Logga in

Miljonlotteriet söker Grafisk Formgivare

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Är du en skicklig AD/grafisk formgivare som vill göra skillnad, på riktigt? Sök idag till Miljonlotteriet i Mölnlycke.

Miljonlotteriets vision är att hjälpa utsatta barn och vuxna med att komma till en trygg och drogfri miljö. Resan började 1964 och nu är Miljonlotteriet en av Sveriges största och äldsta speloperatörer där allt överskott går oavkortat till ideell verksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra som AD/grafisk formgivare till Miljonlotteriet i Mölnlycke. Här finns en möjlighet att arbeta med det du brinner för, samtidigt som du kan komma till jobbet varje dag med känslan att du faktiskt gör skillnad, på riktigt.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Ett jobb där du får utlopp för din kreativa ådra och samtidigt bli en del av Miljonlotteriets fortsatta framgång med att bidra till en drogfri miljö till utsatta människor. Visste du förresten att sedan år 2000 har man bidragit med nära 2 miljarder kronor till ideell verksamhet?

I din framtida roll får du en unik inblick i hela produktionskedjan och ett jobb med många kontaktytor, både interna och externa. Som ett extra plus får du dessutom en härlig arbetsplats med glada, engagerade kollegor!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

  • Ansvarig för utformningen av olika typer av grafiskt material för de digitala kanalerna såsom webb, nyhetsbrev, sociala medier, etc.
  • Ansvarig för utformandet av traditionellt tryckt material
  • Ta fram grafisk innehållsdesign till miljonlotteriet.se och deras onlinebanners
  • Producera kampanjmaterial för print samt digitalt
  • Utarbeta egna original samt ta ut koncept till färdigt material
  • Säkerställa att tonalitet hålls liksom grafiska manualen följs
  • Tillsammans med ansvariga designa spel och lotter, tryckta såväl som digitala

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

De flesta av dina arbetsuppgifter utför du i nära samarbete med kollegorna i marknadsteamet samt kommunikationschef. Du arbetar givetvis även nära andra avdelningar, och externa leverantörer såsom mediebyrå och reklambyrå. Du rapporterar till Kommunikationschefen.

Miljonlotteriet består av ca 50 engagerade medarbetare. I lokalerna i Mölnlycke finns allt från lager till VD under samma tak. Du får kliva in i en spännande del av Miljonlotteriets fortsatta resa, där du kommer få möjlighet att vara med och påverka!

Vidare har du bekväma kontorstider och har närhet till kollektivtrafiken. För dig som tar bilen till jobbet finns det goda parkeringsmöjligheter.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som är utbildad inom grafisk formgivning, samt har relevant erfarenhet av såväl digitalt arbete som tryckt media. Du är kunnig inom webbdesign, och är van att producera material för både print och digitalt. Du har mycket goda kunskaper i Photoshop, InDesign samt Illustrator. Vi ser gärna att du även arbetat med UX Design. I övrigt har du god förståelse för bildhantering, layoutprogram samt för tryckprocessen.

Då du kommer att arbeta mot ständiga deadlines och ofta i nära samarbete med andra är det viktigt att du är en drivande person, lösningsorienterad och med hög förmåga att vara strukturerad i ett högt tempo. Miljonlotteriet eftersträvar en öppen atmosfär med högt i tak. Man vill alltid bli bättre! Du förväntas därför bidra med dina tankar och idéer.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)