Mitsubishi Sverige investerar i eget crossmedia-system

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.
Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Karl-Thomas Albinsson är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige. Här med Anders Eriksson på VBS som säljer Directsmile.

Mitsubishi köper Directsmile från VBS. Man vill kommunicera relevant och händelsestyrt i rätt kanal, i rätt tid till rätt person.

– Med detta öppnas möjligheterna upp för våra krav på relevant dialog både off- och online, säger Karl-Thomas Albinsson som är CRM-ansvarig på Mitsubishi Motors Sverige i ett meddelande.

Man vill kunna kommunicera i både traditionella kanaler – men också de allra senaste som till exempel ”beacons”.

70 återförsäljare

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via företaget MMC Bilar Sverige och det är de som gör investeringen. Man har ett nätverk med cirka 70 återförsäljare och 85 serviceverkstäder runt om i Sverige. MMC Bilar Sverige har 34 anställda.

– Vi är inne i en expansiv fas och vill gå från traditionell information till relevant händelsestyrd dialog i rätt kanal, i rätt tid till rätt person säger Karl-Thomas Albinsson.

Stark koppling till tryck

VBS lyfter upp sin starka koppling till det tryckta mediet som en anledning till att man lyckats med affären.

– Vi tror det är vår starka koppling mellan print och e-post, sms, sociala medier och personifierade hemsidor som är en av huvudorsakerna till det allt starkare intresset säger Anders Eriksson vd på VBS.

Hon blir Brover Groups nya E-Commerce Manager

brover group

Brover Group som äger Justnu, Printer och Calligraphen har anställt Helen Johansson som E-Commerce Manager till huvudkontoret i Borås.

– Helen kommer att ansvara för våra dotterbolags e-handelssatsningar och vara drivande i vår digitala omställning, säger Brover Groups CMO, Martin Ghaoui, i ett nyhetsinlägg.

Helen beskrivs som en Senior SEO-strateg med en magisterexamen i dataekonomi och även bedrivit utbildning inom digital marknadsföring.

– Helen har precis den bakgrund och kunskap som vi behöver inom Brover Group. Hon kommer att vara drivande för att våra dotterbolag ska kunna ta ledande positioner inom e-handel och digitalisering i sina respektive områden, säger Brover Groups vd, Jan Veres.

Helen tillträdde rollen den 7 juni.

redaktionen@branschkoll.se

28 oktober: Print Next har fått ett datum

Nätverket Grafkom, Grafiska Företagen och Nopa gör ett tredje försök att arrangera Print Next – ”Nordens största nätverksträff för grafisk bransch”.

Det blir den 28 oktober och platsen är hotell Royal Park i Frösundavik i Stockholm.

Det är en tidigare idrottsanläggning som byggt om till konferenslokal och studio under pandemin. Högt i tak och gott om plats/luft.

Spännande talare och nätverkande i branschen utlovas – så boka datumet redan nu.

Anmälan är öppen!

redaktionen@branschkoll.se

Revisionsbolag vinner tvist mot trycksaksbolag i konkurs – slipper betala 11 miljoner i skadestånd

redaktionen@branschkoll.se

Ännu ett år med minskande klimatpåverkan för Lessebo

redaktionen@branschkoll.se