NeH söker Orderadministratör

NeH Svenska AB söker nu en strukturerad och driven orderadministratör i en bred roll till ett företag i framkant.

NeH Svenska AB är idag marknadsledande inom profilmaterial och förser företag, förbund, evenemang och flera landslag med allt från unika match- och träningsställ, arbetskläder, profilprodukter, souvenirer och exponeringsmaterial. Vi arbetar med både nationella och internationella kunder och vårt huvudkontor är beläget på Nasta Herrgård i Örebro. Vi kommer under 2022 bygga ett toppmodernt produktions- och logistikcenter som tar oss till nästa nivå för utveckling av hållbara produkter och tjänster till våra kunder.

Vi söker dig som:

En engagerad och driven person som brinner för att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i ett nystartat team som hanterar inkommande beställningar, avrop av inköp, orderadministration och enklare orderfrågor. Du skall trivas i en administrativ roll där du arbetar lösningsfokuserat och har inställningen att ”problem är till för att lösas”. Arbetsuppgifterna kommer att vara utmanande och varierande. Kreativitet är något vi värdesätter högt.

Vi tror att du är social och brinner för att ge god service då kommunikation med b.la. leverantörer och kunder är en del av dina dagliga arbetsuppgifter.

Profil/personliga egenskaper:

· Du har en god samarbetsförmåga, god analytisk förmåga, är duktig på att prioritera, strukturerad, prestigelös och initiativrik.
· Har hög stresstålighet och ser utmaningar samt lösningsalternativ som en utmaning.
· Du drivs av att uppnå goda resultat och uppsatta mål för såväl avdelningen som företaget.
· Vilja att utveckla både sig själv, teamet och företaget.

Kunskaper/erfarenheter för tjänsten:

· Några års erfarenhet av liknande tjänst alternativt erfarenheter inom logistik och produktion.
· Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
· Goda kunskaper i Excel och Officepaketet. Meriterande om du tidigare har jobbat i ett modernt affärssystem, lager och/eller produktionssystem.

Det här kan vi som företag erbjuda:

· Etablerat bolag/varumärke i tillväxt med välkända och etablerade kunder.
· Ett företag med väletablerade relationer med kända varumärken och svensk Elitidrott.
· Arbeta och representera bolagets varumärke och dess koncept.
· Arbeta och utveckla företaget i olika förbättringsprojekt.
· Tjänstepension
· Möjlighet till personlig utveckling och påverka Din egen karriär.
· Bli delaktig i ett vinnande Team.

Villkor

Start: Augusti eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Läs gärna mer om företaget NeH Svenska AB på www.neh.com.

Skicka in Ditt CV samt personliga brev snarast möjligast till hr@neh.com, märk din ansökan i ämnesfältet med ”Orderadministratör – Örebro”. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Sista ansökningsdag är: 2021-06-04

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Teko går med i Euratex

Teko har nu anslutit sig till Euratex som är det förbund som representerar den europeiska textil- och klädindustrins intressen i EU.

– Det kommer många lagstiftningar framöver som berör oss och våra medlemsföretag så det är viktigt att vi kan vara med och påverka så tidigt som möjligt på europeisk nivå. Till exempel The Green Deal som är EU:s färdplan för hållbar ekonomi där flera delar påverkar textil- och modeindustrin, säger Anne Ludvigson, styrelseordförande i Teko, i ett pressmeddelande.

EU är enligt uppgift världens näst största exportör av textilier och kläder. 2019 kom 24 respektive 29 procent av världens försäljning Från EU.

Euratex representerar omkring 160.000 företag med en omsättning på 162 miljarder euro och 1,5 miljoner arbetstagare. Mer information hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se

Leverantör öppnar nytt showroom i centrala Stockholm tillsammans med två andra varumärken

redaktionen@branschkoll.se

Profilservice-bröderna utsedda till årets unga företagare

profilservice

Adam och Johan Zollner som tillsammans driver WDP Profilserivce har utsetts till årets unga företagare i Linköping, i den årliga tävlingen som Företgarna anordnar.

Delar av motiveringen lyder så här:

Kunderna är allt från enmansföretag till globala verksamheter och oavsett omfattning kan företaget leverera varor efter varje kunds förutsättningar. Detta tack vare att organisationen är skalbar och smart uppbyggd. Allt från egen tryckproduktion in-house till ansvarsfull handel med lokal närvaro i Asien. Man satsar hårt på, att så långt det är möjligt, arbeta med cirkulär ekonomi och leverantörerna måste arbeta med justa villkor och hållbarhet. 
År 2015 bildades koncernbolaget Zollner Group där Profilservice ingår tillsammans med systerföretaget Nordic Souvenir och som de också driver flera projekt och löpande samarbeten med.
.. läs mer här.

I och med det här går man nu vidare till regionfinalen.

I videon nedan kan du se en 2 minuter lång intervju med bröderna Zollner som Företagarna gjort.

redaktionen@branschkoll.se

Team Workwear fortsätter värva medlemmar – ny yrkesbutik hoppar på

yrkeskläder

Senaste medlemmen i Team Workwear är Total Skydd & Underhåll, en yrkesbutik med bas i Flen som anslöt sig nu i början av juni.

– Det känns väldigt kul och spännande. Att kunna driva kedjan tillsammans mot nya gemensamma mål ger en otrolig möjlighet till utveckling för oss alla. Och med en gemensam plattform för inköp och marknadsföring blir vi otroligt starka tillsammans, säger Anders Karlsson, vd på Total Skydd & Underhåll i ett pressmeddelande.

Total Skydd & Underhåll grundades år 2000 och 2019 tog de nuvarande ägarna Sandra Åslund och Anders Karlsson över, efter att dåvarande ägare gick i pension.

Företaget jobbar med försäljning av arbetskläder och hygienprodukter under eget varumärke samt skyddsutrustning. Och den största delen av försäljningen sägs ske till företag, stat och kommuner.

– Vi är mycket glada över att ha Total Skydd & Underhåll med som nya medlemmar i kedjan. Anders och Sandra har mycket energi, lång erfarenhet från branschen och av att driva butik. Det ska bli kul att jobba med dem i deras och våra gemensamma satsningar framöver, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear.

LÄS OCKSÅ: Team Workwear knyter till sig tre nya butiker

Den som räknar vet att det här blir den fjärde nya butiken som ansluter sig till Team Workwear-kedjan i år. Intresset för medlemskap i kedjan är stort berättar kedjeledare Per Spett:

– Intresset är stort och det finns ett tydligt behov av en frivilligkedja inom workwear idag – en marknad med många fristående butiker som drivs av duktiga entreprenörer som vill fortsätta att driva och utveckla sitt företag. För dem är vi en perfekt partner för att kunna stärka affären gentemot de centralägda kedjorna.

redaktionen@branschkoll.se