Medieinvesteringarna ökade under sommaren – planar ut i de tryckta medierna

Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print eller Branschkoll Promotion. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
Filmen om: Dixa – Communication is easy

I en serie inlägg fram över kommer Branschkoll att länka till filmer som företag i kommunikationsbranschen har gjort för att marknadsföra sina verksamheter. Håll utkik efter titeln ”Filmen om” om du vill se fler.
Först ut är tryckeriet Dixa i Stockholm som erbjuder tjänster inom tryckproduktion, profilreklam, displaysystem & grafisk design. I filmen använder man uttryck som ”stärk ditt varumärke” och ”vi förverkligar dina grafiska visioner”. Avslutande slogan är ”Communication is easy” som är en tydlig signal till kunderna att man på ett enkelt sätt vill hjälpa dem att lyckas med sin tryckta kommunikation.
När detta inlägg publiceras har filmen haft 458 visningar på Youtube under de senaste tre månaderna.
Utöver reklamfilmen om företaget har man även ett antal utbildande filmer om till exempel färghantering och arbetsflöden. Alla filmer finns på Dixas Youtube-kanal.
Se filmen Filmen om Dixa här:
ARVE Error: need id and providerVistaprint köper webbhotell för 800 miljoner kronor

Här är de nominerade i Arkitektkopias reklamtävling Inhouse

Nu är de nominerade bidragen i årets upplaga av Arkitektkopias tävling Inhouse klara. Reklamtävlingen för inhouseproducerad reklam drog i år in 150 bidrag, vilket är en ökning med fem stycken från förra året. 30 bidrag är nu nominerade i de sex kategorierna.
– Det var som alltid i tävlingssammanhang svårt att välja bort bidrag, men vi känner oss mycket nöjda med de som vi valt att nominera, säger Meg Tivèus som är juryordförande och styrelseordförande i Arkitektkopia i ett pressmeddelande.
Vinnarna koras vid Inhousegalan på Berns den 14 februari.
De nominerade bidragen är:
Bästa Trycksak
- Parks & Resorts – Skara Sommarland Förpackningsdesign
- Parks & Resorts – Gröna Lund Förpackningsdesign
- Svenska Spel – Nöjesplånboken
- Svenska Spel – Sanningar & Myter
- Vindelns Folkhögskola – Kurskatalog
- Wermlands Opera – affisch Johannespassionen
Bästa Expo
- Fazer Food Services – ”Mata inte sopmonstret”
- If – Send a song
- Scanpix – TT fyller 90 år
- SkiStar – Vinterland
- Swedbank – Bonde möter bonde Telge – Kringelfestivalen
Bästa DR
- ICA Sverige – Årets första julklapp
- Klarna – Julkort
- Mackmyra – Extra Rök
- SABO – Bopris 2011
- Telge – El vis
- Universum – The World’s Most Attractive Employers
Bästa Kampanj Småföretag
- Ebeco – Hjälp din kund att spara energi
- Mackmyra – Extra Rök
Bästa Kampanj
- ICA Sverige – ICA To Go
- ICA Sverige – Grill
- Kjell & Company – Koppla av/på
- Parks & Resorts – Twister på Gröna Lund
- SkiStar – My SkiStar
- SVT – Maestro
- Unionen – Vässa lönen
Årets Marknadsavdelning
- Jula
- Mekonomen
- SkiStar
Heimer & Company i Falun får ny ägare

Ipad tappar andelar

Tryckfolket visar upp förpackningar

Facket hotar med strejk på Strålfors

Reklamservice i Halmstad investerar i plastlina

Elanders aktie ger utdelning igen
