Ny vikbar skärm – mobil och surfplatta i samma enhet

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

print
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om både tryckeri- och produktmediabranschen.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Industrigrossisten Proman söker Distriktsansvarig säljare

Vill du vara med och göra skillnad och samtidigt jobba med det du brinner för?

Hos oss kommer du utveckla samarbetet med befintliga kunder men även initiera nya kunder till vårt vinnande koncept runt arbetskläder, arbetsskor och förbrukningsartiklar.

Vi söker ytterligare en driven säljare med ett stort engagemang och förståelse för försäljning.

Med din utställningsbil kommer du att besöka kunder i distriktet Blekinge.

Vi söker dig som älskar försäljning på riktigt och kan vara delaktig i dess utveckling.

Du har driv, är utåtriktad och uppskattar snabba beslut.

Du arbetar självständigt och systematiskt mot din budget och ansvarar för hela säljcykeln; från besök till avslut och nöjda kunder.

I din produktportfölj har du tillsammans med Promans egenutvecklade skyddskläder även andra välkända varumärken. Du rapporterar direkt till försäljningschefen.

Vi erbjuder

ett spännande och fritt säljjobb med bra grundlön och en generös provisionsdel.
en gedigen introduktion, där du får produktutbildning samt lär känna företagets olika avdelningar.
uppbackning av ett starkt team ”inhouse”, vilket gör att du kan fokusera på försäljningen.
internutbildning löpande med flera säljträffar under året.
arbetsklimatet är familjärt med andan ”laget före jaget”.
Här hjälps vi åt och ser till att dela med oss av våra erfarenheter.

Våra förväntningar

Vi ser gärna att du redan idag arbetar med uppsökande försäljning. Du är driven, engagerad och passionerad i din säljroll och brinner för det personliga kundmötet. Du är idag en av de bättre på din arbetsplats, men vill ännu mer.

Passar det här in på dig eller känner du någon som du kan tänkas rekommendera tjänsten till?

Ansökan

Välkommen med din ansökan snarast.

redaktionen@branschkoll.se

Clabris söker Brodyr & Tryck ansvarig

Om jobbet

ClaBris Reklam AB är ett komplett reklam- och profilföretag

Som funnits 31 år i branschen. Vi producerar reklammaterial,

Allt under samma tak där vår policy är service.

Vi söker nu 1st nyfiken och positiv medarbetare till vår brodyr och tryckavdelning.

Brodyr och tryckavdelningen

Vi söker dig som gillar att jobba med textil i olika slag. l. Du är inte rädd för att ta egna initiativ och du ser positivt på det mesta du tar för dig. Som person är du noggrann och gillar att ha ordning och reda. Du tycker om att ha mycket ansvar samt att klara av att jobba i högt tempo. Du behöver inte ha jobbat med liknande uppgifter tidigare men det är ju inget minus om du redan kan vad vi söker. Du ska kunna ha kundkontakt samt komma med kreativa lösningar på olika tryck. Vi söker helt enkelt dig som tycker om att göra ”det lilla extra” i varje situation.

Arbetsuppgifter

  • Maskinoperatör i vår brodyrmaskin
  • Viss butiksförsäljning

Arbetstid/Varaktighet

Tillsvidare Tillträde snarast, lön enl. ök. heltid, dagtid.

redaktionen@branschkoll.se

Profilservice söker Bid Manager

Är du businessminded och grym på kalkyl?

Profilservice.se är en del av Zollner Group och hjälper företag och organisationer att marknadsföra sig med profilprodukter och profilkläder. Vi ansvarar för allt från idé till produktion och distribution av färdiga produkter. Kunderna varierar från enmansföretag till kommuner, regioner, myndigheter och noterade bolag. Vi driver utvecklingen av profilbranschen i Sverige och söker nu ytterligare en Bid Manager som vill vara en del av vår fortsatta tillväxtresa!

Din arbetsdag

Gillar du business och stora affärer? Är du bra på att identifiera smarta lösningar i affärer och trivs med ett högt tempo? Då är det denna roll du ska söka! Hos oss på Profilservice kommer du att få en fartfylld roll med många anbud som skall lämnas och där din kompetens kommer göra stor skillnad!

Som Bid Manager ingår du i ett anbudsteam och ni har tillsammans fullt ansvar för alla delar inom anbudsprocessen med målsättningen att formulera vinnande anbud för Profilservice räkning. Du kommer att analysera avtal och dess förutsättningar, genomföra priskalkyler, lämna anbud vid offentliga upphandlingar samt driva arbetet med att hela tiden kvalitetssäkra avtals- och anbudsarbetet. Du rapporterar till Head of Bid Management, i samråd med VD utvecklar ni tillsammans strategier och affärsmöjligheter. 

Om dig

Vi eftersöker dig med en kandidatexamen inom ekonomi, juridik, civilingenjör eller motsvarande. Det är meriterande med erfarenheter inom avtal, upphandling, inköp, affärsjuridik eller liknande. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av upphandlingar sedan innan, men då du kommer att få en gedigen introduktion hos oss är det inte ett krav. Tidigare erfarenhet av juridiska frågor är starkt meriterande.

Du har god vana av Excel och administrativt arbete. För att lyckas i rollen tror vi att du har en god analytisk förmåga och lätt för siffror, samt föredrar ett proaktivt arbetssätt där du genomgående eftersöker nya affärsmöjligheter. Du har en fallenhet för affärer och besitter goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. I ditt arbete är du noggrann, stresstålig och prestigelös.

Mer om oss

Profilservice ingår i koncernen Zollner Group AB. Vi omsätter över 200 miljoner och tillsammans har vi de senaste åren utvecklats starkt och gemensamt skapat en trevlig arbetsmiljö med stort engagemang och glädje! Vårt systerföretag Nordic Souvenir är störst i Norden på souvenirer, i vårt lagerförda sortiment återfinns 1000-tals egendesignade produkter. Tillsammans skapar vi även kundunika souvenirer och merchandise. Från 1 april 2021 är också WDP (We Do Promotion) en del av Profilservice. Bolagens styrkor är engagerad personal, kreativa produkter med god kvalité, hög leveranssäkerhet och smarta inköpskanaler.

Vi bidrar till varandras utveckling och utmanar varandra att hela tiden förbättras. Utöver god tillväxt, har vi flera år i rad mottagit pris som DI Gasellföretag och Veckans Affärer Superföretag. Under 2020 blev vi bl.a. nominerade till ”Årets Profilföretag” av branschföreningen, ISO-certifierade inom både kvalité och miljö samt klassificerade med högsta kreditvärdighet (AAA).

I Linköping hittar du huvudkontoret där hälften av våra ca 50 medarbetare jobbar, vi finns även i Stockholm, Göteborg, Varberg, Malmö, Åre, Helsingfors och Reykjavik.

Läs gärna mer om oss på www.profilservice.se och www.nordicsouvenir.com

Varmt välkommen med din ansökan! 

redaktionen@branschkoll.se

Nilar söker Grafisk formgivare

Är du en kreativ, nyfiken och engagerad person som vill kliva in i en viktig roll i ett företag i tillväxtfas? Nilar söker en grafisk formgivare som tidigare arbetat inom området och som vill tillhöra ett sammansvetsat team. Har du en känsla för kvalitativt designade företagsmaterial, samt gillar att utveckla företagets grafiska profil och visuella kommunikation? Vi går igenom urvalet löpande, ansök idag!

Information om uppdraget
Hos Nilar får du arbeta i en framtidsbransch på ett företag i framkant. Exempelvis används Nilars produkter för lagring av förnybar energi i bostäder, kommersiella fastigheter och industrier där det ställs allt högre krav på säkra och hållbara alternativ. Med nya metoder har Nilar utvecklat ett batteri med en förlängd livslängd och kan nu erbjuda återvinningsbara batterier.

Läs mer om Nilars batterier här och läs mer om Nilar på deras hemsida på deras LinkedIn samt deras Instagram.
För att se ett urval av företagets informationsfoldrar, klicka här.

Utöver ett spännande företag står personlig utveckling i fokus hos Nilar. Som medarbetare på Nilar kan du bygga din karriär i den riktning du vill och de stöttar varje individs professionella utveckling. På Nilar råder en familjär stämning där de tränar tillsammans på lunchen och avsätter tid för gemensamma aktiviteter.

Arbetsuppgifter
Som grafisk formgivare kommer du ingå i ett sammansvetsat team där du kommer ha breda arbetsuppgifter inom marknadsföring. I rollen kommer du arbeta för att producera material för ett företag där man är i en tillväxtfas.

Du kommer bland annat att ta fram bildmaterial till webb och sociala medier, arbeta med grafiska trycksaker såsom foldrar, reklam- och profilprodukter för mässor, designkoncept och ta fram presentationsmaterial i PowerPoint. Vidare kommer du att skapa tryckfiler i original för flyers, kuvert och liknande.

Du kommer att ha en viktig roll i Nilars marknadsarbete och kommer kunna bidra med kreativitet, nya idéer och ta egna initiativ för att utveckla både dig själv men även marknadsföringen.

Vi söker dig som
Vi söker dig med en utbildning från universitet, yrkesutbildning eller motsvarande inom grafisk design/art direction eller motsvarande.
Du har tidigare erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter och kan visa upp portfolio, länkar, hemsidor eller liknande (skicka gärna med dessa i ansökan).
Talar och skriver på både svenska och engelska.
Arbetar obehindrat med Adobes program såsom InCopy, InDesign, Photoshop och Illustrator.
Har systemvana inom Officepaketet, inklusive PowerPoint och mallhantering, Excel och Word.
Det är meriterande om du tidigare arbetat som fotograf eller filmare och har erfarenhet av bild- och videoediteringsverktyg. Kunskaper inom webbdesign är också meriterande. Då företaget vill utöka annonsering och liknande till fler länder är det meriterande om du talar spanska, tyska eller italienska.

Som person är du kommunikativ och trivs med att arbeta i team. Du har en vilja att jobba nära verksamheten och bör även vara kreativ samt idérik när det kommer till att se utvecklingsmöjligheter. Vidare är du prestigelös och tvekar inte på att kliva in där det behövs.

Övrig information
Start: Augusti
Omfattning: Tillsvidare med ambitionen att Nilar tar över anställninge på sikt.
Placering: Täby (Arbetet sker hemifrån i nuläget pga rådande situation).
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nilars önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

redaktionen@branschkoll.se