Stockholm

Master Design söker Senior Grafisk Designer

Senior Grafisk Designer

Master Design söker även en junior Grafisk Designer

Du kommer att verka på vår Inhouseavdelning som har till huvuduppgift att vara support till vår sälj- och inköpsorganisation. I din roll kommer du att skapa designförslag och kommunikation på profilprodukter/kläder som berättar kundens historia, värdeord, syfte och olika budskap. Idéskisser är ett viktigt verktyg för vår säljavdelning.

För att du skall lyckas i din roll behöver du inför en större pitch läsa på om våra kunders grafiska identitet, budskap, historia, värdegrunder mm och kunna utifrån detta skapa ett designförslag anpassat till kundens mål och behov.

Du kommer även vid behov vara en del i den produktion av korrektur och skapa tryckunderlag för godkännande till kund och som produktionsunderlag till våra leverantörer/tryckerier.

Dina kreativa idéer gör oss unika och du är vår idéguru.

Vi söker dig som:

  • Har flera års yrkeserfarenhet som grafisk designer/AD på reklambyrå, marknadsavdelning eller liknande.
  • Har någon form av relevant utbildning inom grafisk design och typografi.
  • Har ett intresse och talang för merchandise, profilprodukter, kläder och design.
  • Vara van vid att hantera hela processen från idé och skiss till produktion.
  • Har mycket goda kunskaper och arbetar obehindrat i InDesign, Illustrator och Photoshop (Adobe-sviten).
  • Behärskar flytande svenska i tal och skrift och behärskar engelska väl.
  • Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet så som Outlook, Excel samt Word och PowerPoint.
  • Är van att arbeta i både MAC och PC-miljö.

Meriterande:

  • Har kunskaper inom HTML och CSS.
  • Har kunskaper inom trycksaksproduktion och andra tryckprocesser.
  • Har kunskap för enklare produktfotografering.
  • Har erfarenhet av att utveckla och designa grafiska profiler.
  • Har du dessutom erfarenhet från vår bransch så är det ett plus.

Som person är du:

  • Kreativ och formsäker med koll på trender.
  • Prestigelös och kan snabbt växla fokus och arbetsuppgifter.
  • Lyhörd och kommunikativ, argumenterar objektivt för att hitta de bästa lösningarna.
  • Hög social kompetens då du är en nyckelspelare vid våra kreativa kundmöten och större upphandlingar.
  • Din kreativa förmåga behöver balanseras med struktur och ordning då din arbetsroll består av projektledning.
  • Du behöver kunna validera varje projekts tidsåtgång för kreativitet beroende på slutproduktens syfte och kundförväntan.
  • Du är en positiv och lösningsorienterad lagspelare.

Anställning: Heltid,  från och med december (så snart som möjligt)

Sista ansökningsdag 2021-12-10 (Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag)

Skicka din ansökan med CV, personligt brev och löneanspråk till rekrytering@masterdesign.se

Bifoga din portfolio eller hänvisning till tidigare case i din ansökan.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

IDÉs ”kronprins” Kjetil Amundsen talar på Print Next

Han leder sedan en tid tillbaka Nordens största profilaktör IDÉ House of Brands – nu delar han med sig av sina tankar om framtiden för fysisk kommunikation.

Kjetil Amundsen blev nyligen vice koncernchef på ett av Nordens största profil- och reklamföretag – Idé House of Brands med en omsättning en bra bit norr om 500 miljoner. Innan detta hade han samma roll på Norges största grafiska koncern 07 Media.

Nu kommer han till Print Next den 24 november i Stockholm och delar med sig av sina erfarenheter och idéer kring framtiden för både profil- och tryckbranschen och hur dessa kan jobba mer tillsammans.

Ett femtontal personer talare att dela med sig av sina erfarenheter och sin kunskap på de två scenerna och det är också stort fokus på nätverkande under dagens alla pauser.

Läs mer om Print Next och se alla talare på grafkom.io/printnext22

Print Next är en nätverksdag för alla som jobbar med visuell och fysisk kommunikation. Det arrangeras av nätverket Grafkom i samarbete med Grafiska Företagen.

Helloprint lanserar i Sverige

Under dagen kommer en av många talare från Helloprint som kommer att berätta om att man nyligen lanserat sina tjänster i Sverige och hur man ser på framtiden inom print-branschen. Man säljer en lång rad olika produkter inom tryck och profil baserat på ett nätverk av grafiska producenter.

ERBJUDANDE: Branschkoll är medarrangör till Print Next och ger alla som är betalande prenumeranter på Branschkoll möjlighet att gå på Print Next för medlemspris – ange Branschkoll i anmälan.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Craft och svenska handbollslandslaget släpper ny matchtröja

tröja Craft Sverige

Det är andra generationens matchtröja genom samarbetet mellan Craft och handbollslandslaget som pågått sedan 2019.

– Vi har gjort om hela konstruktionen men använt samma typ av material som tidigare med hög slitstyrka och elasticitet, i syfte att optimera rörelsefrihet och prestationsförmåga. Vi har även lyft in mer gult i plagget samt flera svenska element, som till exempel en karta över Sverige i nacken. Förhoppningen är att den nya tröjan ska hjälpa Sverige till framgång i vinterns EM för damer och herrarnas VM på hemmaplan, berättar Christoffer Rehn, Product Manager på Craft i ett pressmeddelande.

Den nya tröjan kommer i slutet av oktober och replika-varianter kommer säljas i handbollslandslagets webbshopp.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Formac börjar redovisa koldioxid-utsläppen för sina profilprodukter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Reklammarknaden väntas överstiga 50 miljarder kronor för första gången

Men den svagare konjunkturen påverkar annonsmarknaden negativt 2023.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons