Ny e-handel för trycksaker och eventprodukter

Thomas Pall berättar om sin nya satsning på e-handel med trycksaker.

Digitaltryckeriet PÅ Media i Stockholm har investerat i ny storformatsutrustning inför lanseringen av en ny e-handelslösning för trycksaker. I och med detta satsar man på att nå hela Sverige och inte bara Stockholmsregionen. Sortimentet kommer vara mäss- och eventprodukter samt trycksaker för kunder inom B2B.

– Om allt går enligt plan så ska vi lanserar den 1 oktober, säger vd Thomas Pall i en kommentar till Branschkoll.

Webbshoppen får ett eget varumärke men ska drivas ensamt av PÅ Media. Marknadsföringen kommer ske digitalt, till stor del via till exempel Gooogle, men man ska också använda sin kunskap inom crossmedia för att nå ut mer målgruppsanpassat.

Inför lanseringen har man investerat i ny storformatsutrustning där Color Systems har levererat en Roland Soljet Pro 4 XR-640 Printer/Cutter och ett monterings-/lamineringsbord från Rollover. Lösningen för webbshoppen har man utvecklat själva med WordPress som grund.

Vilket namn man kommer att marknadsföra lösningen under vill man ännu inte kommunicera eftersom det inte är helt klart med registreringen av det nya bolaget.

Annons

Delar av tryckeriet säljs på auktion

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Medieinvesteringarna backade under sommaren – utomhusreklam kraftigt mot strömmen

✔️Utomhus ökade med 69 procent ✔️fack- och populärpress också uppåt ✔️DR och digitala medier backade ✔️”All-time-low” för tv-reklam

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Trippel för Antalis – tre nya storformatssäljare på plats

Ämnen i artikeln: Antalis

Antalis förstärker sin organisation genom att anställa ytterligare två säljare till sin avdelning för storformat och visuell kommunikation.

– Det är med stor glädje som vi hälsar Christer Sehlstedt och Jonas Lundström välkomna till Antalis när dom nu båda tar klivet över till oss. Både Christer och Jonas har tillträtt sina nya roller sedan början av augusti. De är, tillsammans med Andreas Andersson som började i mars, viktiga delar i Antalis satsning att växa ytterligare inom storformatsmarknaden, säger Jonas Palmgren på Antalis

Alla har lång erfarenhet inom ”viscom” och storformat, bland annat från Scandraft där alla tre har jobbat tidigare, och kommer förstärka Antalis position med sin kunskap och kontaktnät, skriver man i ett meddelande.

– Vårt mål är att bli en ännu bättre leverantör och partner till våra kunder och dessa båda rekryteringar ett viktigt steg i rätt riktning för vår strategi.

Ämnen i artikeln: Antalis
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Äntligen dags för mässa

På onsdag är det ÄNTLIGEN dags att träffas på riktigt, det är nu ganska exakt 2,5 år sedan Nordic Profile Fair hölls senaste gången på Elmia.

Årets mässa hålls den 17-18 augusti (onsdag, torsdag) och kommer även sändas live i samarbete med Onlinemässan, mer information om det hittar du här.

Nytt för i år är också att ingång till mässan sker via ingång Syd, mässan hålls i Hall C.

Cirka 100 utställare är klara, fullständig utställarlista hittar du här.

Branschkoll kommer vara på plats och prata med så många vi hinner, om du ser oss i korridorerna tveka inte på att säga hej och prata lite.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stor New Wave-ÅF förvärvad

Konsolideringen i kedjan fortsätter.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Wenaas anställer branschveteran till sin Sverigesatsning

redaktionen@branschkoll.se
Annons

En svart låda för konfektionsindustrin

Modebranschen har fått en prototyp på sin egna ”svarta låda” som lagrar utsläppssiffror och kan lämna över dessa omanipulerade, ett steg i att bli en ännu mer transparent industri.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Södras textilmassa fortsätter vinna mark

Restaurang textil Södra massa

Nytt avtal med hotell- och restauranggruppen PM & Vänner.

Södra har ingått ett avtal medhotell- och restauranggruppen PM & Vänner tillsammans ska de bägge samarbeta för att återvinna textilier och tillverka mer av Södras textilmassa Oncemore. Det här är Södras första samarbete med besöksnäringen.

– Besöksnäringen producerar en stor mängd textilavfall varje år. Med Oncemores teknik kan vi hjälpa till att ta hand om detta. Processen kombinerar avfallet med skogsråvara från våra medlemmars hållbart skötta skogar och skapar en ny textilmassa. Vi är glada att ta Oncemore in i hotell- och restaurangsektorn tillsammans med PM & Vänners lokala och prisade verksamhet, säger Södras vd Lotta Lyrå i ett meddelande.

PM & Vänners förbrukade textilier kommer att samlas in för att kunna skapa nya textiler med hjälp av Södras Oncemore.

– Under vår 30 år långa historia har hållbarhet alltid varit vårt fokus. Genom alla dessa år har Södra varit en viktig partner, där vi har samarbetat för att skapa unika aktiviteter och event för både kunder och medlemmar. Nu tar vi vårt samarbete och hållbarhetsarbete till en ny nivå, säger Monica Carlsson och Per Bengtsson, grundare PM & Vänner.

Första steget i en expansion inom hotellbranschen – ska bearbeta 25.000 ton textilavfall

Samarbetet med PM & Vänner är ett första steg för Södras och Oncemores expansion inom hotell- och restaurangbranschen. Målet är att framåt skapa en skalbar lösning som minskar onödigt avfall av textiler och som kan implementeras inom hela sektorn. På detta sätt vill Oncemore öka bidraget till en mer hållbar textilindustri med målet att bearbeta 25.000 ton textilavfall till 2025.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Posterföretag i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri säljer i Norge – och blir stor aktieägare i nya koncernen

Konsoliderar marknaden för effektiv kommunikation i print och digitala medier.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]