Stockholm

Master Design söker Senior Grafisk Designer

Senior Grafisk Designer

Master Design söker även en junior Grafisk Designer

Du kommer att verka på vår Inhouseavdelning som har till huvuduppgift att vara support till vår sälj- och inköpsorganisation. I din roll kommer du att skapa designförslag och kommunikation på profilprodukter/kläder som berättar kundens historia, värdeord, syfte och olika budskap. Idéskisser är ett viktigt verktyg för vår säljavdelning.

För att du skall lyckas i din roll behöver du inför en större pitch läsa på om våra kunders grafiska identitet, budskap, historia, värdegrunder mm och kunna utifrån detta skapa ett designförslag anpassat till kundens mål och behov.

Du kommer även vid behov vara en del i den produktion av korrektur och skapa tryckunderlag för godkännande till kund och som produktionsunderlag till våra leverantörer/tryckerier.

Dina kreativa idéer gör oss unika och du är vår idéguru.

Vi söker dig som:

  • Har flera års yrkeserfarenhet som grafisk designer/AD på reklambyrå, marknadsavdelning eller liknande.
  • Har någon form av relevant utbildning inom grafisk design och typografi.
  • Har ett intresse och talang för merchandise, profilprodukter, kläder och design.
  • Vara van vid att hantera hela processen från idé och skiss till produktion.
  • Har mycket goda kunskaper och arbetar obehindrat i InDesign, Illustrator och Photoshop (Adobe-sviten).
  • Behärskar flytande svenska i tal och skrift och behärskar engelska väl.
  • Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet så som Outlook, Excel samt Word och PowerPoint.
  • Är van att arbeta i både MAC och PC-miljö.

Meriterande:

  • Har kunskaper inom HTML och CSS.
  • Har kunskaper inom trycksaksproduktion och andra tryckprocesser.
  • Har kunskap för enklare produktfotografering.
  • Har erfarenhet av att utveckla och designa grafiska profiler.
  • Har du dessutom erfarenhet från vår bransch så är det ett plus.

Som person är du:

  • Kreativ och formsäker med koll på trender.
  • Prestigelös och kan snabbt växla fokus och arbetsuppgifter.
  • Lyhörd och kommunikativ, argumenterar objektivt för att hitta de bästa lösningarna.
  • Hög social kompetens då du är en nyckelspelare vid våra kreativa kundmöten och större upphandlingar.
  • Din kreativa förmåga behöver balanseras med struktur och ordning då din arbetsroll består av projektledning.
  • Du behöver kunna validera varje projekts tidsåtgång för kreativitet beroende på slutproduktens syfte och kundförväntan.
  • Du är en positiv och lösningsorienterad lagspelare.

Anställning: Heltid,  från och med december (så snart som möjligt)

Sista ansökningsdag 2021-12-10 (Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag)

Skicka din ansökan med CV, personligt brev och löneanspråk till rekrytering@masterdesign.se

Bifoga din portfolio eller hänvisning till tidigare case i din ansökan.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Lessebo expanderar inom lyxförpackningar – han ska leda satsningen

Lessebo Paper gör en strategisk satsning på den skandinaviska marknaden genom att rekrytera Christofer de la Motte som ny Key Account Manager.

Fokus kommer att ligga på att expandera Lessebo Papers marknadsandelar inom lyxförpackning i Skandinavien.

Det svenska pappersbruket producerar och säljer papper under varumärkena Scandia 2000, Lessebo Luxury Packaging, Kaskad och Colorit.

Christofer kommer närmast från OnePartnerGroup där han arbetade som försäljningschef.

”Det känns mycket bra att börja arbeta för Lessebo Paper med tanke på deras hårda arbete när det gäller miljö och har nu positionerat sig som en av de mest miljövänligaste pappersproducenterna. Det är dessutom ett attraktivt varumärke med en stark produktmix som ligger helt rätt i tiden.”

Christofer de la Motte
redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Ett lyckligt slut” säger Petter Stordalen när han lämnar bokbranschen

Norska förlaget Strawberry Publishing, som Petter Stordalen drog igång 2018, ägs nu till 83 procent av Bonnier efter att Stordalen sålt sina sista andelar till det svenska storförlaget. För ett år sedan köpte Bonnier 70 procent av aktierna och nu har man tagit över de sista delarna från Stordalen.

– Det här är bara slutet på början för ett förlag som ska fortsätta skriva historia, säger Petter Stordalen.

Nu byter man också namn till Bonnier Norsk Forlag AS. 2020 låg omsättningen på 150 miljoner norska kronor.

Ett lyckligt slut säger hotellmagnaten i pressmeddelandet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd för Arctic Papers pappersproduktion i Sverige

Arctic Paper tillsätter Kent Blom som ny vd för koncernens pappersproduktion i Sverige som omfattar de båda bruken i Grycksbo och Munkedal.

Nuvarande vd för Arctic Paper Grycksbo går i pension till sommaren 2022 och i nuläget är det koncernens finanschef som är vd för bruket i Munkedal. 

Kent Blom är 40 år och bosatt i Örebro. Han har lång erfarenhet av produktion och produktionsstyrning från ledande befattningar i Atlas Copco och Strängbetong. Senast kommer Kent Blom från rollen som vd i Meritor HVS AB, ett verkstadsbolag som är underleverantör till fordonsindustrin.

”Kent Blom har gedigen erfarenhet av industriell produktion och är väl meriterad att utveckla verksamheten vid våra svenska bruk, där hållbarhet, nya produkter och innovationer inom både grafiska papper och förpackningspapper blir än viktigare i framtiden”.

Michal Jarczyński, CEO i Arctic Paper
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arkitektkopia prisar Sveriges bästa inhousebyråer – här är alla vinnarna

Vinnarna i årets upplaga av Arkitektkopias inhousetävling har utsetts vid en gala på Berns i Stockholm.

Arkitektkopia firar 10-års-jubileum som tävlingens arrangör där man delar ut priser för reklam och kommunikation som är skapad på svenska inhousebyråer.

Kry/Livi utsågs av juryn till årets inhousebyrå..

– Arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer har förändrats de senare decennierna och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Inhousetävlingen känns mer relevant än någonsin.

Anette Fredriksson, försäljnings- och marknadschef hos Arkitektkopia

Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhousebyråer och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

– Till skillnad från många andra utmärkelser som handlar om årets bästa prestation, så hyllas här hela team av medarbetare som skapat någonting tillsammans.

Gunnar Duintjer, vd för Arkitektkopia

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

Här är alla vinnarna 2021:

Bästa Collab

  • Guld – Håll Sverige Rent, Skräpplockardagarna
  • Silver – Sveriges Radio & SVT, Musikhjälpen
  • Brons – Arla Foods, Måla med Yoggi

Bästa Digital

  • Guld – Sony Music, The Walker Excavations
  • Silver – Lagerhaus, Båten
  • Brons – Högskolan Kristianstad, Hide and Seek Challenge

Bästa DR-utskick

  • Guld – Restaurang K-Märkt, Digital lunch
  • Silver – Semcon, Lova mindre
  • Brons – Ejendals, Uniformerad personal

Bästa Expo

Folksam vann för bästa Expo.
  • Guld – Folksam, Hjärtat på Folksamskrapan
  • Silver – Ica Reklam, Handla med hänsyn
  • Brons – Arla Foods, Måla med yoggi

Bästa Print 

Göteborgs Symfoniker vann Bästa Print.
  • Guld – Göteborgs Symfoniker, En smak av Göteborgs konserthus
  • Silver – TRE Creative Agency, Tre’s bon
  • Brons – Unionen, Preppingkit 

Bästa Kampanj 

  • Guld – SBAB
  • Silver – Sony Music, The Walker Excavations
  • Brons – Coop, Trött på att nollspara?

Årets inhousebyrå 

  • Kry/Livi
redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons