Logga in

Nu är det klart – Januarimässan blir digital

19 oktober, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

I förra veckan offentliggjordes det att PWA väljer att köra en digital mässa även i januari på grund av rådande pandemi. Man följer alltså upp den framgång man hade i augusti, fast med mer tid till att planera och utveckla formatet.

Den 19-21 januari så öppnas åter igen portarna upp till den digitala mässan på  www.nordicprofilefaironline.com.

LÄS OCKSÅ: Branschmingel på Nordic Profile Fair online

– PWAs samarbete med Elmia är oförändrat. Vi har ett avtal men på grund av rådande omständigheter går det inte att arrangera en fysisk mässa. Den digitala mässan är ett komplement, men vi anser att den definitivt kommit för att stanna efter vår succé i augusti 2020. PWA styrelsen har därefter hela tiden varit övertygad om att vi ska fortsätta samarbetet med Onlinemässan.com och efter medlemmarnas röstlängd på årsmötet kan man nu bara konstatera att vi alla vill vidareutveckla denna nya innovativa branschmässa, säger Maria Olsson projektledare på PWA till Branschkoll.

Fler finesser och mer tid till utveckling

– Konceptet blir likt det som under ”testmässan” i augusti, fast med fler finesser som vi jobbar på under hela hösten. Efter att man loggat in kommer man kunna titta på utställarnas nyheter via film/produktbilder och chatta/videochatta med utställarna.

Finns ett stort intresse

Vi frågade Maria om hon vågar sig på att gissa hur många utställare det kommer bli i januari med tanke på det höga besökare-antalet i augusti.

– Det var 16 utställare som var först ut med att testa den digitala mässan trots att tiden för filminspelning var mycket tight före semestern. Inför januarimässan har vi nu mer tid och mycket bättre förutsättningar att utveckla onlinemässan. Jag märker redan efter vårt första utskick att det finns ett stort intresse för detta, men vi får se vart vi landar, avslutar Maria Olsson på PWA.

För den som är intresserad av att medverka på mässan, kontakta PWA. Ifall du är intresserad av att ställa ut kan du kontakta Maria Olsson direkt på [email protected]

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som kollegor på tryckeriet, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.

Här är branschens 21 superföretag inom print och promotion

Några av de företag som kvalat in på Bisnodes lista över svenska superföretag.

Branschkoll har ännu en gång gått igenom den långa listan över ”superföretag” och letat upp de bolag som verkar i de branscher vi har koll på så att säga. Hör företagen berätta om vad som står bakom framgångarna.