Örebro

NeH söker administratör

Vill du vara en del av ett av Nordens ledande profilföretag? NeH Svenska AB fortsätter att expandera och vi behöver nu förstärka vårt team med en driven administratör till vårt kontor i Örebro. Vill du bli en del av NeH?

Vilka är vi?
NeH är en av Nordens ledande leverantörer av profilprodukter och varumärkesupplevelser som hjälper våra kunder att öka sin försäljning och stärka sitt varumärke. Vi förser företag, förbund, evenemang och de flesta landslag med allt från unika match- och träningsställ, arbetskläder, profilprodukter, souvenirer till exponeringsmaterial och
LED-lösningar. Vi arbetar både med nationella och internationella kunder och strävar hela tiden att förse dem med hållbara lösningar.

Vi söker nu en person som vill vara med i vårt vinnande team och ständigt utveckla företagets erbjudande till våra kunder. Vårt huvudkontor ligger beläget på Nasta Herrgård i Örebro och vi har vår produktion, logistik och eventgrupps lokaler i närheten. Rollen som administratör kommer vara placerad på kontoret vid vårt produktions och logistikcenter i Marieberg. Då vi vill sammansvetsa dessa enheter kommer vi under 2022 börja bygga ett toppmodernt produktions- och logistikcenter som tar oss till nästa nivå för utveckling av hållbara produkter och tjänster till våra kunder.

Kort om tjänsten:
Brinner du för administration? Då ska du fortsätta läsa!
Vi söker dig som är engagerad och drivs av ordning och reda. Du kommer att tillhöra ett drivet team som alltid har kunden i fokus. Här är ingen dag den andra lik och rollen innebär varierande arbetsuppgifter. Allt ifrån orderhantering och inköp, till löpande förfrågningar från våra kunder.

Ditt arbete sker i nära relation med försäljningschef, kundansvariga, kunder samt leverantörer.

Vi söker dig som:

  • Trivs med administrativa arbetsuppgifter.
  • Är lösningsorienterad och har en stark analytisk förmåga.
  • Är prestigelös, strukturerad och duktig på att prioritera.
  • Är en teamplayer.
  • Är initiativrik, engagerad och gillar ett högt tempo.

Kvalifikationer:

  • Några års erfarenhet av likande tjänst.
  • Du arbetar obehindrat i officepaket.
  • Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Detta erbjuder vi dig

  • Ett marknadsledande företag med välkända och etablerade kunder.
  • Möjlighet till personlig utveckling och påverka Din egen karriär.
  • Bli delaktig i ett vinnande team.

Placeringsort: Örebro
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
: 2021-10-21

(Urvalsprocessen kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag).

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Daniel Redner till Scandraft

Daniel Redner har lämnat Brand Factory efter tolv år. Hans nya jobb blir som säljare på Scandraft i Stockholm.

Samtidigt så kliver Lucas Fagerberg, som redan jobbar på Scandraft, också över till säljteamet i Stockholm

– Daniel är uppvuxen i den grafiska branschen och har de senaste tolv åren arbetat på Brand Factory. Lucas är en hockeykille som har arbetat på Scandraft de senaste åren och tar nu klivet till säljare. Både Daniel och Lucas kommer att ta hand om våra kunder i Stockholmsregionen och är på plats från den 15 augusti, skriver Scandraft i ett meddelande.

Scandraft är leverantör av material för bild, dekor och reklam.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

5 ledaregenskaper att ha med i ditt CV

Att inkludera ledarskapsförmåga på ditt CV är viktigt av flera anledningar.

För det första vill arbetsgivare veta att du har förmågan att leda och hantera projekt och team. För det andra kräver eller föredrar många jobb kandidater med ledarskapserfarenhet. Slutligen kan en lista över dina ledarskapsförmåga hjälpa dig att skilja dig från andra kandidater. Här kan man med fördel nyttja klara mallar för att förtydliga detta. Se till exempel cvmall.se

Vad är en ledarskapsförmåga egentligen?

Det finns inget entydigt svar på denna fråga eftersom ledarskap kan betyda olika saker för olika människor. Generellt sett kan dock ledarskap definieras som förmågan att vägleda och motivera andra mot ett gemensamt mål. En ledare är någon som föregår med gott exempel och inspirerar andra att göra sitt bästa. För att veta vad ledaregenskaper är måste vi definiera dem. Söker du jobb som ledare, kan ett väldesignad CV-mall stärka innehållet. Behöver du inspiration? Kolla in CV-exempel

Det finns många olika ledarstilar och de bästa ledarna är de som kan anpassa sin stil till situationen. Vissa ledare är mycket direktiv och talar om för sina medarbetare exakt vad de ska göra, medan andra har en mer handfast inställning och låter sina medarbetare ta ledningen. De mest effektiva ledarna är vanligtvis de som kan hitta en balans mellan dessa två ytterligheter och anpassa sin stil efter behov.

Här kommer dock några egenskaper som är gemensamma för alla bra ledare. Här är fem av dem:

Integritet

För att vara en effektiv ledare måste man upprätthålla en hög nivå av integritet. Integritet är egenskapen att vara ärlig och ha starka moraliska principer. Det är viktigt för ledare att vara sanningsenliga och etiska i sina handlingar för att bygga upp förtroende med sina följare. En ledare som saknar integritet kommer inte att respekteras, och kan till och med ses som oärlig och opålitlig.

Vision

För att vara en effektiv ledare är det viktigt att ha en tydlig vision. En vision är ett kraftfullt verktyg som kan hjälpa dig att hålla dig fokuserad och motiverad, även i svåra tider. Det kan också hjälpa till att inspirera och motivera dina teammedlemmar att uppnå fantastiska saker.

Inspiration

En av de viktigaste egenskaperna för en ledare att ha är inspiration. Inspiration kan komma från många olika saker, men den är mest kraftfull när den kommer inifrån. Ledare som är inspirerade kan motivera och inspirera dem runt omkring dem att uppnå stora saker. 

Strategi

För att vara en effektiv ledare måste man ha ett strategiskt tänk. Detta innebär att tänka framåt, sätta upp mål och komma med en plan för att uppnå dessa mål. Det räcker inte att bara reagera på situationer när de uppstår; en strategisk ledare planerar för alla möjliga resultat och vidtar åtgärder därefter. Att kunna tänka strategiskt är viktigt för alla ledare, oavsett om det är i näringslivet eller i politiken.

Taktik

För att vara en effektiv ledare måste du ha en mängd olika taktiker till ditt förfogande. Detta kan innefatta allt från att tala inför publik och nätverkande till problemlösning och delegering. För att bli framgångsrik är det viktigt att förstå vilken taktik som fungerar bäst för dig och ditt team. Dessutom måste du vara anpassningsbar och villig att byta kurs vid behov. Som ledare är det viktigt att behålla en positiv attityd och hålla sitt team motiverat.

Att skriva ett nytt CV 

Ett CV är ett dokument som beskriver dina färdigheter, erfarenheter och utbildningar så att potentiella arbetsgivare kan få veta mer om dig.

Nuförtiden fungerar inte ett CV som ser tråkigt ut. För att sticka ut från mängden är det nödvändigt att anpassa den till den utlysta tjänsten. Är det ett jobb inom den kreativa branschen? Använd en mer kreativ cv-mall. Är det ett traditionellt jobb? Se då till att välja ett traditionellt CV. Behöver du inspiration? Ta en titt på dessa CV mallar.

En bra process för att skapa ett välutformat CV:

Det första steget i att skriva ett CV är att samla in all information som du vill ha med. Det kan handla om dina kontaktuppgifter, arbetslivserfarenhet, utbildning och annan relevant information.

När du har samlat all din information kan du börja organisera den till ett sammanhängande dokument. Vanligtvis är CV:n indelade i fyra avsnitt: kontaktinformation, arbetslivserfarenhet, utbildning och annan relevant information. Du kan välja att organisera dessa avsnitt på det sätt som fungerar bäst för dig, men se till att det är lätt för läsaren att förstå.

När ditt CV är organiserat är det dags att börja skriva! Se till att lyfta fram dina färdigheter och erfarenheter som är mest relevanta för den tjänst du söker. Använd starka verb och ett koncist språk för att få ditt CV att sticka ut.

När du är klar med ditt CV ska du se till att korrekturläsa det för att se om det finns grammatiska fel och stavfel. Det är också en bra idé att låta någon annan läsa igenom det så att de kan ge dig feedback. När du har gjort nödvändiga ändringar kan du skriva ut ditt CV och skicka det till potentiella arbetsgivare!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu gasar inkjet – störst tillväxt inom förpackningsområdet

✔️Förpackningsområdet driver utvecklingen ✔️Så här snabba är pressarna om fem år ✔️Minskar kompetensbristen ✔️Bläckpriserna komma sjunka

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Robotarna tar över packningen i det automatiska lagret hos Apotea

Apoteas logistikcenter i Morgonåva sex mil utanför Uppsala är 38.000 kvadratmeter stort och invigdes 2018. Härifrån skickas varje månad en miljon paket. Under pandemin ökade efterfrågan kraftigt och för att bättre klara av de stora variationer i orderingång som förekommer över tid väljer man att automatisera med Autostore-systemet från Element Logic. Målet är att optimera sina leveransmöjligheter samt att öka effektiviteten, skriver man i ett pressmeddelande.

Funkar med både personal och robotplockare

Apotea har automatiserat delar av sina lagerprocesser med olika leverantörer genom åren och nu förbättrar man effektiviteten ytterligare. I Autostore-lösningen ingår 20.000 backar (med plats för 25 000), 30 AutoStore-robotar (R5), 4 karusellportar (där tre av dessa ska hanteras av plockrobotar). AutoStore systemet kommer också kopplas ihop med övriga zoner av automation via ett bansystem. Robotsystemet är byggt för att ytterligare kunna expanderas i framtiden och initialt beräknas den nya kapaciteten bli 800 orderrader i timmen.

Självlärande robot

Autostore är en så kallade ”goods to person”-lösning, men som funkar lika bra med personal som med den automatiska plockroboten Eoperator, som är en viktig del i den nya satsningen.

Eoperator är ett samarbete mellan Element Logic och Righthand Robotics och är en robotplockningsteknik eller robotarmslösning som plockar automatiskt 24/7. Den är utvecklad för att fungera tillsammans med Autostore för att ytterligare automatisera lagrets processer. Med hjälp av maskininlärning hittar Eoperator automatiskt det bästa sättet att hantera det föremålet som skall plockas, vilket ökar orderkapaciteten, godshanteringen och leveranstiden samt skapar en stark länk mellan Autostore och materialflödet, skriver Apotea i ett pressmeddelande.

Med pandemin lärde vi oss att vi behöver vara flexibla och ha hög maxkapacitet för att kunna parera den plötsliga efterfrågan som kan uppstå vid kriser som pandemin eller kriget i Ukraina. I början av pandemin dubblade vi vår orderingång och hade svårt att leverera enligt vårt kundlöfte. Med en Autostore ökar vi kapaciteten på den automation vi redan har på ett effektivt sätt som ger högre flexibilitet i produktionen.

Pär Svärdson, CEO på Apotea
redaktionen@branschkoll.se
Annons