Logga in

Mest lyssnat på Branschkollpodden 2020 – är du vår nästa gäst?

13 januari, 2021 | Av: Branschkoll | Dela:

Några av gästerna i Branschkollpodden under 2020.

Tolv branschprofiler gästade Branschkollpodden 2020.

Under 2020 startade Branschkoll en podd för hela den breda grafiska branschen. Sedan första avsnittet i maj förra året har vi gästats av tolv personer från olika delar av branschen och pratat om utvecklingen kring trycksaker och produktmedia. Hållbarhet, nya affärer och pandemin har varit återkommande teman.

Är du nästa gäst?

Nu planerar vi för nya avsnitt och känner du för att gästa oss – digitalt eller fysiskt spelar ingen roll – så hör gärna av dig! Vi är nyfikna på röster från alla hörn av branschen.

Mest lyssnat 2020

Det mest populära avsnittet under 2020 var det med Gelatos grundare Henrik Müller-Hansen som vi gjorde i två versioner (på engelska och svenska). Henrik delade passionerat med sig av Gelatos utveckling och hur han ser att grafiska företag kan se på branschens utveckling och vilka möjligheter som finns. Lyssna på avsnittet här.

Näst mest lyssnat blev intervjun med Tomas Olsson på Olsson & Co och hans ofiltrerade berättelse om hur pandemin påverkat hans företag kraftigt och hur man hanterat situationen. Lyssna här.

Du lyssnar enkelt på alla avsnitten – kanske i bilen eller under löprundan – på Spotify, Apple Podcasts eller direkt på Branschkoll.se.

Här är alla avsnitt:

Skogens missförhållanden fortsätter uppmärksammas i ny kampanj av Naturskyddsföreningen

Skogen tystar i det tysta och den biologiska mångfalden i skogen sägs vara i akut kris, det här vill Naturskyddsföreningen nu rikta fokus mot i nya kampanjen ”Tyst skog”.

Vykorts-app vann guld i Svenska Designpriset – kraftigt ökade volymer

(Fotograf: Jenny Jurnelius)

Bara under december 2020 skickades över 1,3 miljoner vykort från tjänsten.

Grafisk koncern startar nytt företag för skyddsprodukter

Framtidens lagerrobot enligt Elon Musk – Eftermonteras på befintliga lagerlokaler

Elon Musk är kanske hetast i världen just nu – och när han uppmärksammar något så tenderar det att få spridning

Roupéz lanserar nytt varumärke – produkter med tryck till företag och privatpersoner

Med fokus på e-handel och smidig produktdesign.

Trovärdighetsproblem för FSC efter Sveaskogs allvarliga överträdelser

(Bilder: Sveaskog)

FSC är i blåsväder igen efter att statliga Sveaskog flera gånger begått högsta nivån av regelbrott mot FSC-reglerna. FSC tillbakavisar kritiken.

Snabbväxande svensk fotobokstjänst tar in 100 miljoner från välkänd investerare

Lina Andersson grundade succébolaget 2017. (Bilder: Press)

2020 omsatte man 75 miljoner kronor – de 25 anställda ska nu bli 50. (mer…)

Network Innovation fokuserar på NI Solutions – ska utvecklas med nya verksamheter

Magnus Lundgren ska tillsammans med kollegorna utveckla NI Solutions som nu får fullt fokus hos Network Innovation.

Vid årsskiftet flyttades Network Innovations avdelning Premium Brands till systerbolaget Tura Scandinavia. På Network Innovation läggs nu fullt fokus på att utveckla NI Solutions. (mer…)

En öl för varje insläppt mål – personifierat print när det är som bäst

Målvakten Willy Caballero till vänster håller upp sin öl. (Bild: Twitter)

Fotbollsspelaren Lionel Messi har slagit världsrekord i flest mål för en enskild klubb – hyllas nu av sponsorn med unika etiketter.