Nu ska branschen träffas igen på Print Next

Hållbarhet, konjunktur och branschutveckling diskuteras på Print Next den 28 oktober. 12 talare delar med sig av kunskap.
Hållbarhet, konjunktur och branschutveckling diskuteras på Print Next den 28 oktober. 12 talare delar med sig av kunskap.

Hävda restriktioner och ett stort sug efter att träffas igen. Branschen ska nu samlas på Print Next den 28 oktober för att blicka framåt.

Nätverket Grafkom samarbetar i år med både Nopa och Grafiska Företagen kring Print Next.

– Det är tre starka nätverk som nu samlar sina medlemmar igen för att under en dag diskutera framtid och nätverka, säger Magnus Thorkildsen på Grafkom.

Anmälningssidan har precis öppnats och du ser här vilka som redan anmält sig.

12 talare och en professionell moderator

På scenen kommer denna gång 12 branschpersonligheter att dela med sig av sina kunskaper och de leds av Jon Forsell som är moderator.

– För första gången har vi en professionell moderator som ska hjälpa oss att få ut ännu mer av de experter som står på scenen, säger Magnus.

Fokus för talarna blir på tre områden – hållbarhet, affärsutveckling och ”efter covid”.

  • Förändringarna i samhället i stort och för medier mer specifikt diskuteras under den första delen med experter som Mats Rönne på Pyramid Communication och Madaleine Thor på IRM.
  • Susanne Spector, chefsanalytiker på Nordea Markets ger en bild av det ekonomiska läget. I samma timme kommer också Esben Mols Kabell från Scandinavian Printing Group upp på scenen och pratar om hur det ser ut i grafisk bransch och hur en av Europas större aktörer (Onlinesprinters) ser på framtiden.
  • Hållbarhetsfrågorna är många och de flera aspekter diskuteras av Ulrika Rosén från Skyltmax, Roy Jensrud från det norska storförlaget Cappelen Damm och Håvard Grjotheim på Scandbook. Alla tre otroligt kunna inom området.
  • Affärsutveckling i övrigt beror man på ett par olika sätt. Bland annat kommer David André från distributionsbolaget 21grams att prata om hur värdet på det tryckta mediet kan öka genom nya tjänster. Cecilie R Milenkovic kommer från Robot Norge och berättar om ett case där man installerat en stor robotlösning på Ålgård Offset.

Läs mer och säkra en egen plats på Print Next den 28 oktober.

Annons

POD Sthlm kämpar för att hinna med – ska anställa tre till att börja med

”Vi har nått en gräns där vi måste bli fler”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Profilbranschen fick 420 miljoner i korttidsstöd – Här är återförsäljarna som fick mest

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hot Screen installerar trycklinje #8 och funderar på att trycka på knappen för #9

Hot Screen Produktion Transfer

”Det är full rulle hos Hot Screen och vi har ökat med 30 procent sedan semestern” berättar bolagets vd Fredrik Skanselid för Branschkoll.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vasaloppet fyller 100 – Craft släpper hyllningskollektion

Vasalopp profilkläder merchandise

Ännu en vinter står framför oss och ännu en gång släpper Craft en kollektion till Vasaloppet.

– Jubileumskollektionen 2022 är inspirerad av Vasaloppets alla åkare de senaste hundra åren. På de mönstrade accessoarerna kan man se åkare i knästrumpor och toppluvor, såväl motionärer som elitåkare. Även Gustav Vasa finns med på ett hörn. För att lyfta Dalarna och jubileumskänslan vävs allt ihop med kurbits samt snöflingor och detaljer från årets jubileumsprofil, säger Mia Olofsson, som har designat kollektionen, i ett pressmeddelande.

”Varit mycket populära”

Eva Hörwing som är sponsorchef på Vasaloppet berättar att:

– Vasaloppskollektionen har varit mycket populär de senaste åren och denna jubileumskollektion har alla förutsättningar att bli minst lika framgångsrik.

Kollektionen släpptes 24 november och finns att köpa online hos Stadium och direkt hos Craft. Den kommer också säljas i Sälen och Mora under Vasaloppets vintervecka.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Padelstatistik – så stor är sporten i Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Black Hill anställer branschveteran som ny säljare

Blackhill/WSI har anställtP-O Jonsson som ska jobba ”ute på fältet”, P-O beskrivs som en erfaren säljare med mycket branschkännedom. Tidigare har ha varit påPF Concept och Textilgrossisten/Toni Lee, han har även jobbat iåterförsäljarledet.

Nu kommer han alltså jobba på Black Hill och han slängs rätt in i hetluften.

– P-O kommer att synas på Nordic Profile Fair i Jönköping och kommer sedan att vara ute och besöka våra kunder runt om i Sverige, säger Örjan Boström till Branschkoll.

P-O börjar sin nya roll den 10 januari 2022.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny butiksäljare till Myshkin

Den NWP-ansluta återförsäljaren Myshkin med bas i Karlstad har anställt Emil Eriksson i rollen som butikssäljare.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Felestad anställer teamleader till backoffice

Felestad har anställt Rebecca Larsson i rollen som teamleader till derasbackoffice.

Passande nog dyker hon in här hos oss nu i juletider. Hon typ älskar julen. Rebecca lägg nu inte beslag på för mycket julgåvor…lämna några åt oss andra också, skriver man i ett Facebook-inlägg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Geiger öppnar kontor i Tyskland

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu ansluter sig även Vinga till No to PFAS

Allt fler ansluter sig till rörelsen som vill förbjuda / fasa ut högflourerande ämnen, nu har turen kommit till den Västkust-baserade leverantören Vinga.

– Förra veckan anslöt vi oss till Chemsecs initiativ PFAS Movement och signade ”No to PFAS”. Förbjudna eller icke, PFAS-ämnen måste bort! Skriver Vingas hållbarhetschef Mia Marecek på Linkedin.

Vinga är i gott sällskap tillsammans med företag som Houdini och Fjällräven. Ur ett workwear-perspektiv är bland annat Alligo, Tranemo och Paul Brunngård ansluta sedan tidigare. Mer om PFAS och vilka som skrivit under kan du läsa här.

LÄS OCKSÅ: Intersport skriver på ”No to PFAS”

redaktionen@branschkoll.se
Annons