Örebro

NeH söker administratör

Vill du vara en del av ett av Nordens ledande profilföretag? NeH Svenska AB fortsätter att expandera och vi behöver nu förstärka vårt team med en driven administratör till vårt kontor i Örebro. Vill du bli en del av NeH?

Vilka är vi?
NeH är en av Nordens ledande leverantörer av profilprodukter och varumärkesupplevelser som hjälper våra kunder att öka sin försäljning och stärka sitt varumärke. Vi förser företag, förbund, evenemang och de flesta landslag med allt från unika match- och träningsställ, arbetskläder, profilprodukter, souvenirer till exponeringsmaterial och
LED-lösningar. Vi arbetar både med nationella och internationella kunder och strävar hela tiden att förse dem med hållbara lösningar.

Vi söker nu en person som vill vara med i vårt vinnande team och ständigt utveckla företagets erbjudande till våra kunder. Vårt huvudkontor ligger beläget på Nasta Herrgård i Örebro och vi har vår produktion, logistik och eventgrupps lokaler i närheten. Rollen som administratör kommer vara placerad på kontoret vid vårt produktions och logistikcenter i Marieberg. Då vi vill sammansvetsa dessa enheter kommer vi under 2022 börja bygga ett toppmodernt produktions- och logistikcenter som tar oss till nästa nivå för utveckling av hållbara produkter och tjänster till våra kunder.

Kort om tjänsten:
Brinner du för administration? Då ska du fortsätta läsa!
Vi söker dig som är engagerad och drivs av ordning och reda. Du kommer att tillhöra ett drivet team som alltid har kunden i fokus. Här är ingen dag den andra lik och rollen innebär varierande arbetsuppgifter. Allt ifrån orderhantering och inköp, till löpande förfrågningar från våra kunder.

Ditt arbete sker i nära relation med försäljningschef, kundansvariga, kunder samt leverantörer.

Vi söker dig som:

  • Trivs med administrativa arbetsuppgifter.
  • Är lösningsorienterad och har en stark analytisk förmåga.
  • Är prestigelös, strukturerad och duktig på att prioritera.
  • Är en teamplayer.
  • Är initiativrik, engagerad och gillar ett högt tempo.

Kvalifikationer:

  • Några års erfarenhet av likande tjänst.
  • Du arbetar obehindrat i officepaket.
  • Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Detta erbjuder vi dig

  • Ett marknadsledande företag med välkända och etablerade kunder.
  • Möjlighet till personlig utveckling och påverka Din egen karriär.
  • Bli delaktig i ett vinnande team.

Placeringsort: Örebro
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
: 2021-10-21

(Urvalsprocessen kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag).

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Midocean förvärvat

profilprodukt vattenflaska kvinna tjej

Skapar en jätteleverantör inom både profil-textil och hårda produkter som omsätter 290 miljoner euro tillsammans. ”Midocean är fantastisk möjlighet för oss att diversifiera oss och addera hårda produkter med tryck till vår portfölj ”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Emballator lanserar ny ”twist off recap”-tub

Emballator Tectubes introducerar en ny tub med Twist off Recap-lösning för mindre doser. Den integrerade förslutningen reducerar materialet med 10 procent och den optimerade tillverkningsprocessen minimerar koldioxidavtrycket, skriver man i ett pressmeddelande.

Den nya tuben går att använda till olika applikationer, från läkemedel till kosmetiska produkter. Den är tillverkad i monomaterial vilket gör den enklare att återvinna. Den ingår i en serie mindre tuber som lanserades i maj under namnet Small Dose-serien

Den nya Small Dose-serien inkluderar tubmodellerna Twist off Recap, Twist off Reseal, Twist off Reclose, Twist Off, Twist off Reclose Aluminium och Capped Aluminum.

Alla produkter är tillverkade med grön el och i en produktionsprocess som uppfyller standarderna ISO 9001:2015, ISO15378:2017 och ISO 14001.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Branschkollpodden: Vividyes vd Johanna Nissén Karlsson

Vividyes teknik gör det möjligt att ta bort textiltryck från kläder och återanvända kläderna igen, varför inte med ett nytt tryck.

Bolaget som grundades baserat på forskning från Chalmers erbjuder idag en sluten cirkel för borttagning och återvinning och samarbetar med flera svenska tryckerier. I det här avsnittet av Branschkollpodden pratar vi med bolagets vd och medgrundare Johanna Nissén Karlsson.

Borttagningsbart textiltryck vad betyder det?

– Det betyder att vi kan applicera ett tryck på en textil och när man vill ta bort det på grunda av att du vill byta logga eller design kan vi ta bort det utan att skada fibern. Textilen ska ha samma kvalitet som innan du satte på trycket.

Hur kom det sig att ni startade det här bolaget?

– Jag och min medgrundare Gustav kom i kontakt med forskare på Chalmers som hade utvecklat under många år en färg som är borttagbar. Därefter började vi fråga företag om de hade en behov av den produkten och identifierade snabbt kläder med tryck som är mellan 15-20 procent av alla kläder idag.

Ni har er produkt ute hos svenska tryckerier nu som delvis arbetar med er teknik

– Ja, vi började jobba med tryckerier tidigt i processen, det är ju de som är proffs på själva tryckbiten och det har varit väldigt viktigt i utvecklingsprocessen att tidigt testa hos tryckerierna. Vi levererar vår färg men sen trycker tryckeriet med sina egen färg ovanpå. Det är vi nog med att förklara att vi är integrerade i existerade system, så de behövs inte köpas in nya maskiner.

Kan våra lyssnare hjälpa er på något sätt tror du eller måste man vara kemist?

– Det vi behöver mer av är tryckkompetens, vi är duktiga på kemin men vi är inte proffs på tryckdelen så där är det jätteviktigt att ha med oss bra samarbetspartners och vi är alltid öppna för att prata med personer som är duktiga inom det området.

Tycker du det här låter spännande, besök www.vividye.com eller boka in en padel med Johanna (om du vågar!).

Lyssna på hela avsnittet här:

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Skydda ansluter sig till Unitedprofile – ”ett stort steg för oss”

Häromveckan meddelande Unitedprofile att PPE-experten Skydda anslutit sig till plattformen med sina 12 största varumärken och intresset från återförsäljare-ledet sägs redan ha varit omfattande.

– Det är ett stort steg för oss att Skydda kommer in på Unitedprofiles plattform med sina 12 största varumärken och målet på sikt är att de ska ligga med med alla varumärken, berättar Magnus Lindblad konceptansvarig på Unitedprofile och fortsätter:

– Vårt utbud av skyddsprodukter innan har varit ganska fokuserat på textil, alltså arbetskläder, byxor och jackor. Men med de varumärken Skydda representerar får våra ansluta återförsäljare tillgång till ett mycket större utbud av personligt skydd, så som hjälmar, fallskydd och första hjälpen-produkter.

Bland de varumärken som Skydda nu ansluter till Unitedprofile finns 3M, Arbesko, Peltor och Cederroth. Vidare så lagerförSkydda majoriteten av sina produkter centralt vilket betyder samlade frakter och mindre transporter.

– Det tog fart direkt, våra kunder hoppade på Skyddas sortimentet, det är verkligen stort för oss att få ombord en så kunnig aktör med hela den bredden de har på personligt skydd, avslutar Mange Lindblad.

”Profilaktörerna kommer kunna bredda sin affär”

Branschkoll har även pratat med Elias Hellberg som är KAM på Skydda och som varit drivande i att få det här samarbetet på plats. Han berättar att Skydda legat med hos Unitedprofile med varumärket L.Brador tidigare och att det fungerat väldigt bra.

– Vi har varit med med L.Brador tidigare och det har faktiskt gett oss mycket mer försäljning än vi trodde innan. Därav kliver vi nu in med våra 12 största varumärken. Vi ser det som ett steg mot att bredda vår affär som varit kopplad framförallt till byggåterförsäljare och industributiker innan, sägerElias Hellberg och fortsätter:

– Och det här blir ju en breddning av affären även för profilaktörerna, jag tror många av deras kunder köper våra typer av produkter någon annanstans idag och nu kan återförsäljarna erbjuda även personligt skydd vid sidan av sin vanliga affär, det blir ett ben till att stå på.

Tillgång till Skyddas branschkunskap

En av Skyddas främsta uspar sägs vara deras kompetens inom just säkerhet, vid sidan av att leverera personligt skydd håller man utbildningar, föreläsningar om arbetsplatsolyckor samt är ute hos sina kunder och gör undersökningar och riskbedömningar.

Vidare har man en digital kunskapsbank med omfattande information om de olika produkter man säljer och områden man är verksamma inom. Den här kunskapen får nu de som börjar jobba med Skyddas sortiment tillgång till.

– Alla som vill aktivera vårt sortiment får tillgång till all kunskap som ligger på Skydda.se och vår bredd. Och man ska inte tveka på att kontakta oss om man vill se på möjligheterna att bredda sina affärer och passa på att sitta ner med en våra säljare, avslutarElias Hellberg på Skydda.

redaktionen@branschkoll.se
Annons