Logga in

Miljonlotteriet söker Grafisk Formgivare

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Är du en skicklig AD/grafisk formgivare som vill göra skillnad, på riktigt? Sök idag till Miljonlotteriet i Mölnlycke.

Miljonlotteriets vision är att hjälpa utsatta barn och vuxna med att komma till en trygg och drogfri miljö. Resan började 1964 och nu är Miljonlotteriet en av Sveriges största och äldsta speloperatörer där allt överskott går oavkortat till ideell verksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra som AD/grafisk formgivare till Miljonlotteriet i Mölnlycke. Här finns en möjlighet att arbeta med det du brinner för, samtidigt som du kan komma till jobbet varje dag med känslan att du faktiskt gör skillnad, på riktigt.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Ett jobb där du får utlopp för din kreativa ådra och samtidigt bli en del av Miljonlotteriets fortsatta framgång med att bidra till en drogfri miljö till utsatta människor. Visste du förresten att sedan år 2000 har man bidragit med nära 2 miljarder kronor till ideell verksamhet?

I din framtida roll får du en unik inblick i hela produktionskedjan och ett jobb med många kontaktytor, både interna och externa. Som ett extra plus får du dessutom en härlig arbetsplats med glada, engagerade kollegor!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

  • Ansvarig för utformningen av olika typer av grafiskt material för de digitala kanalerna såsom webb, nyhetsbrev, sociala medier, etc.
  • Ansvarig för utformandet av traditionellt tryckt material
  • Ta fram grafisk innehållsdesign till miljonlotteriet.se och deras onlinebanners
  • Producera kampanjmaterial för print samt digitalt
  • Utarbeta egna original samt ta ut koncept till färdigt material
  • Säkerställa att tonalitet hålls liksom grafiska manualen följs
  • Tillsammans med ansvariga designa spel och lotter, tryckta såväl som digitala

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

De flesta av dina arbetsuppgifter utför du i nära samarbete med kollegorna i marknadsteamet samt kommunikationschef. Du arbetar givetvis även nära andra avdelningar, och externa leverantörer såsom mediebyrå och reklambyrå. Du rapporterar till Kommunikationschefen.

Miljonlotteriet består av ca 50 engagerade medarbetare. I lokalerna i Mölnlycke finns allt från lager till VD under samma tak. Du får kliva in i en spännande del av Miljonlotteriets fortsatta resa, där du kommer få möjlighet att vara med och påverka!

Vidare har du bekväma kontorstider och har närhet till kollektivtrafiken. För dig som tar bilen till jobbet finns det goda parkeringsmöjligheter.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som är utbildad inom grafisk formgivning, samt har relevant erfarenhet av såväl digitalt arbete som tryckt media. Du är kunnig inom webbdesign, och är van att producera material för både print och digitalt. Du har mycket goda kunskaper i Photoshop, InDesign samt Illustrator. Vi ser gärna att du även arbetat med UX Design. I övrigt har du god förståelse för bildhantering, layoutprogram samt för tryckprocessen.

Då du kommer att arbeta mot ständiga deadlines och ofta i nära samarbete med andra är det viktigt att du är en drivande person, lösningsorienterad och med hög förmåga att vara strukturerad i ett högt tempo. Miljonlotteriet eftersträvar en öppen atmosfär med högt i tak. Man vill alltid bli bättre! Du förväntas därför bidra med dina tankar och idéer.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Avisera förvärvar förpackningsbolag på Västkusten – öppnar showroom

Tobias Olofsson, Mariella Zalbo Lundgren och Peter Lundgren.

Avisera har förvärvat Göteborgsföretaget Bags & More och ska öppna upp ett Showroom på Västkusten.

Hemlighetsmakeri bakom ny grafisk investerare i Norden

(Bild: Circle Media Group)

Nybildat investmentbolag ska konsolidera grafisk industri i Norden. Vilket blir nästa steg?

Tryckeriet K-Print från Estland står på Scen på Print Next 19

Helin Kliimann, Karol Karu, Magnus Thorkildsen, Katre Savi och Piret Närep.

Nätverksträffen Print Next är på väg att bli en mötesplats för hela den grafiska branschen i Norden och Baltikum – nu är två nya talare från K-Print i Estland bekräftade. (mer…)

Stibo satsar vidare i Katrineholm med ny tryckpress

Sörmlands Printing Solutions installerar sin tredje press – en 48-sidig rulloffsetpress som ska producera tidningar och tidskrifter för den svenska och norska marknaden. (mer…)

21 mars är skogens dag

Den 21 mars är det den internationella skogsdagen. Detta firas naturligtvis av alla skogsägare och många i de branscher som har kopplingar till träd och skog.  (mer…)

Dubbelt vd byte på Sveriges Annonsörer och Swedish Content Agencies

Hanna Riberdahl blir ny vd för Sveriges Annonsörer. (Bild: Press)

Sveriges Annonsörer har utsett Hanna Riberdahl som ny vd för Sveriges Annonsörer med tillträde den 1 april. Riberdahl har tidigare varit marknadschef på K-Rauta och Telenor. Även Swedish Content Agencies har ny vd.

Hur ser en förpackning ut 2030?

I årets PIDA-tävling, en förpackningstävling som arrangeras av Billerudkorsnäs, så har studenter på designhögskolor i Frankrike, Tyskland, Sverige och UK fått i uppdrag att ta fram ett förslag på hur en ”spännande och hållbar” förpackning kommer se ut år 2030. (mer…)

Installerar 50-meters offsetpress med rullmatning

Klaus Sauer är vd för Saxoprint som investerar tungt i ny teknik för att kunna vara billigast på marknaden.

Tyska online-tryckeriet Saxoprint (en del av Cewe) installerade i januari världens första Heidelberg Speedmaster XL162-8P med rullmatningstekniken Cutstar. Storleken på både pressen och företaget ger perspektiv.

Stor tryckeriupphandling avgjord – men få vinnare

Få vinnare i upphandlingshärvorna – allt högre kostnader att vara med i ”spelet”.