Merchandise World skjuts upp igen

Den brittiska branschmässan Merchandise World (som anordnas av BPMA och Sourcing City) skjuts upp igen, nya datumen blir 23-24 juni 2021. Alla som företag som avbokar före 31 mars får tillbaka sin pengar.

– Det är en besvikelse att behöva skjuta upp Merchandise world igen, men vi hoppas alla förstår hur vi har tänkt. När vi väl ses igen så är det den perfekta möjligheten för oss alla att driva våra verksamheter framåt, säger David Long som är vd på Sourcing City, i ett pressmeddelande.

Annons

Konjunkturen: Grafisk bransch bättre än övrig industri och reklambranschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Scandbook stänger slutgiltigt i Smedjebacken

Ämnen i artikeln: Scandbook
Ämnen i artikeln: Scandbook
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny byråledare på Ineko

Ämnen i artikeln: InekoIntellecta
Ämnen i artikeln: InekoIntellecta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Baldursson först med planprinter från Inca

Ämnen i artikeln: BaldurssonFujifilm
Ämnen i artikeln: BaldurssonFujifilm
redaktionen@branschkoll.se
Annons

CGP-certifiering till Elanders

Ämnen i artikeln: Elanders
Ämnen i artikeln: Elanders
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Snabba tryckofferter med molnbaserad prissättning

Ämnen i artikeln: Arifiq

Företaget Arifiq Development har utvecklat en prissättningstjänst för trycksaker som kopplas till tryckeriets kalkylsystem. Resultatet är direkta offerter, på alla typer av trycksaker, som kunderna själva tar fram i ett webbgränssnitt.

– Med vår lösning kan trycksaksköparna själva räkna ut priset på trycksaker och hindras därmed inte i sin köpprocess, säger Carina Karlsson som är vd för Arifiq.

Det unika med Arifiqs lösning är att den bygger på data från kalkylsystemet och inte fasta tabeller. Det finns näst intill oändliga valmöjligheter i och med detta.

84% av Sveriges befolkning handlar idag via internet, enligt undersökningen Svenskarna och internet 2012, och e-handelns omsättning ökar snabbt. Arifiq skriver i ett pressmeddelande inför Print-mässan att deras lösning gör det möjligt för trycksaksbranschen att komma ikapp många andra marknader, vad gäller möjligheten till e-handel för alla typer av trycksaker.

– De flesta reklambyråer vill nyttja sin kreativa förmåga och har kunder som kräver snabba prisuppgifter. Nu ger vi tryckerierna möjlighet att ge sina trycksaksbeställare pris rakt över disk och när som helst på dygnet, säger vd Carina Carlsson.

Testa själv på printinmind.se. Arifiq Development ställer ut på mässan Print 2013 den 5-7 februari.

Ämnen i artikeln: Arifiq
redaktionen@branschkoll.se
Annons

StroedeRalton på väg flytta produktionen till Danmark

Ämnen i artikeln: StroedeRalton
Personalen på StroedeRalton i Helsingborg har fått erbjudande om att flytta med över sundet. (Bild: Pressbild)

StroedeRalton meddelar att man har ”påbörjat en översyn av produktionsanläggningarna i Sverige och Danmark för ökad konkurrenskraft på marknaden”. Även om

StroedeRalton meddelar att man har ”påbörjat en översyn av produktionsanläggningarna i Sverige och Danmark för ökad konkurrenskraft på marknaden”. Även om

Ämnen i artikeln: StroedeRalton
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Elanders ökar marginalen

Ämnen i artikeln: Elanders
Ämnen i artikeln: Elanders
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kaplan Guldnyckelns nya huvudsponsor: Tar hit guru inom dagligvaruhandeln

Ämnen i artikeln: GuldnyckelnSwedma
Tescos förre vd Terry Leahy - huvudtalare på Guldnyckeln 2013

En av världens mest inflytelserika visionärer inom detalj- och dagligvaruhandeln blir årets huvudtalare på Guldnyckeln – vilket möjliggörs genom att Kaplan RM går in som ny huvudsponsor till tävlingen – skriver Swedma i ett pressmeddelande. – Tescos förre vd Terry Leahy var ledande i handelns tjänsterevolution på 00-talet och är nu en tongivande missionär för loyalty management och…

En av världens mest inflytelserika visionärer inom detalj- och dagligvaruhandeln blir årets huvudtalare på Guldnyckeln – vilket möjliggörs genom att Kaplan RM går in som ny huvudsponsor till tävlingen – skriver Swedma i ett pressmeddelande.

– Tescos förre vd Terry Leahy var ledande i handelns tjänsterevolution på 00-talet och är nu en tongivande missionär för loyalty management och den 21 mars står han på scen vid Guldnyckeln i Stockholm, säger Eva-Lotta Laurin, vd för Swedma.

Terry Leahy, är hyllad världen över för det banbrytande arbete han utfört under sina 14 år som koncernchef för den brittiska dagligvarukedjan Tesco, i dag världens näst största detaljhandelsföretag. Tesco är en så lyckad framgångssaga att Terry Leahy har adlats för sitt arbete.

– Vi vill lyfta frågan om lönsamma kundrelationer till den nivå där den hör hemma – högst upp i företagens organisationer och ledningsgrupper. Att då tillsammans med Guldnyckeln kunna erbjuda sir Terry Leahy som huvudtalare, med efterföljande paneldebatt i vilken han kommer delta, är väldigt spännande, säger Johan Nordenström, vd för Kaplan RM i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: GuldnyckelnSwedma
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Modin tryckoffset har förvärvat Jour-Tryck

Ämnen i artikeln: Modin Tryckoffset
Ämnen i artikeln: Modin Tryckoffset
redaktionen@branschkoll.se
Annons