Logga in

Ny omvärldsbevakningstjänst för produktmediabranschen

10 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Duon bakom promotionbranschens nya omvärldsbevakningstjänst. Ola Karlsson är ansvarig utgivare och David Linnér är redaktör.

Den nya tjänsten Branschkoll Promotion ska hjälpa beslutsfattare i värdekedjan för produktmediet att hålla koll på branschen, utvecklingen och trender.

Det nya året har knappt börjat och redan har det hänt grejer. Bland annat har den nya tjänsten Branschkoll Promotion dragit igång på riktigt. Branschkoll Promotion är omvärldsbevakning för promotionbranschen. Vi håller utkik framåt och åt sidorna, så att du kan fokusera på körningen.

Bakom Branschkoll Promotion står Ola Karlsson som sedan 2010 drivit Branschkoll.se med fokus på grafisk bransch. Och David Linnér som nu blir redaktör för Branschkoll Promotion har en bakgrund inom innehållsskapande och e-handel.

Vänder sig till hela värdekedjan

Tillsammans ska vi se till att du som jobbar med promotionprodukter – som inköpare, producent, förädlare eller användare – får tillgång till information om de senaste händelserna, nationellt men även internationellt. Vi publicerar dagligen artiklar om allt från företagsaffärer till trender och tekniska innovationer.

– Det finns många gemensamma nämnare mellan den grafiska branschen och produktmediabranschen – det finns massor av företag verksamma inom båda områdena – och därför är det helt naturligt att ta fram en ny tjänst som en utveckling av Branschkoll, säger Ola Karlsson.

Teckna en prenumeration nu

Vill du ha tillgång till en, för den svenska marknaden, unik tjänst så bör du överväga att prenumerera på Branschkoll Promotion.

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar.

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)

Etiketter och tryckpapper av gräs

Det nya materialet är till 50 procent gjort av gräs – med bland annat kraftigt minskad vattenåtgång vid tillverkningen. Papperet som lanserades 2017 finns nu också som etikettmaterial.  (mer…)

Ny gratistjänst frilägger människor med ett klick – och snart via API

Branschkolls redaktörer friläggs snabbt via gratistjänsten – på en sekund.

Med den nya tjänsten kan vem som helst, helt gratis, frilägga människor med ett klick. Om det finns en person på bilden så rensas bakgrunden bort på ett par sekunder. (mer…)