Nu kan din bitmoji hamna på en mugg – Snapchat fortsätter med produktmedia

merchandise snapchat

Snapchat har haft ett tufft år bakom sig och jakten på intäkter fortsätter. Nu lägger de sitt öde i produktmedians varma händer och konceptet är faktiskt ganska smart.

Snapchat, den där appen där man skickar bilder som försvinner och som ungarna använder, har haft det ganska kämpigt ända sedan Instagram ganska skamlöst kopierade deras koncept och skapade Instagram Stories. Bara senaste kvartalet så backade de med 325 miljoner dollar, uppger Techcrunch.

I början av året gjorde de en satsning på produktmedia, men då rörde de sig om ett fåtal motiv föreställandes några populära emojis. Nu låter de istället användaren använda sin egen avatar (bitmoji) som sedan kan placeras på bland annat muggar och t-shirts.

I praktiken betyder det här att du kan sätta en liten tecknad avatar av dig själv och/eller en kompis på en produkt, för att skapa personlig produktmedia som är relevant både för bäraren och för Snapchat.

Bland produkterna finns klistermärken, muggar, t-shirts, anteckningsblock, tjocktröjor, handdukar och skal till telefonen. Produkterna kostar från 20 kronor och uppåt. Konceptet har rullats ut till iOS i USA nu i dagarna, skriver Techcrunch.

david

Såhär ser för övrigt min avtar ut när den sitter på Branschkolls redaktion. Skulle mycket väl kunna göra sig bra på en kaffemugg.

Annons

Vd-byte på etikett- och förpackningsjätte

all4lables
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Förpackningstryck: Det avgör när Nestlé väljer digitalt eller offset

IMG 0734 1800

✔️Panelsamtal om ”inkjetrevolutionen” inom förpackning ✔️Så tänker storföretaget Nestlé i valet av förpackningstryck ✔️”Det är ett paradigmskifte”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boxon ska dubbla omsättningen och växa på nya marknader

IMG 0261 1800
Ämnen i artikeln: BoxonEtikett

✔️Boxon Groups vd Fredrik Ståhl om femårsplanen ✔️Ska dubbla omsättningen till 4 miljarder kronor ✔️Hoppas etablera sig i 5-6 nya länder ✔️Ökad e-handelsförsäljning och nya digitala kliv

Ämnen i artikeln: BoxonEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Walki investerar i ny produktionslinje för cirkulära förpackningsmaterial

walki2 1800
Ämnen i artikeln: Walki

Walki Group har investerat över sex miljoner euro i en ny produktionslinje vid sin anläggning i Steinfurt, Tyskland, för att stödja övergången till fiberbaserade förpackningsmaterial.

Ämnen i artikeln: Walki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De höjer priset på well

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nystartad ÅF av arbetskläder i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons