Tibro

Mio söker originalare

Mio

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.

Har du erfarenhet inom grafisk formgivning eller arbetat som originalare? Då har vi tjänsten för dig!

Som originalare på Mio kommer du att bli en del av Mios marknadsavdelning på kontoret i Tibro. Rollen som originalare kommer att bl.a. innebära följande arbetsuppgifter:

  • Ta fram olika tryckoriginal som till exempel skyltar, faktablad, vepor med mera i enlighet med företagets grafiska profil.
  • Producera annonser
  • Vidareutveckla företagets grafiska profil och ge support, service och information till företagets butiker gällande marknadsfrågor.

Som person är det viktigt att du har ett gott öga för grafisk form och typografi. Du kommer att arbeta i ett team om sju medarbetare och för att trivas i rollen tror vi att du ser samarbete och deadlines som naturliga delar i arbetet, liksom stresstålighet vid arbetstoppar.

Struktur, ordningssinne och leveranssäkerhet och att driva ditt arbete framåt självständigt är viktiga egenskaper då du arbetar med flera projekt parallellt och att beställaren får kvalitativt material i tid är en självklarhet för dig.

Kvalifikationer

  • Relevant eftergymnasial utbildning eller arbetserfarenhet.
    • Mycket goda kunskaper i Illustrator, InDesign och Photoshop.
    • Mycket goda kunskaper och förståelse kring trycksaksproduktion.
    • Du kan uttrycka dig mycket väl i det svenska språket.
    • Ett stort plus om du tidigare har jobbat med PIM-system.

Tjänsten är ett vikariat på minst sex månader.

Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka din ansökan.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons