Logga in

Mercus Yrkeskläder söker Butikssäljare

29 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Gillar du att möta kunder hela dagen och är lyhörd för kundens behov och önskemål då kan detta intressera dig. Vi söker en kollega som är utåtriktad, stresstålig och älskar försäljning och service.

Du är självgående och tar initiativ men vill vara del i ett gott gäng. Du ser inga hinder med varierande tempo och varierande butiksuppgifter. Du kommer att arbeta med försäljning och in- och utleveranser. En dag i butiken kan innebära en hektisk förmiddag med många kunder inne samtidigt och en eftermiddag där utrymme ges att plocka upp nyinkomna varor och vika och exponera varor.

Förutom att sälja arbetskläder och arbetsskor så trycker du också kundens logga på plaggen på plats i butik, sk transfertryck. Alla vi säljare i butik har också ett eget avdelningsansvar, men självklart hjälps vi åt när det behövs – allt för våra kunders bästa!

Vi har åtta butiker i syd/västra Sverige. Många av våra kunder återkommer flera gånger i veckan och vi sätter stort värde på att få våra kunder att känna sig välkomna och uppmärksammade. Då det i synnerhet är företagskunder vi jobbar med är en del i jobbet att upprätta sortimentslistor mm. Vi har välfyllda butiker med ett sortiment som matchar våra kunders behov. Bland våra kunder hittar vi snickare, anläggare, chaufförer, målare, fastighetsskötare, lokalvårdare, servicetekniker, mässpersonal, platschefer, inköpschefer och ägare till bolag inom dessa branscher.

Tjänsten är lämplig för dig som;

  • har erfarenhet av försäljning & service och är bra på att ställa frågor till kunden
  • är pålitlig och har sinne för ordning och reda
  • är självgående, en god teamspelare och inte rädd att hugga i när det är högt tryck
  • har datorvana och har jobbat i något affärssystem, Pyramid är meriterat
  • kanske jobbat i en sportbutik

Du som börjar jobba med oss kan vänta dig ett varierande butiksarbete med goa kunder och ett glatt gäng kollegor i butiken på Kämpevägen 31. Våra butiker håller öppet på vardagar då kunderna är i full gång, inte på helgerna. Vi har ett butikskoncept och ett gemensamt bassortiment i alla våra åtta butiker så att kunderna känner igen sig oavsett i vilken butik dom besöker. Men varje lokal butik har stort utrymme att skapa en levande butik utifrån sina idéer och du har alla möjligheter att vara med och utveckla butiken och dig hos Mercus.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som kollegor på tryckeriet, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.

Här är branschens 21 superföretag inom print och promotion

Några av de företag som kvalat in på Bisnodes lista över svenska superföretag.

Branschkoll har ännu en gång gått igenom den långa listan över ”superföretag” och letat upp de bolag som verkar i de branscher vi har koll på så att säga. Hör företagen berätta om vad som står bakom framgångarna.