Merchandise World skjuts upp igen

Den brittiska branschmässan Merchandise World (som anordnas av BPMA och Sourcing City) skjuts upp igen, nya datumen blir 23-24 juni 2021. Alla som företag som avbokar före 31 mars får tillbaka sin pengar.

– Det är en besvikelse att behöva skjuta upp Merchandise world igen, men vi hoppas alla förstår hur vi har tänkt. När vi väl ses igen så är det den perfekta möjligheten för oss alla att driva våra verksamheter framåt, säger David Long som är vd på Sourcing City, i ett pressmeddelande.

Annons

Vinner upphandling till kommun värd 20 miljoner

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Danska skjortor på svenska poliser

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De får dela på leverans av arbetskläder till ambulanspersonal

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Adobe lanserar ny lösning för AI-genererade bilder

Oavsett erfarenhet kan alla skapa bilder, ljud, vektorer, videor och 3D-grafik. Det är revolutionernade!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Roland lanserar budget-flatbäddsskrivare i Europa

Ämnen i artikeln: Roland

”Utmärkt balans mellan funktionalitet och pris.”

Roland meddelade nyligen lanseringen av EU-1000MF, en storformat UV-LED flatbäddsskrivare, på den europeiska marknaden.

EU-1000MF klarar av att trycka på ett brett spektrum av material, upp till 95 mm tjocka, för en mängd olika tillämpningar, inklusive skyltgrafik, event- och butiksdisplayer, inredning och små upplagor av högkvalitativa specialanpassade varor som kan utöka kundernas tryckverksamhet.

Tony Miller, chef för den globala försäljnings- och marknadsföringsdivisionen, säger:

– EU-1000MF är en produkt med utmärkt balans mellan funktionalitet och pris. Hittills har EU-1000MF endast sålts i vissa regioner. Genom att utöka försäljningsområdet till den europeiska regionen syftar vi till att skapa nya möjligheter för att hjälpa våra kunder att expandera sina verksamheter och öka försäljningen.

EU-1000MF finns i två modeller, 4-färg eller 6-färg, med skrivhuvuden i en förskjuten formation för utskrift upp till 27,6 m2/h i 720 x 600 dpi CMYK-läge, vilket gör det möjligt att hantera cirka nio styva 1.220 x 2.440 mm skivor per timme.

UV-bläcket torkar direkt, vilket gör det snabbtorkande och möjligheten att trycka direkt på en mängd olika material såsom akryl, PETG, PVC, skum, PC, trä och aluminiumkompositplattor.

Ämnen i artikeln: Roland
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ätbar biljett med hampa vann guld i Cannes reklamtävling

”Buy the ticket, take the ride”

Minns ni Berlins lokaltrafik (Berliner Verkehrsbetriebe) i folkmun BVG som för sisådär fem år sedan tog fram en sko tillsammans med Adidas som fungerade som årskort?

Nu har man om möjligt överträffat sig själva när man tagit fram en ätbar biljett, bestruken med hampaolja för att ”hjälpa resenärerna hantera julstressen”.

Biljetten och dess tillhörande reklamfilm har vunnit guld i Cannes Lion, ett av reklamvärldens mest prestigefyllda priser.

– En ätbar biljett bestruken med hampaolja för en lugn åktur är ett roligt sätt att använda trycksaker, för att citera Hunter S Thompson ”Buy the ticket, take the ride”.

Jens Waernes, en av jurymedlemmarna, motiverade beslutet.

Se hur det fungerar i den välgjorde reklamfilmen här nedan.

Printpower.eu har skrivit om den vinnande biljetten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

UF-företag vann ”årets innovation” för sin smarta förpackning

”Kan ha stora affärsmöjligheter på lång sikt.”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hemlighetsfullt samarbete för att ta fram en helt ny produkt eller råvara från skogen

Det finska samarbetet ska vara i mål med sitt projekt senast 2027.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Firar 87 världscupssegrar med specialförpackning i limited editon

Barilla hyllar Mikaela Shiffrins historiska 87:e världscupseger i alpin skidåkning med ett specialdesignat pastapaket i begränsad upplaga.

Förpackningen innehåller pasta i form av siffrorna ”8” och ”7” och totalt har 87 specialutgåvor av paketet producerats, varav 86 kommer att signeras av Mikaela Shiffrin inför auktionen och försäljningen.

Paketen kommer auktioneras ut till förmån för välgörenhet via plattformen Charity Stars, där intäkterna går till ideella organisationen Food for Soul. Barilla har haft ett långvarigt partnerskap med Shiffrin och lanserar även en 87 sekunder lång film för att fira hennes prestationer, skriver man i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Apak publicerar hållbarhetsredovisning: Fokuserar på samarbete med kunder och leverantörer

Ska nå nettonollutsläpp utan klimatkompensation.

redaktionen@branschkoll.se
Annons