Ny tjänst ska hjälpa småföretagare – ”alla ska ha råd med marknadsföring”

tove have u tried

Tove Ljung som grundat Have you tried this vill hjälpa småföretagare hitta marknadsstrategier som de kan implementera själva.

Ett nytt marknadsföringsverktyg har dykt upp på marknaden som ska hjälpa småföretagare få nya kunder genom enkla och konkreta tips.

Tjänsten heter Have you tried this? Och har utvecklats av Tove Ljung. På webbplatsen kan företagare få konkreta tips och råd på hur man kan ta sin digitala marknadsföring vidare. Man kan också få rådgivning och en marknadsstrategi av Tove baserat på behov och tidigare kunskaper.

Ett typiskt case – du får lära dig så du kan göra det själv

Tove beskriver ett typiskt case så här:

– Ett typiskt case ser ut så här, det är en småföretagare vars verksamhet har gått bra men nu kommer det inga nya kunder och man har inte råd att anställa någon som ska jobba med marknadsföring. Man har tiden, men vet inte vad man ska göra. Då kommer ”Have you tried this” in i bilden. Jag och uppdragsgivaren gör en gemensam analys baserat på vad man gjort för marknadsföring tidigare, och så ritar vi upp en plan för hur kommunikationen ska se ut framöver. Jag förser uppdragsgivaren med kunskapen och verktygen som behövs för denne själv ska kunna sköta sin marknadsföring på ett effektivare och tydligare sätt framöver.

Annons

Fullt med gratis tips

not cool

Det första du möts av på Have you tried this är tipsrutan.

Have you tried this erbjuder besökaren flera gratis tips, lite som att låna en bok om marknadsföring på biblioteket där någon redan markerat de viktigaste sidorna.

– Alla ska ha råd med någon form av marknadsföring och det ska vara roligt och enkelt, förklarar Tove.

Och för den som vill ha rådgivning eller ta fram en marknadsstrategi finns flera alternativ utifrån vad du vill uppnå, exempelvis om du vill ha ökad synlighet, tydligare varumärke/verksamhetsbeskrivning eller öka kundernas engagemang.

– Tjänsten lämpar sig extra väl för småföretagare som försöker skapa sig ett namn digitalt, småföretagare som jobbar B2C och de som vill bli bättre på att nå människor i olika målgrupper.

Finns alla möjligheter i världen för småföretagare

– Mina kunder är ofta den klassiska småföretagaren som antingen är egna eller två anställda som är tidigare kollegor eller kompisar och som fått en idé, startat upp och lärt sig längs med vägen. Det finns alla möjligheter i världen för dessa att  vässa sin marknadsföring och lära sig mer, ibland är allt som behövs en hjälpsam hand, avslutar Tove Ljung.

Annons

Robot tar över hanteringen av 73.000 tryckplåtar på danskt tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen

skatt promo 0324
Ämnen i artikeln: Skatteanstånd

Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.

Ämnen i artikeln: Skatteanstånd
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder

repair textile

”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik

Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda

vattenfall workwear

Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist

klader eld

Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

OLW släpper merchkollektion – redan slutsålt

pyajamas

För att fira ”ostbågens dag” den 5 mars har OLW släppt en kollektion med merchandise, med totalt fyra unika produkter.

Kollektionen kallas för ”The Cheezier Collection” och säljs via egen ehandel som heter ”The Cheezier store”. I skrivande stund är pyjamasen, hoodien och strumporna slutsålda medan de finns kvar några tofflor.

olw cheezier
Produkterna i OLW:s merchkollektion.

Vem OLW (eller kanske Orkla som äger OLW) har samarbetat med för att ta fram kollektionen framgår inte.

På OLW:s sociala medier är det fullt av kunder som inte hann köpa på sig av de redan slutsålda produkterna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn och första stora event klart för Torstens idrottshall

craft arena
Ämnen i artikeln: CraftNew Wave Group

Craft Arena blir namnet på Torsten Janssons nya idrottsanläggning i Kosta Boda.

Det står också klart att det första stora evenemanget som kommer hållas där är bordtennis-EM för 13-åringar – ”European Under 13 Championships”.

Läs också: Torsten Jansson storsäljer i NWG

Arenan väntas stå klar i november 2024 och ska bli en en samlingsplats för flera olika sporter, inte minst pingis där man redan har ett damlag som spelar i Superettan och ett herrlag som är en kvalmatch ifrån detsamma.

– Vi är otroligt stolta över att det europeiska bordtennisförbundet, ETTU, har tilldelat bordtennis-EM för 13-åringar till Kosta och vår nya Craft Arena. Vår förhoppning är att detta kommer stärka och utveckla bordtennisintresset i hela regionen och innebära ett riktigt mervärde till den stora satsning vi gör på idrott i allmänhet och bordtennis i synnerhet, säger Torsten Jansson, vd för New Wave Group som Craft Scandinavia är ett dotterbolag till, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: CraftNew Wave Group
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Torsten Jansson storsäljer i NWG

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ahlsell fortsätter förvärva i Norge

Ahsell har köpt ännu en norsk aktör som bland annat säljer PSU.

redaktionen@branschkoll.se
Annons