Ny Göteborgsbyrå bildas genom sammanslagning

Byråerna Essoell och d.t.r.t. bildar Right Thing united och man kallar sig för en ”resultatorienterad kommunikationsbyrå”.

Från start har Right Thing united 17 medarbetare och man skriver att man räknar med att ”snabbt bredda sitt erbjudande med fler kompetenser och därigenom växa även personellt.

VD för nystartade Right Thing united, Henrik Björklund, tidigare vd för Essoell säger i ett meddelande:
– Båda byråerna har redan i dag väl fungerande verksamheter. Och jag brukar förespråka evolution framför revolution. Men i en värld där förutsättningarna snabbt och så gott som hela tiden ändras vill vi hellre ligga före än riskera att komma efter. Därför tar vi nu ett stort kliv och skapar något helt nytt tillsammans.

Syftet med sammanslagningen är att man vill skapa en byrå som klarar av att jobba i alla kanaler. Från traditionell reklam och PR till sociala medier och webb.

Bland kunderna finns Göteborgs Spårvägar, Astrid Lindgrens Värld, Black & Decker och Tibrokök.

Right Thing united finns i Göteborg och på rightthing.se.

IRM skruvar upp reklam-prognosen för 2021

redaktionen@branschkoll.se

Uniqlo får fortsatt förtroende att klä OS-truppen

os truppen kläder sportswear idrott

Uniqlo som varit officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska trupper sedan januari 2019 får nu förtroendet i drygt två år till, fram till 31 december 2024 vilket innebär att de kommer att klä de svenska trupperna under spelen i Paris samma år.

Vidare kommer Uniqlo under avtalstiden bland annat leverera kläder till svenska trupperna i olika internationella sportevenemang, inklusive resor, träning och vid mediala tillfällen, det här framgår av att pressmeddelande.

Varit kritiserade

Uniqlo har utsatts för en del kritik de senaste åren, dels har det rått delade meningar om designval, inte minst för OS-damernas fotbolldressar. Men man har också anklagats för att köpa sin bomull från den Xinjiangprovinsen som Amnesty med flera varnat för, något bland annat SVT rapporterat om.

redaktionen@branschkoll.se

De vanligaste misstagen företag gör i sitt långsiktiga varumärkesarbete

redaktionen@branschkoll.se

Marabu förvärvat av japansk tillverkare av screentrycksfärg

redaktionen@branschkoll.se