Logga in

Mediaformat söker Produktionsledare

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

ARBETSUPPGIFTER

Som produktionsledare är du kontaktperson och ytterst ansvarig för produktioner till företagets kunder. Det innebär att du sköter all logistik kring de beställningar som kommer in och involverar berörda parter internt och externt. Du återkopplar löpande till kund gällande pågående och avslutade projekt.

När nya beställningar kommer in från säljaren är det ditt ansvar att:

* Samla in nödvändig information som mått, originalunderlag och önskemål från kund
* Beställa all printproduktion, skyltar och system kopplade till ordern
* Ansöka om bygglov kopplat till en beställning
* I samråd med arbetsledare planera montagejobb och ansvara för att material och information finns tillgängligt vid montagetillfälle
* Sammanställa orders för fakturering när leveransen är avslutad

Tjänsten passar dig som är i början av din karriär och trivs i roller där du får ta stort eget ansvar för ditt arbete. Du har erfarenhet av att arbeta med service och vill fortsätta utvecklas inom det på ett snabbt växande bolag med medarbetaren i fokus.

VI SÖKER DIG SOM

* Har en slutförd gymnasial utbildning
* Har erfarenhet av arbete inom service eller administration
* Har professionell kunskap i svenska då arbetet sker på detta språk
* Har goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har B-körkort samt kunskaper i engelska eller polska då man på sikt kommer arbeta mot den polska marknaden.

Som person är du serviceinriktad, noggrann, flexibel och strukturerad. Det innebär att du har en vilja och förmåga att hjälpa andra och uppnår eller överträffar kunders förväntningar genom dina goda tidplaner och noggrannhet. Du tar vid förändrade förutsättningar tag i aktiviteter för att hitta lösningar och kan snabbt prioritera mellan olika uppgifter.

ÖVRIG INFORMATION

* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Bromma, Stockholm

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Växande Postemballage i Jönköping investerar i ökad kapacitet och fler tjänster

Postemballage i Jönköping hjälper tryckerier med både tryck på kuvert och med förpackningar för frakt. Men man gör också profilprodukter, kuvertering, printning, fals- och plock, inplastning och annat inom distribution. Under det gångna året har man växt ytterligare och nu investerar man i ökad kapacitet och fler tjänster. (mer…)

Danagårdlitho marknadsför sina miljösatsningar med ny film

Danagårdlitho berättar i en film om hur man jobbar med miljö- och klimatfrågor.

I en tre minuter lång film berättar Linn om hur tryckeriet Danagårdlitho tänker kring trycksaker och miljö. (mer…)

Debatt: Ta bort priskorgarna i offentliga upphandlingar av trycksaker

Grafiska företag fyller ofta i stora priskorgar i samband med anbud i offentliga upphandlingar. Priserna blir snabbt gamla och tar orimligt mycket tid att fylla i.

Offentliga upphandlingar inom grafisk bransch tar orimligt stora resurser för inblandade företag på grund av upphandlingsprocessen och att många tilldelningar överklagas till domstol. Här presenteras en idé på hur man skulle kunna utveckla och förenkla processen.

Tryckeriet Moo erbjuder sina kunder att investera i bolaget

Moo.com planerar att ta in kapital från sina kunder.

Online-tryckeriet Moo, med produktionsanläggningar i England och USA, undersöker intressent bland sina över en miljon kunder att bli gräsrots-finansiärer.

Smurfit Kappa lanserar leksaker i wellpapp

Smurfit Kappa har lanserat en kollektion med leksaker av papper

4evergreen – en ny allians för fiberbaserade förpackningar

4evergreen är en ny industriallians för aktörer inom fiberbaserade förpackningar. Bland medlemmarna finns flera tunga namn inom förpacknings- och pappersindustrin. (mer…)

Svenskproducerade trycksaker är bäst för miljön – ”blir standard för att beräkna CO2-avtryck för trycksaker”

Åtta.45 är det första svenskägda tryckeriet att certifieras för användning av Climate Calc – som beräknar en trycksaks CO2-avtryck. Nu ska många fler följa efter. (mer…)

Digaloos grundare går vidare – här berättar han varför

Efter försäljningen av Digaloo till Taberg Media Group i mars 2018 väljer nu vd:n Jannes Dahlgren att lämna företaget. (mer…)

Workflow Summit: Finns det för mycket mjukvara i grafisk bransch?

Den 12 november var det dags för den grafiska branschen att lära sig mer om automatisering och arbetsflöden när Grafkoms Workflow Summit 2019 hölls i Stockholm. (mer…)