Logga in

Mediaformat söker Produktionsledare

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

ARBETSUPPGIFTER

Som produktionsledare är du kontaktperson och ytterst ansvarig för produktioner till företagets kunder. Det innebär att du sköter all logistik kring de beställningar som kommer in och involverar berörda parter internt och externt. Du återkopplar löpande till kund gällande pågående och avslutade projekt.

När nya beställningar kommer in från säljaren är det ditt ansvar att:

* Samla in nödvändig information som mått, originalunderlag och önskemål från kund
* Beställa all printproduktion, skyltar och system kopplade till ordern
* Ansöka om bygglov kopplat till en beställning
* I samråd med arbetsledare planera montagejobb och ansvara för att material och information finns tillgängligt vid montagetillfälle
* Sammanställa orders för fakturering när leveransen är avslutad

Tjänsten passar dig som är i början av din karriär och trivs i roller där du får ta stort eget ansvar för ditt arbete. Du har erfarenhet av att arbeta med service och vill fortsätta utvecklas inom det på ett snabbt växande bolag med medarbetaren i fokus.

VI SÖKER DIG SOM

* Har en slutförd gymnasial utbildning
* Har erfarenhet av arbete inom service eller administration
* Har professionell kunskap i svenska då arbetet sker på detta språk
* Har goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har B-körkort samt kunskaper i engelska eller polska då man på sikt kommer arbeta mot den polska marknaden.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, flexibel och strukturerad. Det innebär att du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och uppnår eller överträffar kunders förväntningar genom dina goda tidplaner och noggrannhet. Du tar vid förändrade förutsättningar tag i aktiviteter för att hitta lösningar och kan snabbt prioritera mellan olika uppgifter.

ÖVRIG INFORMATION

* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Bromma, Stockholm

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.