Gå till innehållet

Ny plattform för mediahantering och återkommande tryckjobb

"De nya tjänsterna kommer att vara till stor nytta för kunder som hanterar många olika typer av media dagligen, eller som får många återkommande jobb."

Mjukvara

Roland DG introducerar två nya tjänster, Media Inventory Management och Versaworks Job Setting Backup, genom Roland DG Connect-plattformen för att effektivisera mediahantering och återkommande jobb inom tryckeribranschen, skriver företaget i ett pressmeddelande.

– Förmågan att hantera daglig produktion effektivt är avgörande för att bygga förtroende hos kunder och uppnå en sund lönsamhet. De nya tjänsterna kommer att vara till stor nytta för kunder som hanterar många olika typer av media dagligen, eller som får många återkommande jobb från specifika kunder under en längre tid, säger Tony Miller, chef för Roland DG:s globala försäljnings- och marknadsföringsavdelning.

Nyckelpunkter

  • Media Inventory Management: Automatiserar spårning av medielager genom att skriva ut en streckkod med profil och printinställningar och återstående kvantitet efter varje jobb.
  • VersaWorks Job Setting Backup: Hanterar återkommande ordrar genom att automatiskt spara information om jobbet i molnet, vilket säkerställer korrekta inställningar varje gång.
  • Målgrupp: Företag som hanterar olika medier eller frekvent återkommande jobb.
  • Tillgänglighet: Molnbaserat via Roland DG Connect. Olika prenumerationsalternativ finns, inklusive en 90-dagars kostnadsfri provperiod.

Senaste från Teknik

Ur branschregistret