norden

cropped img 1438 42253bd3b3054d2a8414587fb284aba3 1800
Ämnen i artikeln: CanonIntermail

Storordern från Canon bäddar för en årlig utskriftsvolym på över 300 miljoner A4-sidor.

Ämnen i artikeln: CanonIntermail
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han går in som delägare i expoföretag

67458dd7188c8e5fcacb49dd need visuals delagare 1800
Ämnen i artikeln: Need Visuals

Vd:n om rekryteringen: ”En viktig del av vår strategi och tillväxt”.

Ämnen i artikeln: Need Visuals
redaktionen@branschkoll.se
Annons