Logga in

Ny kampanj: Budskapet om papprets kraft och hållbarhet måste spridas brett

19 september, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Vill visa kraften och hållbarheten i pappersburen information – ”kunderna ska inte känna några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal”

Projektet Two Sides som jobbar med att sprida kunskap om papper med koppling till miljö och hållbarhet har tagit fram tre annonser som kan användas av alla som vill sprida budskapet om papprets hållbara egenskaper.

Annonserna är en del av en större kampanj som går under namnet Love Paper och ska nå ut med budskapet till den breda allmänheten. Annonserna är översatta till svenska och på lovepaper.org.

De tre svenska annonserna kan hämtas på nordics.twosides.info/lovepaper/ och är fria att användas av den som vill.

– Branschen måste göra gemensam kraftansträngning för att få fram den sanna bilden om papprets hållbara egenskaper så att kunderna inte känner några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal, säger Magnus Thorkildsen och David Linnér som driver projektet i Norden.

Han blir e-commerce manager för Danagårdlithos e-handelssatsning

Fredrik Lindbom blir ansvarig för Danagårdlithos satsning på e-handel. I somras förvärvade man sajten Colourpicture.se som blir basen för det nya affärsområdet som hjälper företag med presentreklam, profilkläder och tryckt material i alla möjliga former och format. (mer…)

Umeå Bokbinderi levererar till hela Sverige – med Instragram som språngbräda

Anne Kaartinen på Umeå Bokbinderi granskar kvalitén på arbetet innan det bearbetas vidare och slutligen skickas till kunden – och även ofta direkt till konsument. (Bild: Instagram @umeabokbinderi)

Det falsas och limmas. Häftas och präglas. Knivarna skär och nålarna syr. På Umeå Bokbinderi, ett av Sveriges få fristående bokbinderier, skapas det grafiska produkter med stor bredd. Nu jobbar man hårt för att nå ut med sina tjänster till tryckerier i hela landet. (mer…)

Världsledande PDF-expert till Sverige – Ghent Workgroups David van Driessche kommer till Workflow Summit

David van Driessche, som är ytterst ansvarig för arbetet i Ghent Workgroup, kommer till Workflow Summit i Stockholm för att prata om PDF, HMTL och Javascript. Ett unikt tillfälle att träffa en av världens främsta experter på PDF-teknologin. (mer…)

Millennie-generationen dödade print – återupplivas av generation Z

En ny generation tar till sig det tryckta mediet – och de gillar det!

Självkörande PDF-filer – skapar enorma tidsbesparingar

Det är inte bara bilar som blir självkörande – grafiska arbetsflöden kör samma väg. (mer…)

Köper 4 nya offsetpressar – ”den som kan investera har stora möjligheter”

Livonia Prints Trond Erik Isaksen på Bokmässan i Göteborg tillsammans med Ivan Taborsak som är ny säljare i Sverige.

Flyttar, investerar och satsar vidare i Sverige. (mer…)

Förlag breddar med nytt affärsområde inom e-handel

Skapamers två grundare Carl Fenson och Elias Holmer tillsammans med Bodil Ericsson Torp, vd på Aller Media. (Foto: Stellan Stephenson)

Innehåll och e-handel går hand i hand.

Digital papperskorg generar marknadsföring och försäljning – letar samarbetspartners

Pantanovas digital papperskorg skapar uppståndelse på gatorna i Linköping.

Skapar en brygga mellan den fysiska och digitala världen. (mer…)

Fujifilms arkmatade inkjetpress till Norden – Edvard Schneidler ny försäljningsagent

Michael Mossberg på Edvard Schneidler som är ny agent för Fujifilms Jetpress i Sverige och Danmark.

Edvard Schneidler blir ny agent för Fujifilms arkmatade inkjetpress Jetpress 750S och arbetsflödet XMF i Sverige och Danmark. (mer…)