Logga in

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

16 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel.

Finska startup-bolaget Sulapac som har Stora Enso i ryggen går från klarhet till klarhet och nu ska de hjälpa Chanel med att ersätta deras förpacknings-plast. Detta görs möjligt tack var det biobaserade material som Sulapac utvecklat från träfibrer.

Bland Sulapacs produkter finns redan i dagsläget bland annat kosmetikaföpackningar.

– Chanel är definitivt en föregångare i lyxsegmentet inom hållbarhet och innovation. Vårt mål att rädda världen från plastavfall kom vi just ett stort steg närmare, säger Suvi Haimi, vd för Sulapac i ett pressmeddelande.

Läs mer: Sulapacs nedbrytbara sugrör

Så lyckades Arkitektkopia med lansering och försäljning av CMYK+

Arkitektkopia var under sommaren 2018 det första tryckeriet i Sverige som erbjöd sexfärgstryck med tekniken som man kallar ”CMYK+” – det vill säga möjligheten att digitaltrycka med guld, silver, vitt och klarlack. (mer…)

7 maj: Prata framtid med Landa och 100-tals andra företag i branschen

Tongivande aktörer i grafiska bransch träffas på Print Next den 7 maj i Stockholm. Det blir en högintensiv dag med massor av möjligheter! (mer…)

Guiden som hjälper dig skapa återvinningsbara trycksaker

Tänk på det här när du designar trycksaker som ska vara lätta att återvinna. (mer…)

Varannan internetanvändare blockerar reklam – positivt för trycksaker och produktmedia

Undersökningarna om hur många som blockerar digital reklam duggar tätt och resultaten skiljer sig kraftigt mellan dem. Här kommer dock ett resultat som är glädjande för oss som valt att kommunicera i den analoga världen.

Netflix vänder sig till print för att bli tagna seriöst

Det tryckta mediet används ännu en gång för att vinna respekt och för att skapa en produkt som står ut i bruset.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.