Ny logga på Hockeyallsvenskan

Hockeyallsvenskan har tagit fram en ny logotyp och en ny grafisk profil. Målet med den nya logotypen sägs vara att skapa en hög igenkänningsfaktor samtidigt som man ska ”skapa klara och tydliga former som fungerar i samtliga tryckta och digitala format samt som gör sig bra både på mediakuberna i arenorna och på kavajslagen”.

Bakom den nya logotypen står Alexander Norrthon-Westerlund, han förklarar hur han tänkt:

– Hockeyallsvenskans akronymer ”HA” är i logotypens centrum och bildar ett monogram med två hockeyklubbor i varsin riktning. Detta ackompanjeras av en uppåtriktad pil i A:ets mitt för att visa de HockeyAllsvenska klubbarnas riktning och nedanför har en puck placerats för att skapa en känsla av match. Logotypens grafiska element är i vit färg med ljusa kontrasterande skuggor och har placerats på en mörkblå sköld som likt de ljusa inslagen går i två toner. Färgvalet föll på vitt och mörkblått för att skapa en klubbneutralt intryck som samtidigt känns institutionellt, tidlöst och vinterkvällsaktigt, precis som Hockeyallsvenskan, säger Alexander Norrthon-Westerlund, i ett pressmeddelande.

De höjer priserna på offsetplåt igen

redaktionen@branschkoll.se

Scandinavia Print Group köper stort Köpenhamnstryckeri

En av Danmarks större grafiska aktörer köps upp av Scandinavian Print Group.

redaktionen@branschkoll.se

Emballator stor-investerar i ny tryckpress

Investerar 60 miljoner kronor i Ulricehamn och nu leter man efter fler företag att förvärva ute i Europa.

redaktionen@branschkoll.se

Startup tillverkar helt nedbrytbart förpackningsmaterial av svamp – flera stora varumärken bland kunderna

redaktionen@branschkoll.se