Nu är det officiellt – Gosh blir Team Workwear

Gosh byter namn till Team Workwear, den nybildade kedjan kommer bestå av 24 återförsäljare runt om i Sverige. Och fler butiker är på väg in och man ska även lansera ett eget produktsortiment.

Läs också: Gosh i likvidation – budgivning pågår

Fokus kommer ligga på arbetskläder och personligt skydd men man kommer också sälja profilmaterial från flera välkända leverantörer.

– Genom att byta till Team Workwear får vi ett relevant varumärke som direkt för tankarna till vårt kärnområde. Ordet Team är också en viktig komponent i varumärket då kedjan bygger på ett samarbete mellan lokala entreprenörer kring inköp, marknadsföring och IT. Vi har också vinnlagt oss om att det gemensamma varumärket blir en naturlig del av den inarbetade lokala profilen, säger styrelseledamoten Magnus Berthling, i ett pressmeddelande.

Nya Medlemmar

Ni nämner nya medlemsföretag i pressmeddelandet, kan du berätta mer om det?

– Vi vill inte avslöja några namn i dagsläget, men det rör sig om 6-7 butiker som vi för en närmare dialog med, berättar Johan Östling, marknadsansvarig på Team Workwear för Branschkoll.

Lanserar eget produktsortiment

Team Workwear ska även lansera ett eget produktsortiment under varumärket Durables. Det är Team Workwears egna varumärke under vilket de kommer utveckla basprodukter för främst byggarbetare och hantverkare. Kollektionen kommer successivt utökas.

– Som ett komplement till våra välkända märkesleverantörer finns det ett stort behov av prisvärda kläder och tillbehör för främst den mindre företagaren. Durables sortiment kommer successivt att växa de närmsta åren” säger Per Spett, inköps- och sortimentsansvarig på Team Workwear.

Team Workwear-kedjan ska enligt uppgift lanseras med en omfattande marknadsföringskampanj som ska rulla igång under slutet av mars och fortsätta under lång tid. Kampanjen kommer bland annat bestå av utskick ADR-utskick av kundmagasin, produktfoldrar och digitala marknadsaktiviteter. Samt en annonskampanj som kombinerar varumärkesbyggande med produktannonser, där de ska ta fasta på att det inte alltid är lätt för den oinsatte att hitta rätt arbetskläder, men att det finns kunskap att tillgå ute i Team Workwears butiksnät.

Annons

Uppgraderade storformatare från HP ska skapa nya möjligheter för branschen

Snabbhet, flexibilitet och hållbarhet är ledorden när HP nyligen lanserade nya storformatsskrivare i Latexsegmentet.

HP har lanserat ytterligare en generation av sina Latex-skrivare. Med HP Latex 700 och 800 ökar man produktiviteten med 50 procent genom nya skrivarhuvuden. Samtidigt byter man ut platsen i färgbehållarna till papper och därmed ska tryckerierna kunna minska sin miljöpåverkan. 

Man säger sig också ha tagit fram den vitaste vita färgen i branschen som nu finns i de båda nya maskinerna.

Den två nya serierna finns i fyra varianter.

– När du tänker på HP Latex, ska du föreställa dig att du får en unik förmåga att säga ja till alla kundförfrågningar, oavsett leveranstid och krav på material, sa Guayente Sanmartin på HP vid lanseringen för några veckor sedan.

Vid lanseringen lade man stor vikt vid att visa upp alla de möjligheter som finns med de nya skrivarna. Tryck med den vita färgen och att utbudet av kompatibla material är stort gör att det går att göra det mesta med de nya skrivarna.

Nya skärmaskiner finns nu också som passar till de nya Latexskrivarna.

Hastigheten är upp till 36 kvadratmeter per timme.

Enligt HP ställer tryckerierna nu krav på mer hållbara produkter och därför har man bland annat bytt ut färgpatronerna i plats till kartong.

De nya färgbehållarna är till stor del gjorde av kartong.
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckeri investerar stort i robotcell

Målet är att bli den effektivaste grafiska aktören.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Robotlyftet hjälper små och medelstora företag med automatisering

Funderat på investera i automatisering? Nu kan du få bidrag!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Storfusion inom mjukvara för marknadsföring och print

Man blir tillsammans 170 medarbetare och får en omsättning på över 200 miljoner kronor.

redaktionen@branschkoll.se
Annons