Stockholm

Master Design söker IT-ansvarig

Nu söker vi en IT ansvarig inom e-handel B2B/Grafisk designer med goda kunskaper inom marknadsföring

Välkommen till ett kreativt gäng som skapar affärsnytta!

Vi är en förlängning av våra kunders marknadskommunikation och hjälper till att berätta kunders historia och budskap på fysiska produkter (produktmedia). Vi jobbar därför mycket nära våra kunder och samarbetar för att de ska växa på bästa sätt. 

Du kommer att verka på vår Inhouseavdelning som har till huvuduppgift att vara support till vår sälj- och inköpsorganisation. I din roll ansvarar du för drift av bolagets e-handelslösningar, huvudansvarig för IT frågor/telefoni (ej drift) samt företagets marknadsföring. I dagsläget så har vi ca 30 kundanpassade webshopar i drift. Rollen innebär även att till viss del skapa designförslag och kommunikation på profilprodukter/kläder som berättar kundens historia, värdeord, syfte och olika budskap. 

I rollen har du huvudansvar för att leda det dagliga arbetet med drift och utveckling av bolagets e-lösningar såsom hemsida, produktportal och kunders e-handelsportaler. Omfattar utveckling och uppbyggnad av nya e-handelsportaler åt kunder. 

Ansvarig/projektleda vår kundtjänst rörande våra kunders e-handelslösning genom att förbättra lösningar till övriga medarbetare. Upprätta marknadsplan tillsammans med ledningsgruppen och ansvara för att gällande marknadsåtgärder. Säkerställa efterlevnad av bolagets grafiska identitet och applicera det i all egen marknadsföring såsom egen produktmedia, sociala medier, hemsida, annonser, kataloger mm. 

Vi söker dig som:

  • Relevant gymnasieutbildning eller motsvarande eftergymnasial eller högskoleutbildning.
  • Dokumenterade och goda kunskaper i WordPress/WooCommerce.
  • Dokumenterade och goda kunskaper i Adobe Creative Suite med fokus på Photoshop, Illustrator och Indesign. 
  • Har ett intresse och talang för merchandise, profilprodukter, kläder och design.
  • Tidigare erfarenheter av liknande roll, har du dessutom erfarenhet från vår bransch så är det ett plus.
  • Vara van vid att hantera hela processen från idé och skiss till produktion.
  • Har kunskap att skapa content i form av text, bild och rörligt material för sociala medier och webb.
  • Har kunskap i HTML och CSS.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office som Outlook, Excel och PowerPoint.
  • Talar och skriver flytande svenska och engelska.
  • Är van att arbeta i både MAC och PC miljö.
  • Vana att skapa, bearbeta och anpassa material till sociala medier och webb.
  • Har erfarenhet av att utveckla och designa grafiska profiler.

Som person är du:

  • Kreativ och formsäker med koll på trender.
  • Prestigelös och kan snabbt växla fokus och arbetsuppgifter. 
  • Lyhörd och kommunikativ, argumenterar objektivt för att hitta de bästa lösningarna.
  • Din kreativa förmåga behöver balanseras med struktur och ordning då din arbetsroll till stor del består av projektledning.
  • Du behöver kunna validera varje projekts tidsåtgång beroende på slutproduktens syfte och kundförväntan. 
  • Du är en positiv och lösningsorienterad lagspelare.

Om oss

Master Design Sverige AB hjälper företag att förstärka sina relationer med kunder och anställda med produktmedia. Vi tror att relationer bygger starka varumärken och att kunden ska kunna bygga sitt eget varumärke även när de själva inte är på plats. Ungefär som kraften och uppskattningen i att skicka blommor. 

Vi har en tydlig strategi för Master Design som företag och våra fantastiska medarbetare.

Vi har funnits i 35 år och är idag 17 anställda och omsätter ca 60 miljoner kronor. Vår organisation består av sälj-, inköp, ekonomi-, ateljé- samt en IT-avdelning. Kontoret på ca 900 kvm (varav utställning på 300 kvm) finns i Årstaberg/Liljeholmen, i höjd med Essingeleden och ligger i knutpunkten för en mängd kommunikationer såsom pendeltåg, bussar, tvärbana. 

Vi är ett av Sveriges marknadsledande företag inom produktmedia och vi har en bred produktportfölj med många kända varumärken såsom Craft, Orrefors, Eva Solo, Haglöfs, Blåkläder, Samsonite, Stelton, Hugo Boss m fl. Flertalet av dom varumärken vi arbetar med återfinns i detaljhandeln.

Vi vill vara delaktiga med kunden genom hela processen, från idé till slutprodukt. Vi tar även hand om logistik och distribution för våra kunder, vi bygger och underhåller även 35 beställningsportaler för våra kunder.

Vi arbetar i ett komplett modernt och webbaserat affärssystem som är anpassat efter vår organisation och verksamhet IT-leverantör. Allt inom order/projekt-processen är inkluderat i vårt affärssystem dvs från CRM till fakturabetalning. Detta göra att allt loggas och är sökbart på varje order/projekt.

Kundorienterade är ett nyckelord hos oss och tillsammans skapar vi vår framgång!

Vi gillar höga krav och är ISO-certifierade för kvalité (9001) och miljö (14001), AAA sedan lång tid och kollektivavtalsanslutna. Vi arbetar ständigt och håller oss uppdaterade kring vårt hållbarhets- och miljöarbete och är en av grundarna till Rådet för Hållbar Produktmedia (hallbarproduktmedia.se)

Anställning 

Heltid så snart som möjligt

Sista ansökningsdag 

2022-05-15 (Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag)

Skicka din ansökan med CV, personligt brev och löneanspråk till rekrytering@masterdesign.se 

Bifoga även urval ur din portfolio/arbetsprover i din ansökan.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Två digitalinvesteringar i Norge

Visutech har sålt sin första Kyocera inkjet som går till ett icke namngivet interntryckeri i Norge. Installationen ska ske under juni månad.

Pressen ska utrustas med en extra feeder, stacker och bookletmaker samt en inline trimmer och fyrkantsrygg från SDD. Kunden har också valt Kyoceras större bläcksystem med 3 liters bläck för att kunna komma åt ännu lägre körkostnader, säger Visutech i ett pressmeddelande.

Oslotryckeri köper Indigo

Samtidigt meddelar Visutech att man också har sålt en HP Indigo i Norge.

Det är Oslo digitaltrykk i centrala Oslo som satsar vidare med HP Indigo. De har sedan tidigare en HP Indigo 5500 och nu byter man den mot en HP Indigo 7800.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu måste trycksaksköparna ha längre framförhållning

Artikel i Sveriges alla dagstidningar om utmaningarna i tryckeribranschen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu finns äntligen skjortor anpassade efter kvinnor – ”En idé som legat och gnagt i 10 år”

Det är bara någon månad sedan den första leveransen med rykande färska skjortor helt anpassade för kvinnor landade hosCamilla Slinga och hennes nystartade företag Beyondfit.

Idén är enkel, ändå har den inte gjorts tidigare, snygga skjortor som radierar business och rymmer en byst!

– Jag har haft skjorta på mig i 30 år och det var alltid samma problem jag fick köpa 4-5 storlekar för stora skjortor och det blev alltid en glipa mellan knapparna över bysten och då är jag inte på något sätt storbystad, säger Camilla och fortsätter:

– Vi startade Beyondfit i september 2021 men det är en idé som legat och gnagt i tio år kan man säga och nu var det dags att ta tag i det. Skjortan har vi utvecklat under ett års tid och jag har tagit hjälp både från branschen och från en jätteduktig sömmerska. Det är förfärligt att det inte funnits mer kläder anpassade efter kvinnor, sen vill inte alla kvinnor ha en skjorta, men alla ska åtminstone ha det valet.

Med ’vi’ menar Camilla, hennes man och två söner som hjälper till när och där det behövs, men det är hon som jobbar heltid på företaget och är runt och träffar alla kunderna.

Med en ingenjörs precision – 60 graders tvätt, 3 procent stretch, OEKO TEX 100 och tillverkat i Europa

Camilla som är maskiningenjör i botten säger att hon brinner för det praktiska, själva funktionen och planen just nu är en skjorta, tre färger (vit, svart och blå) och fullt fokus på funktion, funktion, funktion. När man är i mål kommer man kunna erbjuda skjortan i 42 olika storlekar.

Camilla berättar att hon pratade med Felestads vd Linda Rosberg innan hon drog igång och frågade henne vad det är profilbranschen vill ha.

– Linda svarade att i de bästa av världar vill vi ha 60 graders tvätt, 3 procent stretch OEKO TEX 100 och tillverkat i Europa, så jag lyckades hitta ett tyg med precis de kriterierna, och så har vi vår tillverkning i Litauen, förklarar Camilla och fortsätter:

– När jag inte har tidigare branscherfarenhet och dessutom vill slå mig in som en ny aktör kändes det viktigt att få allt rätt från början och det känns det som vi har lyckats med. Jag har fått ett helt magiskt bemötande av branschen, även om det inte blivit några större ordrar ännu så är alla så glada när jag besöker dem.

”De mest fantastiska är att se blicken i deras ögon när de knäpper skjortan”

Feedbacken har varit magisk säger du, berätta om något speciellt ögonblick?

– De mest fantastiska är blicken i ögonen när man är ute hos en företag i branschen och någon i personalen tar på sig en skjorta och börjar knäppa och när de kommer till bysten så går allt att knäppa utan att man måste krångla eller dra ihop. Allt får plats och är format på rätt sätt och när man då ser glädjen och förvåningen i deras ögon, det är det bästa!

Ligger med hos Unitedprofile

Beoyndfits skjortor finns nu också hos Unitedprofile där alla ansluta återförsäljare kan hitta dem.

– Jag hörde talas om Unitedprofile tack vare mina kunder som berättade att det var enklaste sättet för mig att få volym på min försäljning. Klart det är en del pengar för oss i början att ligga med där, eftersom man gärna vill lägga pengarna på utveckling och bygga upp lager. Men jag är helt säker på att det kommer generera pengar i det långa loppet. När man får kontakt med kunder känns det inte som att man är ute och kränger utan som att man hjälper dem lösa ett problem som funnits länge.

Tala om för era kunder att den här möjligheten finns nu

I augusti ska du ställa ut på Nordic Profile Fair, vad hoppas du det ska leda till?

– Jag hoppas så många som möjligt kommer förbi mig, säger hej och testar produkten och förstår att det här nu finns på marknaden. Och så hoppas jag att fler återförsäljare berättar för sina kunder att det nu finns en möjlighet för tjejer att ha skjorta på sig i rätt storlek och få plats i den. För om ingen vet att våra skjortor finns så kommer ingen fråga efter dem, jag hoppas profilbranschen upptäcker mig helt enkelt och att kännedomen om vår produkt når deras kunder, avslutar Camilla Slinga vd på Beyondfit.

Besök www.beyondfit.se för mer information och säg hej till Camilla som kommer finnas i monter C06:38 under Nordic Profile Fair.

Modell iklädd skjortan som Beyondfit utvecklat.
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Du vill träffa kunden, men vill kunden träffa dig? Framtidens B2B-försäljning är hybrid

Dagens B2B-kunder är tydliga med vad de vill ha, fler kontaktvägar, mer bekvämlighet och en personligare upplevelse, hur når man då dit?

redaktionen@branschkoll.se
Annons