Logga in

Master Design söker försäljningschef

23 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi söker nu en engagerad Försäljningschef som ansvarar för att driva en lönsam försäljningstillväxt. Vårt säljteam utgörs idag av 8 säljare.

Vi tror att du har en ledande roll inom försäljning idag, älskar att göra affärer och nu är redo för en ny utmaning.

Som Försäljningschef har du en nyckelroll och det viktigaste uppdraget är att leda och utveckla ditt team för att uppnå sälj- och lönsamhetsmål. Vårt säljteam behöver din dagliga coaching i med- och motgång så att de når sina uppsatta mål och sambesök är en nyckelfaktor.

Du ansvarar för att proaktivt planera och driva utvecklingen av försäljningsarbetet samt arbetar mot din individuella försäljningsbudget. I dialog med dina medarbetare sätter du mål och budget för varje säljare utifrån vår affärsplan, följer upp resultat och säkerställer att nödvändiga åtgärder vidtas. Du fattar ekonomiska beslut inom budget och attestramar och du har personalansvar för dina medarbetare och till din hjälp vid personalfrågor finns bolagets HR-ansvarige.

Du kartlägger och skapar inledande kontakter med potentiella kunder, arbetar med leadsgenerering, bygger långsiktiga och nära kundrelationer för att identifiera och utveckla möjligheter så att Master Design växer på den svenska marknaden. Målgruppen är främst stora och medelstora företag och organisationer i Sverige.

I ditt arbete som ledare och medlem i ledningsgruppen är du med och driver ett löpande förändringsarbete. Det innebär även att utmana invanda tankemönster och att du ska komma med nya idéer och kreativa lösningar.

För att vara framgångsrik i rollen är du en trygg och stabil ledare med stark tro på individens egen förmåga. Du får energi av att se att dina affärer och dina medarbetare utvecklas. Du förstår hur vi skapar lönsamhet för såväl oss som för våra kunder. Du är resultatdriven, med ett tydligt kundfokus ser du alltid möjligheter till förbättringar. Du har förmågan att strukturera, planera och arbeta med effektiv målstyrning.

Vem är du?
Har ett brinnande intresse för kommunikation och försäljning!

Din roll innefattar operativt arbete såväl som strategiskt vilket förutsätter att du är flexibel samt har förmågan att skifta fokus.

Du är en koordinerande relationsskapare med ett stort intresse för människor. Din ambition och funktion handlar om att skapa förutsättningar för andra att lyckas, vilket i sin tur leder till att ditt och dina medarbetares arbete gynnar hela företaget. Du har god affärsförståelse som leder till att du och teamet motiveras av att sätta och uppnå uppsatta mål.
Du är en erfaren säljare som är duktig på att driva upp såväl nya affärer som att utveckla befintliga. Du är van att sälja mot centrala beslutsfattare och har en god förmåga att lyssna på och förstå kundens utmaningar och översätta dessa till lösningsförslag.

Du är förtroendeingivande, agerar långsiktigt och har en god förmåga att arbeta i team.
Det är önskvärt att du har erfarenhet och kunnande om olika branscher och på så sätt lättare kan förstå och skapa nytta för kunden med de produkter och tjänster du erbjuder.

Vi erbjuder
Spännande och utmanande tjänst med fokus på sälj och kreativa lösningar inom produktmedia.
Arbetsplats som har ”högt” i tak, vi strävar alltid efter att ha roligt vilket har bidragit till våra framgångar.
Nyckelroll i företaget vilket innebär möjligheter till att påverka bolagets förändring och utveckling.

Formella krav
Ledarerfarenhet inom försäljning (försäljningschef, teamledare eller liknande)
Dokumenterad utbildning inom marknadsföring och sälj
Arbetslivserfarenhet inom B2B-försäljning
Tidigare erfarenhet av CRM-system
B-körkort
Anställning | Heltid

Tillträdesdatum | Tidigast 2021-01-11

Sista ansökningsdag | 2020-10-15

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.