Logga in

Ny e-handel för trycksaker och eventprodukter

10 september, 2013 | Av: Branschkoll | Dela:

Thomas Pall, PÅ Media, berättar om sin nya satsning på e-handel med trycksaker.

Digitaltryckeriet PÅ Media i Stockholm har investerat i ny storformatsutrustning inför lanseringen av en ny e-handelslösning för trycksaker. I och med detta satsar man på att nå hela Sverige och inte bara Stockholmsregionen. Sortimentet kommer vara mäss- och eventprodukter samt trycksaker för kunder inom B2B.

– Om allt går enligt plan så ska vi lanserar den 1 oktober, säger vd Thomas Pall i en kommentar till Branschkoll.

Webbshoppen får ett eget varumärke men ska drivas ensamt av PÅ Media. Marknadsföringen kommer ske digitalt, till stor del via till exempel Gooogle, men man ska också använda sin kunskap inom crossmedia för att nå ut mer målgruppsanpassat.

Inför lanseringen har man investerat i ny storformatsutrustning där Color Systems har levererat en Roland Soljet Pro 4 XR-640 Printer/Cutter och ett monterings-/lamineringsbord från Rollover. Lösningen för webbshoppen har man utvecklat själva med WordPress som grund.

Vilket namn man kommer att marknadsföra lösningen under vill man ännu inte kommunicera eftersom det inte är helt klart med registreringen av det nya bolaget.

Göteborgstryckeriets kalenderförlag satsar på ny produktmedia – ska ut i Europa

Stefan Johansson på Gullers Trading var på PSI-mässan i början av januari och visade upp sina anteckningsböcker som nu ska bli produktmedia.

Kalenderspecialisten Gullers Trading ställde ut på produktmediamässan PSI i Tyskland i början av januari.

Postnord Strålfors investerar ytterligare i 3D-printing

Tomas Lundström, Head of 3D på Postnord Strålfors (Bild: Postnord)

Utvecklingen av tekniken med 3D print går snabbt och skapar helt nya möjligheter för logistikbranschen. (mer…)

Pappers- och skogsbolag blir elleverantör – Holmen bygger vindkraftverk för 1,3 miljarder

Holmens ska bygga 26 vindkraftverk på egen mark utanför Skellefteå.

Köper CO2-neutral tryckpress

Trond Erik Isaksen på Livonia är i full färd med att installera nya tryckpressar – använder klimatkompensering från Heidelberg.

Livonia Print klimatkompenserar ny tryckpress.

Smarta belysning i trycksak – så mycket finish får du för 16 miljoner

Exklusivt magasin för ägare av en ovanlig bil.

Strands Grafiska lever vidare – Ljungbergs köper namnet och anställer åtta

Sofia Ljungberg är vd för Ljungbergs Tryckeri som driver Strands Grafiska vidare i Lindesberg.

Strands Grafiska tas över av Ljungbergs Tryckeri som köper varumärket, kundregistret, varulagret och en del av maskinerna. (mer…)

Åtta.45 köper CA Andersson

Det anrika tryckeriet i Malmö får nytt liv med Åtta.45 som ägare. (mer…)

Branschkoll-året 2019

Några av alla de personer och företag som Branschkoll skrivit om under 2019.

Att det är en turbulent tid för grafiska branschen är det ingen tvekan om. Vilket visar sig med all tydlighet på listan över de tio mest lästa artiklarna under 2019. (mer…)

Print Next växer med Nopa som ny medarrangör

Den grafiska branschens framtidsevent Print Next växer vidare (mer…)