Logga in

Omvärldsbevakningstjänst för produktmediabranschen

10 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Duon bakom promotionbranschens omvärldsbevakningstjänst. Ola Karlsson är ansvarig utgivare och David Linnér är redaktör.

Branschkoll Promotion ska hjälpa beslutsfattare i värdekedjan för produktmediet att hålla koll på branschen, utvecklingen och trender.

Branschkoll Promotion är omvärldsbevakning för promotionbranschen. Vi håller utkik framåt och åt sidorna, så att du kan fokusera på körningen.

Bakom Branschkoll Promotion står Ola Karlsson som sedan 2010 drivit Branschkoll.se med fokus på grafisk bransch. Och David Linnér som nu blir redaktör för Branschkoll Promotion har en bakgrund inom innehållsskapande och e-handel.

Vänder sig till hela värdekedjan

Tillsammans ska vi se till att du som jobbar med promotionprodukter – som inköpare, producent, förädlare eller användare – får tillgång till information om de senaste händelserna, nationellt men även internationellt. Vi publicerar dagligen artiklar om allt från företagsaffärer till trender och tekniska innovationer.

– Det finns många gemensamma nämnare mellan den grafiska branschen och produktmediabranschen – det finns massor av företag verksamma inom båda områdena – och därför är det helt naturligt att ta fram en ny tjänst som en utveckling av Branschkoll, säger Ola Karlsson.

Teckna en prenumeration nu

Vill du ha tillgång till en, för den svenska marknaden, unik tjänst så bör du överväga att prenumerera på Branschkoll Promotion.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.

Kodaks flexoverksamhet får nytt namn – försäljningen klar

Nya namnet hämtas från historien – och blickar framåt.

Det nya namnet på Kodaks sålda flexo-del blir Miraclon – men varumärket Kodak består. (mer…)

Mässa: Retail experience live – lär dig mer om konsumentbeteenden, shopping och kommunikation

15 och 16 maj hålls mässan Retail experience live i Kista där ett gäng utställare och föreläsare berätta om alla de senaste trenderna inom retail. Bland bolagen som ställer ut finns flera grafiska företag

Bertelsmann Printing Group stänger tryckeri, byter ledning och effektiviserar

Dirk Kemmerer blir ny vd för Bertelsmann Printing Group. (Bild: Bertelsmann)

Bertelsmann Printing Group, en av Europas största tryckeri-koncerner med 8.000 anställda, meddelar förändringar i koncernen:

Elon gör om 300 butiker – de får uppdraget

Elons över 300 butiker ska få helt nytt utseende – för detta har man valt två partners för extern skyltning och butiksinredning. 

Europas största boktryckeri har bytt ägare igen

Efter bara nio månader har man sålt de 16 tryckerierna. (mer…)