Gå till innehållet

Metro visar kraften i print med ”supervecka” – ökar upplagan rejält

Puls

Metro_supervecka

Förra året gjorde Metro kampanjen ”2 Million Day” i samband med shoppingdagen ”black friday”. I år utvecklas konceptet till det man kallar ”Superveckan”.

– Vi vet att Metro är Sveriges bästa kanal om du vill få kö utanför din butik, säger Mikael Samuelsson försäljningsdirektör Metro i ett meddelande.

Metro kommer under 21 till 25 november utöka rejält med handutdelare och en ökad upplaga. Veckan som avslutas med ”black friday” då dessutom samtliga Metroanställda ska handutdela tidningar på morgonen.

Fem specialtidningar

Under veckan ger Metro ut fem tidningar med ett specifikt tema; Resor, Mode, Sport, Mat&Hem, Elektronik&Prylar. Varje dag erbjuds även en ”Golden Ticket”.

– Vi vet att våra kunder uppskattar den fantastiska effekt en annons i Metro ger och vi kommer ge järnet för att driva kunder till deras butiker, webshoppar och stärka deras varumärken. Dels genom handutdelare men även genom samtliga anställa som ger sig ut under Black Friday för att dela ut tidningen, säger Leif Eliasson som är vd för Metro.

 

Läs mer

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll