Logga in

Ny landschef för Konica Minolta i Sverige

10 mars, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Paul Lacopie tillträder 1 april rollen som Country Manager för Konica Minolta i Sverige.

Paul sägs ha lång erfarenhet av både print- och it-verksamhet och han kommer även att ingå Konica Minolta Management team Northern Europe. De senaste 5 åren har Paul varit ansvarig för Kyoceras verksamhet i Sverige och Norge.

– Jag har verkligen lockats av utmaningen att fortsätta resan för att ytterligare placera Konica Minolta som IT-leverantör på kartan. Bolaget är idag en väl respekterad aktör som driver innovationer och skapar skräddarsydda lösningar inom såväl IT-tjänster och utskriftslösningar som konsulterbjudanden. Jag ser verkligen fram emot att, tillsammans med nya kollegor, skapa ytterligare kundvärde med hela vårt erbjudande, säger Paul Lacopie.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.