Göteborg

Mercus Yrkeskläder söker tryckare och broderare

Har du ögonmått?

Vi söker en kollega till vår tryck- & brodyravdelning i Göteborg

Vi är ett företag som älskar våra kunder, värnar om våra anställda och gillar att hitta lösningar. I vårt sortiment har vi arbetskläder, skyddsskor, personliga skyddsprodukter, profilprodukter och alla tänkbara tillbehör till det. När våra kunder handlar arbetskläder så önskar de allra flesta sin företagslogga på sina plagg. Detta gör vi med transfertryck eller som brodyr. I alla våra butiker har vi tryckmaskiner och trycker kundens plagg på plats. Vi har också en produktionsenhet i Göteborg som utför brodyr på kläder, väskor, kepsar, handdukar mm. Produktionsenheten servar också alla våra åtta butiker med brodyr och vid större tryckorders. Det är till vår produktionsenhet vi nu söker dig med känsla för färg, material och ett bra ögonmått. Du gillar ett högt tempo i kombination med noggrannhet.

En arbetsdag kan innebära att testbrodera inför en väskbeställning och personpacka 40 ordrar, en annan dag tryck av 1000 t-shirts. Arbetsmängden varierar utifrån våra kunders beställningar. Inför säsonger som jul och sommar är det extra mycket då många av våra kunder beställer julklappar och sommarpresenter med tryck eller brodyr.

Varje order ska förädlas, packas och skickas antingen direkt till kund eller till en av våra andra butiker.

Du kommer att ha nära samarbete med våra säljare och du ingår i teamet på Ringön med kollegor i butik, på innesälj, utesälj och i produktion. Alla har vi inställningen att bidra till att skapa en enklare vardag för varandra och våra kunder.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

Tjänsten innefattar…

Applicering av loggor på produkter i form av transfertryck och brodyr
Beställa brodyrkort
Orderplock och -pack
Bokning av transport
Vid behov stötta upp i butik

Du är…
Har känsla för färg, material och att måtta på fri hand
Kan kombinera att vara effektiv och noggrann på samma gång
Stresstålig
Har ett gott ordningssinne.
Utåtriktad, engagerad och sprider ditt engagemang.
Ansvarsfull, strukturerad och har lätt att skapa förtroende.

PLACERINGSORT: GÖTEBORG

TJÄNSTEN TILLSÄTTS OMGÅENDE.

LÖN ENL HANDELSAVTAL

ANSÖKAN:

Maila din ansökan senast den 21 juni. Urval kommer att ske löpande, så vänligen ansök snarast.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons