Merchandise-kungen kliver fram och gör sin grej

skaermbild

Rockband i allmänhet och det här bandet i synnerhet borde använda sin scenvana till att hålla föreläsningar om hur man säljer promotion. 

I ett Facebookinlägg uppmanar bandet Metallica sina följare att rota fram gamla t-shirts och posta en bild på sig själv under taggen #metallicatshirtday. Samtliga bilder kommer sedan visas upp på Metallicas webbplats fredagen den 2 november. Då kommer även bandet lotta fram en vinnare bland ”bidragen”, vinnaren får ett Justice Deluxe Box Set (Deluxe Boxen är kronan på verket i ett hav av merchandise).

Hela tshirt-kampanjen är en del i lanseringen av deras nysläpp av bandets skiva And Justice for All som firar 30 års jubileum och som nu ska ges ut i en ”remastered version”. Inför lanseringen har bandet/företaget lyckats ta fram inte färre än 25 unika produkter som kostar allt från 11 dollar upp till 220 dollar.

Säga vad man vill om deras musik, men merchandise kan de. Släppa en skiva på nytt, alltså ingen ny skiva, utan en ompaketering av befintligt material. Sälja skivan tillsammans med inte färre än 25 kringprodukter och engagera tiotusentals fans världen över i en kampanj som generar massvis med marknadsföring.

metallica
Ett axplock av de produkter som Metallica tagit fram till nysläppet av deras debutalbum. Bild: Metallica.
Annons

Vd-byte på etikett- och förpackningsjätte

all4lables
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Förpackningstryck: Det avgör när Nestlé väljer digitalt eller offset

IMG 0734 1800

✔️Panelsamtal om ”inkjetrevolutionen” inom förpackning ✔️Så tänker storföretaget Nestlé i valet av förpackningstryck ✔️”Det är ett paradigmskifte”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boxon ska dubbla omsättningen och växa på nya marknader

IMG 0261 1800
Ämnen i artikeln: BoxonEtikett

✔️Boxon Groups vd Fredrik Ståhl om femårsplanen ✔️Ska dubbla omsättningen till 4 miljarder kronor ✔️Hoppas etablera sig i 5-6 nya länder ✔️Ökad e-handelsförsäljning och nya digitala kliv

Ämnen i artikeln: BoxonEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Walki investerar i ny produktionslinje för cirkulära förpackningsmaterial

walki2 1800
Ämnen i artikeln: Walki

Walki Group har investerat över sex miljoner euro i en ny produktionslinje vid sin anläggning i Steinfurt, Tyskland, för att stödja övergången till fiberbaserade förpackningsmaterial.

Ämnen i artikeln: Walki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De höjer priset på well

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nystartad ÅF av arbetskläder i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons