Logga in

Miljonlotteriet söker Grafisk Formgivare

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Är du en skicklig AD/grafisk formgivare som vill göra skillnad, på riktigt? Sök idag till Miljonlotteriet i Mölnlycke.

Miljonlotteriets vision är att hjälpa utsatta barn och vuxna med att komma till en trygg och drogfri miljö. Resan började 1964 och nu är Miljonlotteriet en av Sveriges största och äldsta speloperatörer där allt överskott går oavkortat till ideell verksamhet. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra som AD/grafisk formgivare till Miljonlotteriet i Mölnlycke. Här finns en möjlighet att arbeta med det du brinner för, samtidigt som du kan komma till jobbet varje dag med känslan att du faktiskt gör skillnad, på riktigt.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Ett jobb där du får utlopp för din kreativa ådra och samtidigt bli en del av Miljonlotteriets fortsatta framgång med att bidra till en drogfri miljö till utsatta människor. Visste du förresten att sedan år 2000 har man bidragit med nära 2 miljarder kronor till ideell verksamhet?

I din framtida roll får du en unik inblick i hela produktionskedjan och ett jobb med många kontaktytor, både interna och externa. Som ett extra plus får du dessutom en härlig arbetsplats med glada, engagerade kollegor!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

  • Ansvarig för utformningen av olika typer av grafiskt material för de digitala kanalerna såsom webb, nyhetsbrev, sociala medier, etc.
  • Ansvarig för utformandet av traditionellt tryckt material
  • Ta fram grafisk innehållsdesign till miljonlotteriet.se och deras onlinebanners
  • Producera kampanjmaterial för print samt digitalt
  • Utarbeta egna original samt ta ut koncept till färdigt material
  • Säkerställa att tonalitet hålls liksom grafiska manualen följs
  • Tillsammans med ansvariga designa spel och lotter, tryckta såväl som digitala

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

De flesta av dina arbetsuppgifter utför du i nära samarbete med kollegorna i marknadsteamet samt kommunikationschef. Du arbetar givetvis även nära andra avdelningar, och externa leverantörer såsom mediebyrå och reklambyrå. Du rapporterar till Kommunikationschefen.

Miljonlotteriet består av ca 50 engagerade medarbetare. I lokalerna i Mölnlycke finns allt från lager till VD under samma tak. Du får kliva in i en spännande del av Miljonlotteriets fortsatta resa, där du kommer få möjlighet att vara med och påverka!

Vidare har du bekväma kontorstider och har närhet till kollektivtrafiken. För dig som tar bilen till jobbet finns det goda parkeringsmöjligheter.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som är utbildad inom grafisk formgivning, samt har relevant erfarenhet av såväl digitalt arbete som tryckt media. Du är kunnig inom webbdesign, och är van att producera material för både print och digitalt. Du har mycket goda kunskaper i Photoshop, InDesign samt Illustrator. Vi ser gärna att du även arbetat med UX Design. I övrigt har du god förståelse för bildhantering, layoutprogram samt för tryckprocessen.

Då du kommer att arbeta mot ständiga deadlines och ofta i nära samarbete med andra är det viktigt att du är en drivande person, lösningsorienterad och med hög förmåga att vara strukturerad i ett högt tempo. Miljonlotteriet eftersträvar en öppen atmosfär med högt i tak. Man vill alltid bli bättre! Du förväntas därför bidra med dina tankar och idéer.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)