Logga in

Mediaformat söker Produktionsledare

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

ARBETSUPPGIFTER

Som produktionsledare är du kontaktperson och ytterst ansvarig för produktioner till företagets kunder. Det innebär att du sköter all logistik kring de beställningar som kommer in och involverar berörda parter internt och externt. Du återkopplar löpande till kund gällande pågående och avslutade projekt.

När nya beställningar kommer in från säljaren är det ditt ansvar att:

* Samla in nödvändig information som mått, originalunderlag och önskemål från kund
* Beställa all printproduktion, skyltar och system kopplade till ordern
* Ansöka om bygglov kopplat till en beställning
* I samråd med arbetsledare planera montagejobb och ansvara för att material och information finns tillgängligt vid montagetillfälle
* Sammanställa orders för fakturering när leveransen är avslutad

Tjänsten passar dig som är i början av din karriär och trivs i roller där du får ta stort eget ansvar för ditt arbete. Du har erfarenhet av att arbeta med service och vill fortsätta utvecklas inom det på ett snabbt växande bolag med medarbetaren i fokus.

VI SÖKER DIG SOM

* Har en slutförd gymnasial utbildning
* Har erfarenhet av arbete inom service eller administration
* Har professionell kunskap i svenska då arbetet sker på detta språk
* Har goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har B-körkort samt kunskaper i engelska eller polska då man på sikt kommer arbeta mot den polska marknaden.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, flexibel och strukturerad. Det innebär att du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och uppnår eller överträffar kunders förväntningar genom dina goda tidplaner och noggrannhet. Du tar vid förändrade förutsättningar tag i aktiviteter för att hitta lösningar och kan snabbt prioritera mellan olika uppgifter.

ÖVRIG INFORMATION

* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Bromma, Stockholm

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)