Merchandise World skjuts upp igen

Den brittiska branschmässan Merchandise World (som anordnas av BPMA och Sourcing City) skjuts upp igen, nya datumen blir 23-24 juni 2021. Alla som företag som avbokar före 31 mars får tillbaka sin pengar.

– Det är en besvikelse att behöva skjuta upp Merchandise world igen, men vi hoppas alla förstår hur vi har tänkt. När vi väl ses igen så är det den perfekta möjligheten för oss alla att driva våra verksamheter framåt, säger David Long som är vd på Sourcing City, i ett pressmeddelande.

Annons

Stefan Ivarsson ny vd för Xerox

Ämnen i artikeln: Xerox

Stefan Ivarsson har utsetts till ny vd för Xerox Sverige. Stefan har arbetat sex år inom Xerox och ansvarar i dag för Xerox storkundsförsäljning (Large Enterprise Operations). Han efterträder Arnaud Linquette, som går vidare till andra uppdrag inom Xerox.

I den nya rollen som vd får Ivarsson en sammanhållande roll över Xerox tre affärsben; kanalen, grafisk industri och storkundsförsäljning. Han behåller samtidigt rollen som försäljningschef över Xerox storkundsförsäljning.

– Ett av våra tydligaste mål är att öka tjänsteinnehållet i det vi säljer. Vi ska växa kraftigt inom MPS och kommunikation och marknadsföringstjänster. I vår satsning kommer vårt partnernätverk att bli ännu viktigare och här kommer vi att lägga mycket krut kommande året, säger Stefan Ivarsson i en kommentar

Stefan har arbetat på Xerox sedan 2008 och var fram till 2011 ansvarig för Xerox kanalorganisation. Innan Xerox tillbringade Stefan elva år på IBM i olika försäljnings- och marknadsroller. Mellan 2003 och 2006 var Ivarsson stationerad i Boulder, Colorado där han arbetade som produktchef inom marknadsföring för printverksamheten.

– Xerox har en spännande tid framför sig och vi har en väldigt stark position på marknaden för MPS-lösningar. Nu tar vi ett stort steg mot att ”tjänstefiera” vårt erbjudande ytterligare för att skapa värde både för våra kunder och partners. Vårt fokus kommer vara att fortsätta vinna marknadsandelar och öka försäljningen hos våra partners, säger Stefan Ivarsson.

Stefan Ivarsson började i sin roll som vd för Xerox Sverige den 1 februari 2014.

Ämnen i artikeln: Xerox
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tidningen Chic i lyckad print-comeback

I höstas gjorde modemagasinet Chic comeback i tidningshyllorna. Omfånget ökade till 164 sidor, priset höjdes till 49 kr och magasinet fick limbunden rygg och tjockare papper. Tidigare kom tidningen ut två gånger per månad men i år ges den ut med ”bara” fyra nummer. Första utgåvan sålde över 26 000 lösnummer. Första numret gav ”god vinst” enligt förlaget.

– I år ger vi bara ut fyra nummer men om nästa utgåva ger lika bra utfall som den förra vill vi ge ut Chic sex gånger per år. Det blir en mer regelbunden periodicitet och läsarna efterfrågar detta. I det skedet kommer vi även att koppla på möjligheten att prenumerera. Samtidigt är vi ödmjuka inför utmaningen och marknaden. Denna gång skyndar vi långsamt – och lönsamt, säger chefredaktör Charlotta Flinkenberg i en kommentar.

Foto: Magnus Ragnvid

redaktionen@branschkoll.se
Annons

CirclePrinters investerar 35 miljoner i efterbehandlingsutrustning

Ämnen i artikeln: Circle Printers
Ämnen i artikeln: Circle Printers
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Olsson & Co:s grundare prisad av kund

Ämnen i artikeln: Olsson & Co
Ämnen i artikeln: Olsson & Co
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Beab och Markjet blir Boxon Systems

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kartongtillverkningen i Djupafors läggs ner

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Manroland Sheetfed sålde 100 pressar och gjorde vinst

Ämnen i artikeln: Manroland
Ämnen i artikeln: Manroland
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Dagstidningar börjar tryckas dagtid

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Skriver globalt print management-avtal med Unilever

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Finskt rulltryckeri rekonstruerade

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]