Nu är det officiellt – Gosh blir Team Workwear

Gosh byter namn till Team Workwear, den nybildade kedjan kommer bestå av 24 återförsäljare runt om i Sverige. Och fler butiker är på väg in och man ska även lansera ett eget produktsortiment.

Läs också: Gosh i likvidation – budgivning pågår

Fokus kommer ligga på arbetskläder och personligt skydd men man kommer också sälja profilmaterial från flera välkända leverantörer.

– Genom att byta till Team Workwear får vi ett relevant varumärke som direkt för tankarna till vårt kärnområde. Ordet Team är också en viktig komponent i varumärket då kedjan bygger på ett samarbete mellan lokala entreprenörer kring inköp, marknadsföring och IT. Vi har också vinnlagt oss om att det gemensamma varumärket blir en naturlig del av den inarbetade lokala profilen, säger styrelseledamoten Magnus Berthling, i ett pressmeddelande.

Nya Medlemmar

Ni nämner nya medlemsföretag i pressmeddelandet, kan du berätta mer om det?

– Vi vill inte avslöja några namn i dagsläget, men det rör sig om 6-7 butiker som vi för en närmare dialog med, berättar Johan Östling, marknadsansvarig på Team Workwear för Branschkoll.

Lanserar eget produktsortiment

Team Workwear ska även lansera ett eget produktsortiment under varumärket Durables. Det är Team Workwears egna varumärke under vilket de kommer utveckla basprodukter för främst byggarbetare och hantverkare. Kollektionen kommer successivt utökas.

– Som ett komplement till våra välkända märkesleverantörer finns det ett stort behov av prisvärda kläder och tillbehör för främst den mindre företagaren. Durables sortiment kommer successivt att växa de närmsta åren” säger Per Spett, inköps- och sortimentsansvarig på Team Workwear.

Team Workwear-kedjan ska enligt uppgift lanseras med en omfattande marknadsföringskampanj som ska rulla igång under slutet av mars och fortsätta under lång tid. Kampanjen kommer bland annat bestå av utskick ADR-utskick av kundmagasin, produktfoldrar och digitala marknadsaktiviteter. Samt en annonskampanj som kombinerar varumärkesbyggande med produktannonser, där de ska ta fasta på att det inte alltid är lätt för den oinsatte att hitta rätt arbetskläder, men att det finns kunskap att tillgå ute i Team Workwears butiksnät.

Branschkoll växer med nytt bevakningsområde

Idag lanserar Branschkoll sin senaste satsning – “Pack & Etikett” – omvärldsbevakning för branscherna förpackning och etikett.

redaktionen@branschkoll.se

Packnorth: Tre förpackningstrender från Afry

redaktionen@branschkoll.se

Rapport från en digital förpackningsmässa

redaktionen@branschkoll.se

Kraftliner-priset går upp

redaktionen@branschkoll.se