Mässa i Oslo nästa vecka ”Corona-style”

Nästa vecka så blir årets mässa av i Oslo fast i en lightversion med restriktioner och utifrån norska folkhälsomyndighetens direktiv.

Mässan kommer vara en hybrid mellan fysisk och digital för de som inte kan medverka. Max antal besökare på någon av de olika utställningsplatserna är just nu 200 enligt norska myndigheter. Förutom i Villa Gabel kommer det även ske utställningar i New Waves Showroom och Norsk branjeforening (NBR) kommer hålla till på Scandic Sjølyst.

På Villa Gabel kommer omkring 35 bolag ställa ut och det är samma regler som i övriga samhället som gäller.

– Vi kör samma försiktighetsåtgärder som i övriga samhället, inte pilla på alla varor och sprita händerna, precis som du beter dig i mataffären. Vidare kommer ingen alkohol att förtäras och vi kommer inte ha någon buffé, berättar Paal Sjøvall på Fruit för Branschkoll.

Man kommer också ha stationer med handsprit för de som ska in i lokalen, där kommer det krävas att man spritar både händer och mobil för att få komma in.

– Det blir ingen branschfest och vi kommer inte bjuda på glass eller dylikt, det blir Coronastyle, men vi ska samla markanden och försöka kickstarta branschen. Back to business fast försiktigt helt enkelt, avslutar Paal.

IRM skruvar upp reklam-prognosen för 2021

redaktionen@branschkoll.se

Uniqlo får fortsatt förtroende att klä OS-truppen

os truppen kläder sportswear idrott

Uniqlo som varit officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska trupper sedan januari 2019 får nu förtroendet i drygt två år till, fram till 31 december 2024 vilket innebär att de kommer att klä de svenska trupperna under spelen i Paris samma år.

Vidare kommer Uniqlo under avtalstiden bland annat leverera kläder till svenska trupperna i olika internationella sportevenemang, inklusive resor, träning och vid mediala tillfällen, det här framgår av att pressmeddelande.

Varit kritiserade

Uniqlo har utsatts för en del kritik de senaste åren, dels har det rått delade meningar om designval, inte minst för OS-damernas fotbolldressar. Men man har också anklagats för att köpa sin bomull från den Xinjiangprovinsen som Amnesty med flera varnat för, något bland annat SVT rapporterat om.

redaktionen@branschkoll.se

De vanligaste misstagen företag gör i sitt långsiktiga varumärkesarbete

redaktionen@branschkoll.se

Marabu förvärvat av japansk tillverkare av screentrycksfärg

redaktionen@branschkoll.se