Logga in

Massivt program på Grafkom Workflow Summit

07 november, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Nästa vecka den 13 november arrangerar nätverket Grafkom sin kunskapsdag Workflow Summit för första gången. 25 talare i tre spår delar med sig av kunskap till de nu över 150 deltagarna från hela Norden.

De olika spåren riktar in sig på olika teman – bland annat tips & tricks i alla de programvaror som används av branschen för att automatisera grafisk produktion. Men också ett spår för dig som tänker mer övergripande och visionärt kring arbetsflöden.

API och microflöden är framtiden

Utöver de tre olika spåren så blir det ett par talare som står på scenen inför alla deltagarna (key notes). Inleder gör Martijn Eier från Cloudprinter som ska prata om att Framtidens trycksaker köps via API.

Mikael Bossel från Istone kommer att ge sin syn på hur framtidens arbetsflöden delas upp i allt mindre beståndsdelar för att vara flexibla – ”2018 Media creation is all about micro workflows”.

Se alla talare i programmet

Hela programmet finns på grafkom.se. Där kan du också se vilka som redan har anmält sig.

 

Fotnot/transparens: Branschkoll är med och arrangerar Workflow Summit.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.