Norska MRM- och MAM-företag fusioneras

presstogo_brandmaster_ola_gunnar

Ola Norrman, Press to go blir Sverigechef för det sammanslagna bolaget och Gunnar Larsen från Brandmaster blir vd. (Bild: Brandmaster)

De två nordiska aktörerna inom stödsystem för marknadsavdelningar och grafiska företag, Brandmaster och Press to go fusioneras, går samman. Tillsammans omsatte de båda bolagen nästan 34 miljoner norska kronor.

Det gemensamma namnet blir Brandmaster och Gunnar Larsen blir vd i den nya konstellationen. Ola Norman, vd för Press to go, blir Sverigechef.

Lösningarna är verktyg för att lagra, skapa och automatisera produktionen av marknadmaterial och används av både varumärkesägare och tryckerier för att skapa bättre kontroll på allt material och processer. Mediadatabas, mallbaserad produktion, projekthantering, kampanjhantering, budgetering och uppföljning är några av basfunktionerna i verktygen. MAM och MRM är två vanliga samlingsbegrepp som används för att beskriva verktygen.

En rad svenska och norska grafiska aktörer är återförsäljare och användare av verktygen.

Bland varumärkesägare som använder Brandmasters verktyg finns Statoil, Telia Sonera, Mercedes Benz och Helly Hansen.

Läs också: Ricoh köper avancerat MRM-verktyg.

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se