Logga in

Några av världens största magasin trycker personliga annonser – med hjälp av data från nätet

19 september, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Så här kan en personlig annons se ut i tidningen du prenumererar på. (Bild: Adweek)

Mediahuset Hearst, som bland annat ger ut tidningen Elle, har tagit fram ett nytt annonsformat till sina tryckta magasin som går ut på att de med information från sina digitala kanaler kan ta fram en personlig annons till utvalda prenumeranter.

I praktiken går det till så att när en användare (som också är prenumerant av något av Hearsts magasin) surfar runt på webben och visar intresse för en specifik produkt så kan hen några veckor senare när magasinet dimper ner i brevlådan få en personlig annons.

Första företaget som testar det nya annonsformatet är Strivectin som tillverkar hudkrämer. De personer som varit nära på att köpa en hudkräm från märket kan alltså få en personlig annons i nästa nummer av tidningen Elle.

Det nya annonsformatet har fått namnet Magmatch och kan även komma att användas i andra stora publikationer från Hearst – exempelvis Cosmopolitan, Esquire och Food Network Magazine, skriver WNIP.

Procurator lägger packaging-verksamhet i eget bolag

Procurators förpackningsverksamhet bildar ett eget nytt bolag och det som tidigare hette Procurator Packaging Solution blir nu till Pacudo. (mer…)

Brandfactory investerar i skärbord från Zünd

Dennis Hallam (operatör), Daniel Forsgren (teamledare storformat) och Daniel Redner (produktionschef) framför det nya skärbordet. (Bild: Press)

Brandfactory investerade under slutet av 2020 i ett nytt skärbord till sin produktion i Farsta (mer…)

Horizon digitialiserar – flera stora nordiska investeringar i efterbehandling

Horizon jobbar kontinuerligt med att ta fram smarta lösningar för tryckeriernas efterbearbetning av trycksaker.

Horizon har under senaste åren sålt tre stora limlinjer i Norden – så här ser man på framtidens grafiska företag. (mer…)

Mest lyssnat på Branschkollpodden 2020 – är du vår nästa gäst?

Några av gästerna i Branschkollpodden under 2020.

Tolv branschprofiler gästade Branschkollpodden 2020. (mer…)

21grams byter ägare – säljs för 350 miljoner kronor

Stefan Blomqvist, vd 21grams och Hans Leybaert, vd Unifiedpost Group. (Foto: 21grams)

21grams – som genom samordning effektiviserar både fysisk och digital post – får en ny ägare i Unifiedpost Group som sedan september 2020 är noterat på börsen i Belgien. Nu satsar ledningen på ytterligare tillväxt. (mer…)

Sigtuna Gravyr förvärvar och dubblar kapaciteten

Stärker maskinpark och kundbas genom förvärvet av en kollega.

3 aktörer slås ihop till 1 i Blekinge och flyttar till nya lokaler

Ny logotyp och nytt varumärke för de tre bolagen, som nu blir ett.

Nyligen utsågs man till ”superföretag” – nu flyttar man ihop och skapar ett gemensamt varumärke.

Tillverkat kartong till många klassiska ölunderlägg – Nu avvecklas Värmländska Svanskogs bruk

Tillverkningen flyttas till Tyskland.

Lanserar nytt påkostat inredningsmagasin – TMG Sthlm står för trycket

Tidigare chefredaktör för tidningen Residence, Hanna Nova Beatrice, lanserar inredningstidningen The New Era Magazine.