Ny plastpåse och ändrade rutiner ska garantera leverans av små beställningar

Postnord_varubrev

Postnord ändrar sina rutiner för tjänsten Varubrev.

Från och med den första november kommer alla Varubrev att levereras hem, antingen ställas utanför dörren eller hängas på postlådan i en vädersäker e-handelspåse. Varubrev är till för små leveranser upp till två kilo.

Varubrev är en populär tjänst hos många e-handelsföretag som vill skicka små försändelser snabbt och smidigt. De små paketen delas ut av brevbäraren direkt i postlådan, men Postnord uppger att cirka 15 procent hamnar hos ett ombud när försändelsen inte ryms i postlåda eller brevinkast.

För att möta önskemålet från både mottagare och e-handelsföretag att alltid få försändelserna hem till dörren har Postnord tagit fram en e-handelspåse, som gör det smidigt att lämna Varubrevet vid dörren eller postlådan, även när det inte ryms.

”Mottagare förväntar sig att få sitt lilla paket hem när de använder tjänsten Varubrev. Därför gör vi nu den här rutinförändringen som vi också ser är mycket efterfrågad av e-handelsföretagen. Det här är en av flera förändringar vi gör inom hemleveranserbjudandet för att förbättra servicen och öka kundnöjdheten, säger Peter Hesslin, chef för e-handel på Postnord i ett pressmeddelande.

Varubrev är en brevtjänst där e-handlare kan skicka små varor upp till två kilo. Breven levereras hem till konsumentens postlåda. Villkorsändringen avser Varubrev 1:a-klass och Varubrev Ekonomi inom Sverige. Postnord bedömer att åtminstone 99 procent av försändelserna kommer att levereras direkt hem.

Annons

Avknoppning skapar ny grafisk aktör i södra Sverige

Den nya studion för skyltning, bildekor och fotografering öppnar i januari 2023.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bostadsbolag upphandlar tryckeritjänster

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kommun söker tryckeri för 6-årigt kontrakt

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kommun upphandlar ramavtal för tryck och utskick

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Gop blir distributör av Swedboard på den skandinaviska marknaden

Ämnen i artikeln: Gop

Ska sälja pappersbaserade skivor till den grafiska displaybranschen.

Ämnen i artikeln: Gop
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Två grafiska gaseller i år – båda med fokus på e-handel

Egen produktion tillsammans med e-handel av grafiska produkter leder till stor framgång för två svenska bolag. De har båda en marginal på över tjugo procent och ett av dem är DI Gasell för nionde året i rad!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De tar spansk skärbords- och skrivartillverkare till Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fortsatt tillväxt på en annonsmarknad som bromsar in

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fujifilm stänger europeisk plåttillverkning

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Konica Minolta blir ÅF för Agfa storformatare i hela Skandinavien

Ämnen i artikeln: AGFAKonica Minolta
Ämnen i artikeln: AGFAKonica Minolta
redaktionen@branschkoll.se
Annons